AndroidHealthClinic

Belgische powerlifting

Wie zal powerlifting groot brengen? De man in de straat die savonds een traininske doet in zijn gym of thuis.
Die mensen zijn namelijk in de meerderheid tov deze die liever een spuitje nemen en andere beginnen af te breken... (deze zijn sterk in de minderheid)

Stay positive (in mind :) )

Success aan de goeie!

Zijn er momenteel dan andere manieren in belgie? Men zit altijd te zeuren dat we amper medailles halen op kampioenschappen zoals EK WK of olympische spelen maar we hebben amper deftige trainingsfaciliteiten en begeleiding voor sporters. Als we al uberhaupt goeie sporters hebben moeten ze al naar het buitenland trekken.

kent er iemand norbert blommé?

Wie zal powerlifting groot brengen? De man in de straat die savonds een traininske doet in zijn gym of thuis.
Die mensen zijn namelijk in de meerderheid tov deze die liever een spuitje nemen en andere beginnen af te breken... (deze zijn sterk in de minderheid)

Stay positive (in mind :) )

Success aan de goeie!
Alles wat ik hier lees komt in feite maar op 1 ding neer, ik ben de enige die het gedaan heb zonder..................! Ik zelf heb ook meerdere wedstrijden gedraait in de IPF en spijtig genoeg u nooit tegen gekomen. Ik draaide wedstrijden tussen '85 en '97. Denk wel in die periode dat jij ook de top was in uw federatie. Heb wel in de tijd veel verhalen gehoort van papa die uitslagen lichtjes wijzigde om zoon lief in een goei daglicht te zetten enz.....! Of zijn dat ook van die verhaaltjes die de ronde deden aan de kust zonder enige achtergrond zoals uwen bullshit over merchtem.

Alles wat ik hier lees komt in feite maar op 1 ding neer, ik ben de enige die het gedaan heb zonder..................! Ik zelf heb ook meerdere wedstrijden gedraait in de IPF en spijtig genoeg u nooit tegen gekomen. Ik draaide wedstrijden tussen '85 en '97. Denk wel in die periode dat jij ook de top was in uw federatie. Heb wel in de tijd veel verhalen gehoort van papa die uitslagen lichtjes wijzigde om zoon lief in een goei daglicht te zetten enz.....! Of zijn dat ook van die verhaaltjes die de ronde deden aan de kust zonder enige achtergrond zoals uwen bullshit over merchtem.

hehe,er waren idd wat valse uitslagen in de tijd van Frank.Ik woon in Oostende en ik herinner me nog een uitslag in de krant van 815kg totaal in de -90kg.Maar toen ik de uitslag kreeg van Beny Verbeke was het 765kg totaal in de -110kg.Toen ik de reporter opbelde over deze situatie vertelde hij mij dat Frank de uitslag door had gebeld.
Ik deed dan in die tijd 785kg in de -90kg.......En Der Jan er werd altijd veel gewezen naar Merchtem,hoge bomen vangen veel wind...

En Jan,Frank is een begaafd deadlifter net zoals Beny maar nog niet van jou klasse!!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Kijk spreek eens over doping en sluit positief af en de negative mensen komen boven :)
(Ivm Merchtemn, ik ben overtuigd dat er daar gewone mensen zitten die een beetje PL willen doen.
Indien dit verkeerd zou overkomen dan mag je dit niet zo opnemen)
Maar dat is het nadeel van een text bericht op een forum , iedereen leest het zoals hij het wil lezen soms.

Laster en zever over mijn uitslagen werken niet, ze zijn allemaal verdiend, en ik schuil me zelfs niet achter een fake naam.
Alle prestaties werden oprecht gedaan (meestal gefilmd) en zonder doping (van u toch ook?).
(Mijn excuses als ik een beetje teveel over doping praat , het is omdat ik geen medelijden heb met junkies. Sorry maar deze mensen zijn volgens mij het laagste wat er is)

Wel werden sommige mensen een beetje jaloers dat iemand in de gazet kwam die een beetje de sport wil promoten... "afgunst is de meest oprechte vorm van vleierij."
Meestal in je eigen streek, soms van degene dat je het niet zou van verwachten.

