MuscleMeat

Belgische powerlifting

Gewoon clean blijven vooral, kies de federatie die je het best doet motiveren en geniet ervan :)
Idd :) het is niet dat ik later hier geld mee wil verdienen of alles er voor over heb om sterker te worden. Zolang ik maar plezier heb en ook wel vorder zal ik het blijven beoefenen!

• Topic Starter Topic Starter
Zo moet het zijn! Het zijn athleten zoals u die de sport een waardevolle sport maken en dat is ze :)

jammer

Is dit onder het zwembad? Want dat zal van mijn oom zijn
Onze vroegere gym (want mij vader is een 5 tal jaar gestopt) was in de vrijheidstrraat in oostende. Toch wel veel groter en 1 vd enige clubs die een monolift had :)

Als u een tijdje Pwoerlifting doet en een 80Kg in totaal opgaat (natuurlijk met zelfde matriaal)? dan is dit GEEN natuurlijke vooruitgang hoor :lol:
Wilt u het verschil tussen equiped en unequiped, dan ben ik akkoord.

Er zijn meer dan een 10-tal lifters in Belgie hoor ,dat kan ik u verzekeren :)
Idd er is meer dan 1 federatie ook, maar dat heb je ook in wielrennen alsook in de motorcross...
Ik ben akkoord, mochten ze allen de handen in elkaar steken en luisteren naar elkaar, zou het een fantastische federatie worden..
Echter ik vermoed dat al die voorzitters en secretarissern niet zomaar hun titel willen afstaan of hun snoepreisjes NIET niet betaald willen zien...
En dan zitten we nog met de gewichtheffers federaties, de federaties die oorspronkelijk gewichtheffen deden en eigenlijk het niet olympisch powerliften stiefmoederlijk behandelen...
Snapt u het plaatje :) Allemaal niet evident natuurlijk

Dit zegt de media bv :

Inderdaad,nu ik heb intervieuws gedaan voor vele kranten, lokale tv zenders en 1 keertje vtm. Wat vragen ze altijd? Wat is powerlifting? Terwijl ze in de krant een halve pagina toeweiden als een voetballer bij wijze van spreken zijn grote teen heeft pijngedaan..
Het interesseert hun niet zoveel, kan 1 grote federatie (niet alleen op belgisch vlak) er verandering aanbrengen.
Misschien wel, ze gaan meer financiele kracht hebben en betere wedstrijden kunnen organiseren...
Hoe gaan ze die doping aanpakken, dat is mijn grote vraag?
Want dat moet efficient aangepakt worden! Je hebt nu ook athleten die de dag van de wedstrijd clean zijn, maar niet tijdens hun training...

Ik zal er eens naartoe gaan, bedankt
Wat houd me tegen, idd .
Maar ik zie het zeker nog zitten en weet dat ik er nog iets van kan maken :)

Powerlifting is in belgie aan uitsterven
veel redenen
je hebt een echte federatie ipf en epf de regels zijn strenger
diepe squat , geen twee pakjes aandoen, en regelmatig dopingcontrolles
velen maken geen kans om aan die wedstrijden mee te doen; dus wat doen ze andere federatie,om toch kampioen te worden ,
zo bestaan er meerdere federaties ,jammer
en zo zijn er wedstrijden bij verschillende federaties war iedereen kampioen is
5 cm minder diep squatten is 50 kg meer
speciaal broekje onder de squatpak nog eens 20 kg meer
en we zijn vertrokken naar een hoge , maar geen echte squat
powerlifting is een mooie sport maar zal niet in de media komen , jammer voor de sterke atleten
eric copin
wim elyn
hugo degrauwe
ronny celis
gerrit van hanswijck
benny verbeecke
eddy en frank vanwemmel
dat waren toch sterke mannen in de powerlifting van belgie
ze hebben naam en faam gemaakt
velen liepen weg en gingen tillen in andere federaties om toch kampioen te kunnen worden ,
moest iedereen in dezelfde federatie werken , zou het veel beter zijn
en natuurlijk in de ipf en epf is het moeilijker , en strenger ,
ik was altijd een kijker van powerlifting , geen lifter ,