Spijtig dat dergelijke mentaliteit bestaat, de sport krijgt er een slechtere naam erbij, maar slimmer zijn sommige niet...

Misschien is dit Belgische powerlifting? wel dan is het triestig. Toch denk ik het niet!
Wat betreft die hoogstaande federatie waar u het over hebt, denk eens na waarom er andere zijn..
Ik heb er verschillende gezien en daar zou uw federatie wel iets van kunnen leren, en omgekeerd ook natuurlijk.

Als je prestaties wil vergelijken, vergelijk dan de drug free lifters met drug free lifters.
En er zijn veel drug free lifters vandaar mijn referentie naar de man in de straat...

Voor de mensen die dit zever lezen, niet opletten, de sport is mooier dan dit.
Train met je hart en ziel!
Ik stel voor dat we positief afsluiten , je weet wat ik bedoel ;)

Laatst bewerkt:
Ik begrijp je frustatie Frank,en ik geloof dat je drugfree bent,het zou anders maar triestig zijn met een 800kg totaal in de -110kg.

Maar vanaf er iemand 802,5kg doet zijn ze daarvoor niet gedopeerd.....
Echt triestig dat je hier Merchtem vermelde,de lifters van Merchtem hebben jarenlang internationaal gelift en getest geweest......Dus waarom zit je nu te wijzen.Als je wat gefrusteerd bent over je prestaties moet je dan maar terug trainen.

Voor de rest,dit is een waste of time......

Loncke steve

Ik begrijp je frustatie Frank,en ik geloof dat je drugfree bent,het zou anders maar triestig zijn met een 800kg totaal in de -110kg.

Maar vanaf er iemand 802,5kg doet zijn ze daarvoor niet gedopeerd.....
Echt triestig dat je hier Merchtem vermelde,de lifters van Merchtem hebben jarenlang internationaal gelift en getest geweest......Dus waarom zit je nu te wijzen.Als je wat gefrusteerd bent over je prestaties moet je dan maar terug trainen.

Voor de rest,dit is een waste of time......

Loncke steve

Dan lees je het totaal verkeerd want merchtem of als er iemand iets meer doet, is hier niet de point voor mij.. dus laat dit eens vallen aub. dit slaat nergens op hoor en is een verzinsel

Ik ben zeer trots over mijn prestaties en heb naar mijn bescheiden mening toch iets kunnen verzetten. van de -75kg tot de -110Kg met echte natuurlijke kracht en techniek gebaseerd op de ervaring van mijn vader.
Mijn deadlift (tot 335Kg) en was idd 1 van mijn sterkste punten en weinig matriaal helpt de deadlift . Meer in squat en bench helpt het want nu hebben ze 7 lagen erin zitten.
Ik beschouw de media aandacht maar klein natuurlijk, maar positief voor de sport!

Maar dit is niet ter sprake en de prestaties zijn bewezen... het waren goede herinneringen!

Enkel degene die gepakt zijn voor doping verdienen al minder respect van mij (is trouwens vastgelegd)
Maar het is interessant hoe de mensen denken soms en wie of wat allemaal uit de hoek komt soms.
Enfin afgunst verdiend maar zoveel aandacht en resulteert in veel waste of time
Ik weet vanwaar deze kleine wind wel waait en het dat raakt kant nog wal.

De echte doel van deze thread was even praten over de sport waar ik toch van mijn 16 jaar tot 35 heb ingezeten.
Zoals u , van kleins af gezien door mijn vader, enkel andere clubs en andere bevorderingsmethoden

Dus nu gaan we "positief" afsluiten...

Keep on training mensen, het is een mooie sport.
Voor positieve vragen ben ik ter beschikking.