Powerlifting is in belgie aan uitsterven
veel redenen
je hebt een echte federatie ipf en epf de regels zijn strenger
diepe squat , geen twee pakjes aandoen, en regelmatig dopingcontrolles
velen maken geen kans om aan die wedstrijden mee te doen; dus wat doen ze andere federatie,om toch kampioen te worden ,
zo bestaan er meerdere federaties ,jammer
en zo zijn er wedstrijden bij verschillende federaties war iedereen kampioen is
5 cm minder diep squatten is 50 kg meer
speciaal broekje onder de squatpak nog eens 20 kg meer
en we zijn vertrokken naar een hoge , maar geen echte squat
powerlifting is een mooie sport maar zal niet in de media komen , jammer voor de sterke atleten
eric copin
wim elyn
hugo degrauwe
ronny celis
gerrit van hanswijck
benny verbeecke
eddy en frank vanwemmel
dat waren toch sterke mannen in de powerlifting van belgie
ze hebben naam en faam gemaakt
velen liepen weg en gingen tillen in andere federaties om toch kampioen te kunnen worden ,
moest iedereen in dezelfde federatie werken , zou het veel beter zijn
en natuurlijk in de ipf en epf is het moeilijker , en strenger ,
ik was altijd een kijker van powerlifting , geen lifter ,

Mss moet de Belgische IPF maar eens met de tijd meegaan en een website opzetten.
Ik ga akkoord met jou dat de IPF waarschijnlijk de betere federatie is, maar ik zou niet eens geweten hebben dat ze actief was in Belgie als ik niet op dit forum zat. Atleten kunnen niet weglopen van een federatie als ze niet eens weten dat die bestaat. Beetje jammer he.

zonder matriaal

Mss moet de Belgische IPF maar eens met de tijd meegaan en een website opzetten.
Ik ga akkoord met jou dat de IPF waarschijnlijk de betere federatie is, maar ik zou niet eens geweten hebben dat ze actief was in Belgie als ik niet op dit forum zat. Atleten kunnen niet weglopen van een federatie als ze niet eens weten dat die bestaat. Beetje jammer he.

het is zeer jammer;
het is een mooie sport, en je moet er zeel veel voor doen
en als je een goede atleet bent , ben je gestraft , want dan moet je je eigen ticket betalen hotel , vliegreis enz
plus al het matriaal kopen voor velen is het te duur,
en ik zou graag powerlifting zien; enkel banden en riem
dan zou het mischien in aanmerking komen voor de olympsche spelen
en natuurlijk ipf en epf

het is zeer jammer;
het is een mooie sport, en je moet er zeel veel voor doen
en als je een goede atleet bent , ben je gestraft , want dan moet je je eigen ticket betalen hotel , vliegreis enz
plus al het matriaal kopen voor velen is het te duur,
en ik zou graag powerlifting zien; enkel banden en riem
dan zou het mischien in aanmerking komen voor de olympsche spelen
en natuurlijk ipf en epf

Ben het ongeveer wel helemaal met je eens, maar imo is powerlifting niet aan het uitsterven, er zijn veel jongeren die beginnen met de sport en dit blijven doen. Echte toppers zijn ze nog niet, maar binnen tien jaar zal er toch wel terug een top zijn van goede powerlifters. Neem nu Sebastien Dechamps, 16 jaar en een squat van 305 dit weekend. Volkomen onbekend bij de meesten.

Voor de rest heb je wel gelijk (olympische spelen, sport is vrij prijzig, teveel federaties)

Ik weet ook niet wie de organisator is van IPF in België, misschien kunnen atleten in deze bond eens voorstellen om een deftige site op te stellen. Zelfs al is het maar voor tijdelijk een "crappy" site maar wel eentje die up-to-date is en die in het Nederlands is zou voor een kortdurige periode wel een oplossing kunnen zijn. Zelfs eens een topic openen op dit forum met alle data zou al handig zijn, wat slechts 5 minuten in beslag neemt en een aantal atleten extra zou kunnen opleveren.

GPC heeft een wedstrijd georganiseerd en ik schreef me samen met 2 vrienden al dadelijk in, gewoon omdak ik niet wist dat dit was. :)

Ben het ongeveer wel helemaal met je eens, maar imo is powerlifting niet aan het uitsterven, er zijn veel jongeren die beginnen met de sport en dit blijven doen. Echte toppers zijn ze nog niet, maar binnen tien jaar zal er toch wel terug een top zijn van goede powerlifters. Neem nu Sebastien Dechamps, 16 jaar en een squat van 305 dit weekend. Volkomen onbekend bij de meesten.

Voor de rest heb je wel gelijk (olympische spelen, sport is vrij prijzig, teveel federaties)

Ik weet ook niet wie de organisator is van IPF in België, misschien kunnen atleten in deze bond eens voorstellen om een deftige site op te stellen. Zelfs al is het maar voor tijdelijk een "crappy" site maar wel eentje die up-to-date is en die in het Nederlands is zou voor een kortdurige periode wel een oplossing kunnen zijn. Zelfs eens een topic openen op dit forum met alle data zou al handig zijn, wat slechts 5 minuten in beslag neemt en een aantal atleten extra zou kunnen opleveren.

GPC heeft een wedstrijd georganiseerd en ik schreef me samen met 2 vrienden al dadelijk in, gewoon omdak ik niet wist dat dit was. :)

toch heb ik al ondiepe squats gezien in de andere federaties
plus pakje onder de squatpak enz
in ipf is het zo dat ze strenger zijn op het matriale
en de prestaties zijn erg hoog , plus diepe squats
plus in de ipf , moet je je minimum halen
tis toch iets moeilijker in de ipf
velen van andere federaties gaan toch niet zelfde totaal halen, zal zeker minder zijn
als je nu kijkt naar de - 75 kg klasse , draaien ze bijna 900 totaal
niet te doen , kerel van 75 kg die 365 kg squat,
245 bench 340 deadlift ja amai
maar voor iedere powerlifter wens ik zeker sucses en hopelijk doen ze iets voor die sport
maar de beste jaren zijn heen, en dat keerd niet meer terug , ben daar zeker van
kampioenschap van belgie duurde vroeger twee dagen zelfs de juniors en de seniors waren apart
nu doen ze alles samen , in paar uurtjes
en iedereen behaald een medaille , door te weinig deelnemers
vroeg zag ik in belgie een cat 75 kg 12 lifters in belgie
nu eentje tot amper twee
dus medaille zeker
ik heb tranen in de ogen als ik nu powerlifting in belgie bekijk
afain het is nu zo he

Ik heb enkele jaren bij de IPF gelift en ik moet zeggen dat de wedstrijden een dode boel waren. Echt onaantrekkelijk. Na een paar jaar competitie had ik het wel gezien hoor.
Het neemt niet weg dat ik het nog steeds een mooie sport vind maar ik vind het toch in Belgie de moeite niet om me voor te bereiden op wedstrijden die in begrafenisstemming verlopen...

Laatst bewerkt:
Heb je ook niet bij GPC gelift, dezelfde periode van Jimmy? Snap niet dat een atleet met zoveel talent zo maar stopt. Nodig je uit om volgend seizoen weer eens de sfeer te komen opsnuiven op één van onze wedstrijden! Onze laatste wedstrijd van gistere, zou je verbaast hebben wat sfeer en prestaties betreft...

nee ik heb enkel gelift in vgpf , en wk en ek deelgenomen
ik vind het de eerste en beste federatie , waar het strenger is ,
ik weet als je 4 cm minder diep squat dat het veel kg scheeld
en bij andere federaries zie ik ondiepe squats, broekjes onder de squatpak enz
je moet bijna niet meer tillen , op deze manier
veel tallent had ik niet
ik was gewoon een meeloper, en soms had ik sjans voor ek en wk eens in de prijzen te zitten, met een straat verschil van de tweede en de eerste
mijn beste
squat 280 maar diep ( ondiep of op de manier van andere federaties was het zeker 300 )
bench 191 , benchchirt helpte dan 5 tot 10 kg
beste deadlift 290
beste totaal 742.5 , nooit alles samengekregen van de prestaties
dat was in de min 75 kg
dus ik was gewoon een meeloperke
nu ben ik terug bezig aan bankdrukken , na negen jaar stil te liggen n, en ga behoorlijk goed
ik zie wel
bedankt voor je reaktie