Laatst bewerkt:
Ik heb enkele jaren bij de IPF gelift en ik moet zeggen dat de wedstrijden een dode boel waren. Echt onaantrekkelijk. Na een paar jaar competitie had ik het wel gezien hoor.
Het neemt niet weg dat ik het nog steeds een mooie sport vind maar ik vind het toch in Belgie de moeite niet om me voor te bereiden op wedstrijden die in begrafenisstemming verlopen...

Ik weet niet of dit federatie gebonden is.
het hangt een beetje af van de wedstrijd, de tegenstand en de organisator.
ook de ambiance van het publiek doet er veel aan toe natuurlijk.
Persoonlijk vond ik de wedstrijden in Groot Brittanïe en de Verenigde Staten het mooist georganiseerd, maar dat wil niet zeggen
dat het hier ook niet kan.
Op een bepaald ogenblik probeerden ze muziek erin te steken, dat was niet echt mijn ding maar het publiek vond het wel mooi, lol

Kijk spreek eens over doping en sluit positief af en de negative mensen komen boven :)
(Ivm Merchtemn, ik ben overtuigd dat er daar gewone mensen zitten die een beetje PL willen doen.
Indien dit verkeerd zou overkomen dan mag je dit niet zo opnemen)
Maar dat is het nadeel van een text bericht op een forum , iedereen leest het zoals hij het wil lezen soms.

Laster en zever over mijn uitslagen werken niet, ze zijn allemaal verdiend, en ik schuil me zelfs niet achter een fake naam.
Alle prestaties werden oprecht gedaan (meestal gefilmd) en zonder doping (van u toch ook?).
(Mijn excuses als ik een beetje teveel over doping praat , het is omdat ik geen medelijden heb met junkies. Sorry maar deze mensen zijn volgens mij het laagste wat er is)

Wel werden sommige mensen een beetje jaloers dat iemand in de gazet kwam die een beetje de sport wil promoten... "afgunst is de meest oprechte vorm van vleierij."
Meestal in je eigen streek, soms van degene dat je het niet zou van verwachten.

Spijtig dat dergelijke mentaliteit bestaat, de sport krijgt er een slechtere naam erbij, maar slimmer zijn sommige niet...

Misschien is dit Belgische powerlifting? wel dan is het triestig. Toch denk ik het niet!
Wat betreft die hoogstaande federatie waar u het over hebt, denk eens na waarom er andere zijn..
Ik heb er verschillende gezien en daar zou uw federatie wel iets van kunnen leren, en omgekeerd ook natuurlijk.

Als je prestaties wil vergelijken, vergelijk dan de drug free lifters met drug free lifters.
En er zijn veel drug free lifters vandaar mijn referentie naar de man in de straat...

Voor de mensen die dit zever lezen, niet opletten, de sport is mooier dan dit.
Train met je hart en ziel!
Ik stel voor dat we positief afsluiten , je weet wat ik bedoel ;)[/QUOT

Ik heb getraind van 1979 tot 2007 gestart aan 75kg gestopt aan 89kg lichaamsgewicht !
Was voor mij ook een droom om 110kg te wegen hoe doen jullie dat toch?

Ik heb getraind van 1979 tot 2007 gestart aan 75kg gestopt aan 89kg lichaamsgewicht !
Was voor mij ook een droom om 110kg te wegen hoe doen jullie dat toch?

Ik ben gestart in feite aan mijn 15jaar , gestopt aan mijn 35 ongeveer (20 jaar dus), dan verander je nogal van gewicht denk ik , ik ben ook 1m83
Persoonlijk vond ik mij scherper in de -90 en -100 :)
Maar thats life he en het zal te wijten zijn aan levenswijze en DNA (endomorph, ectomorph en mesomorph)

GPC en WPC is dat dezelfde federatie? Want het was denk ik de WPC waar ik in meedeed in Overijse.

Organiseert de VGPF nog wedstrijden momenteel?

Ik heb u misschien nog gezien destijds in de WPC, BPC?
Ik ben daar ook menigte jaren in competitie gegaan.
De creator daar was Ernie Frantz en het zijn Belgische tak heeft oorsprong gevonden via mijn vader eigenlijk.
Ik herinner me bvb nog de europese kampioenschappen gedaan in Overijse met oa Mattens en andere.
De originele president destijds was niemand minder dan Ernie Frantz (sedert 1986) en het is dan even over gegaan naar Kieron Stanley. zeer bekwame persoon moet ik wel zeggen.
Bij de WPC destijds zag je fenominale lifters maar je wist ook dat dit gepaard ging met drugs bij sommige (meer bij de senioren).
Extreme cijfers zag je soms zoals de hoogste deadlift van ALLE federaties.
Ik herinner me destijds een wedstrijd in pescara waar ik een lifter vrolijk van de trap in een hotel zag lopen met een baxtertje...
Wel moet ik zeggen dat de sfeer destijds heel goed was bij de belgische lifters en dat kwam doordat de wereld federatie een federatie was voor de athleten.
Echter in Stone kwam de BBC even de WK filmen en wat gebeurd er , ze interviewden een amerikaanse toplifter die door de vragen van de reporter uit zat te weiden naar natuurlijk gebruik van doping. Resultaat: de BBC toonde enkel dit stukje van de interview en stelde alles in een slecht daglicht tot grote teleurstelling van Kieron Stanley.
Maar wegens enkele strubbelingen (oa het dopingbeleid weeral) heeft Ernie de federatie terug overgenomen en later doorverkocht aan Kieron Riddler in 2003.
Wij waren ondertussen meer bezig in de WDFPF en de BDFPF bij Wim backelant (nu huidige wereld president en destijds Eric Serreyn (zeer sympatieke man). Heb daar prachtige wedstrijden gehad vooral in de UK.
In Belgie ontstond dan de GPC dacht ik, met sommige oudere athleten die bekend waren van vroeger.
Ik dacht dat Mattens daar toen deze federatie deed..

Voila dat was het in een nutshell :)

Laatst bewerkt:
Zijn er momenteel dan andere manieren in belgie? Men zit altijd te zeuren dat we amper medailles halen op kampioenschappen zoals EK WK of olympische spelen maar we hebben amper deftige trainingsfaciliteiten en begeleiding voor sporters. Als we al uberhaupt goeie sporters hebben moeten ze al naar het buitenland trekken.
4

Misschien een goed punt ivm trainingsfaciliteiten... vele moderne gyms hebben niet genoeg vrije gewichten, laat staan genoeg gewichten voor de powerlifter.
Teveel worden toestellen gebruikt, terwijl dumbbells, baren , nog steeds de beste trainings apparatuur zijn. Zelfs voor iemand die pas begint.
Laat staan dat men gaat magnesium gebruiken of talk natuurlijk..
Tenzij je een gym hebt die dit wel toestaat, moet je ergens een akkoord hebben met de eigenaar van de zaal natuurlijk.
En ergens versta ik de zaaleigenaars ook, ze leven niet van die 4-5 powerlifters , maar van die 150 mensen die gewoon een beetje fitness en spierbouw komen doen na hun werk.
Er bestaan natuurlijk wel "hardcore" zalen die zich richten naar powerlifters , maar zoveel leden gaan ze nu ook niet hebben tenzij hun prijs super laag is natuurlijk.
Ik kan maar enkel zeggen dat KSO, Krachtsport Oostende een unieke gym was met een evenwicht naar alle mensen toe.
PS: Powerlifting is niet Olympisch natuurlijk

Aan FRank mombert A NIETS van aantrekken Frank.Kleine mensen met een groot ego reageren zo.MAX385- realpower enz. opgejut door s.Loncke.Zij breken graag iemand af,en voelen zichzelf de max met veel echte power.In werkelijkheid komen ze nog niet ter hoogte van uw enkels.:)Het zijn de marginalen van de sport.

het moet hier niet gekker worden, de marginalen van de sport komop seg...

Dit topic lijkt de Belgische kabinetsformatie wel.

Aan de kleine mensen met een groot ego.uw afbraak en zever over een groot kampioen( 10 maal wereldkampioen !)raken onze koude kleren niet.wij weten beter.fotos -videos-krantverslagen-uitslagen van federaties,t.v. reportages van alle wedstrijden van FRANK BEVESTIGEN zijn wedstrijden en waarde.DOCH LATEN we nu eens zijn afbreker onder de loep nemen.
steve LONCKE STUURDE een e-mail naar frank?met een stuntelige uitleg over zijn eigen schorsing voor dopinggebruik,met als gevolg schorsing van 6 maanden plus 1 jaar.ZIJN UITLEG ,wist van niets,was onschuldig,dokters schuld enz.Dit zette steve loncke niet op het forum (te lezen voor iedereen)maar op een e-mail naar Frank(om zich te verschonen).Zoals door Loncke aangehaald ,over Franks vader gesproken met leugens.Bij LOncke is het spreekwoord van toepassing," zoals vader,zo zoon".Loncke senior werd
meermaals jaren geschorst voor laakbare overtredingen.Omtrent uw vlucht naar een Waalse club.Iedereen weet dat er indertijd bij de walen geen dopingtesten gebeurden.EN toch gepakt.Mijn advies, doeeens een wedstrijd mee bij de WDFPF-drugfree,zoals Frank en zie wat er gebeurt.Wanneer werd er van u een drugtest afgenomen?Worden de wedstrijden,waaraan u meedoet door uw bond of federatie vooraf aan de bevoegde instantie medegedeeld?Objectieve personen melden mij dat uw squatdiepte niet reglementair of diep genoeg is?D squatsuit met 6 of meer canvaslagen, en daaronder een briefs met evenveel lagen.Laten u niet toe de juiste diepte te halen.Hierna word u door de suit naar omhoog gekatapulteerd.Idem met de benchshirt in het borstduwen.,met katapulteren.E N NU KOMT HET ! In de deadliftdiscipline is er geen katapulteren te doen.Nu is het de powerlifter tegen het gewicht.DE TREKKRACHT omhoog word aangesproken,bij FRANK MOMBERT 335 kg met overschot!!!NIET voor niets gaat de leuze op wereld en andere kamioenschappen" The meet don't start,until the weight leaves the floor."Met het respect,dewelke u allemaal MAAR toekomt.

+

:roflol:
Wat is dit?

Steve heeft mij al uitgelegd over zijn schorsing... hij steekt het niet onder stoelen of banken als je hem daar naar vraagt wat er toen gebeurt is...

dat van die 6 canvaslagen is bullshit want steve lift niet in een canvas-suit... en een briefs met 6 lagen is al even absurd daar dit niet bestaat...

als benchen met shirt dan toch zo makkelijk is volgens jou moet je het zelf maar doen en zijn prestaties proberen te evenaren, ik wens je veel geluk aangezien je dit binnen 100 jaar nog niet lukt.

Over het deadliften: wacht tot op de worlds...

Aan FRank mombert A NIETS van aantrekken Frank.Kleine mensen met een groot ego reageren zo.MAX385- realpower enz. opgejut door s.Loncke.Zij breken graag iemand af,en voelen zichzelf de max met veel echte power.In werkelijkheid komen ze nog niet ter hoogte van uw enkels.:)Het zijn de marginalen van de sport.

Beste, ik heb mij nog nooit de max gevoeld en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren want iedereen die mij kent weet wel beter.
Maar zeggen dat merchtem vol met dopinggevallen zit is gewoon belachelijk daar merchtem bijna geen dopinggevallen gekend heeft.
En dat van frank zijn vader heeft heelaas in de jaren 90 wel de ronde gedaan! En iemand graag afbreken wie heeft er als eerste met de vinger gewezen richting merchtem .
Ik heb zelf 15 jaar bij merchtem aan gesloten geweest en heb mijn carriere afgesloten met een wedstrijddeadlift van 338 in de 90kg klasse.

Vraag mij af of jij ni marginaler bent dan wij allemaal samen!

Terug
Naar boven