Ik heb enkele jaren bij de IPF gelift en ik moet zeggen dat de wedstrijden een dode boel waren. Echt onaantrekkelijk. Na een paar jaar competitie had ik het wel gezien hoor.
Het neemt niet weg dat ik het nog steeds een mooie sport vind maar ik vind het toch in Belgie de moeite niet om me voor te bereiden op wedstrijden die in begrafenisstemming verlopen...

Heb je ook niet bij GPC gelift, dezelfde periode van Jimmy? Snap niet dat een atleet met zoveel talent zo maar stopt. Nodig je uit om volgend seizoen weer eens de sfeer te komen opsnuiven op één van onze wedstrijden! Onze laatste wedstrijd van gistere, zou je verbaast hebben wat sfeer en prestaties betreft...

nee ik heb enkel gelift in vgpf , en wk en ek deelgenomen
ik vind het de eerste en beste federatie , waar het strenger is ,
ik weet als je 4 cm minder diep squat dat het veel kg scheeld
en bij andere federaries zie ik ondiepe squats, broekjes onder de squatpak enz
je moet bijna niet meer tillen , op deze manier
veel tallent had ik niet
ik was gewoon een meeloper, en soms had ik sjans voor ek en wk eens in de prijzen te zitten, met een straat verschil van de tweede en de eerste
mijn beste
squat 280 maar diep ( ondiep of op de manier van andere federaties was het zeker 300 )
bench 191 , benchchirt helpte dan 5 tot 10 kg
beste deadlift 290
beste totaal 742.5 , nooit alles samengekregen van de prestaties
dat was in de min 75 kg
dus ik was gewoon een meeloperke
nu ben ik terug bezig aan bankdrukken , na negen jaar stil te liggen n, en ga behoorlijk goed
ik zie wel
bedankt voor je reaktie

denk dat brasse zijn vraag eerder aan munk richtte want die deed inderdaad mee aan mijn eerste wedstrijd in overijse, net zoals jimmy

Ik heb intussen zo'n 5 jaar niet meer echt deftig getraind dus een come-back zit er niet meer in hoor.
En idd ik heb nog eens meegedaan aan het BK in Overijse bij de GPC. Jimmy was daar dan ook.

Jammer! Een lifter op die leeftijd die zulke cijfers neerzet, had een mooie toekomst in het verschiet.

Ik heb intussen zo'n 5 jaar niet meer echt deftig getraind dus een come-back zit er niet meer in hoor.
En idd ik heb nog eens meegedaan aan het BK in Overijse bij de GPC. Jimmy was daar dan ook.

Steve loncke heeft acht jaar stil gezeten, traint nu pas weer een jaar en won zilver bij de wpc;)

En dit was geen zilveren medaille zoals je in sommige wannabe-federaties krijgt door alleen in je categorie te staan! Daarbovenop deed hij dit met een totaal van +10x lichaamsgewicht! RESPECT!

GPC en WPC is dat dezelfde federatie? Want het was denk ik de WPC waar ik in meedeed in Overijse.

Organiseert de VGPF nog wedstrijden momenteel?

Zijn twee aparte federaties, de wpc waar jij vroeger nog met meegedaan hebt is van naam moeten veranderen en is dan gpc geworden.

ja, VGPF organiseert nog wedstrijden. Alleen hebben ze geen website meer en is het deelnemers aantal ook geslonken. Voor de kalender kan je terecht op hun Franstalige zusteroorganisatie

• Topic Starter Topic Starter
Wie zal powerlifting groot brengen? De man in de straat die savonds een traininske doet in zijn gym of thuis.
Die mensen zijn namelijk in de meerderheid tov deze die liever een spuitje nemen en andere beginnen af te breken... (deze zijn sterk in de minderheid)

Stay positive (in mind :) )

Success aan de goeie!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven