MuscleMeat

Nieuws Belgische tak van de WDFPF zoekt Nederlandse krachtsporters die DRUGFREE hoog in het vaandel hebben!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is oud nieuws want Home | K.N.K.F. - Sectie Powerliften helemaal up to date, nieuws, wedstrijdkalender, uitslagen ect. en op PWRLIFTING vind je een complete database met de beste resultaten en records van alle NL lifters


Dit is niet waar, sinds 2012 zijn er in NL meerdere RAW powerlifting wedstrijden per jaar geweest bij de NPB, dat weet ik om dat ik aan nagenoeg allemaal heb meegedaan of zelf georganiseerd heb.....


Ik kan bij deze bond vrij makkelijk europees en wereldkampioen in mijn klasse worden en daarnaast heb ik nog minimaal drie lifters uit mijn team die kampioen worden en/of in elk geval paar WR's zetten. Nivo is gewoon niet geweldig en zal het waarschijnlijk nooit worden, men wil zich toch meten aan de beste ter wereld en die zitten grotendeels bij de IPF. Dat is voor mij de reden dat een overstap naar deze federatie sws geen optie is. Hoewel ik de lifetime ban van harte toejuich en hoog tijd wordt dat ze dat bij de ipf ook gaan invoeren.

huggybear1968 sinds je weg bent bij NPB is er veel veranderd, qua aantal wedstrijden, communicatie (elke wedstrijd is voorzien van livestream en scoresheet en soms zelfs commentaar) en ook qua instroom en nivo van lifters, die is in NL vrij hoog en in sommige klasses van wereldnivo. Wat mij betreft ben je van harte welkom terug te keren naar je roots maar ik begrijp dat je je keuze al gemaakt hebt. Wel benieuwd hoe deze federatie zich gaat ontwikkelen in Ned en Belgie.


Bedankt voor je aanvullingen!

Ik heb dus geschreven: “in NL is bijvoorbeeld ook niet lang alles up to date geweest” en dat klopt…Wim Wamsteeker is vorig jaar gestopt met zijn side en toen moest een alternatief komen.
De huidige webmaster van de NPB (Sven Janssen) doet een goede job! Maar ik vind alleen niet de uitslagen van voor 2015 terug, maar wellicht ligt dan aan mij?

Aardig van je dat je bevestigd dat er pas vanaf 2012 RAW wedstrijden bij de NPB georganiseerd worden, het is dus “jarenlang niet zo geweest” het klopt dus wat ik heb beweerd.dat het " jarenlang niet zo geweest is"!

Respect dat jij “eenvoudig” Europees- en zelfs Wereldkampioen bij de WDFPF zou worden, ik durf echter te stellen dat dit voor het merendeel van de lifters op dit forum en bij de NPB niet het geval zal zijn.
Waar wordt overigens beweerd dat lifters van de WDFPF zich willen meten met de sterksten ter wereld???
Ik heb hier meermaals proberen duidelijk te maken dat het bij de WDFPF om het principe DRUGFREE gaat en niet om het niveau.
Desondanks zijn er ook bij de WDFPF sterke lifters die het ook niet slecht zouden doen bij de IPF.

Ik weet dat er in NL uitzonderlijk sterke lifters zijn die het ook internationaal goed doen en dat verdient respect!

Aardig van je dat je me welkom heet om “terug te komen”, maar ik heb inderdaad een weloverwogen bewuste keuze gemaakt en heb alleen spijt ervan dat ik dit niet alleen al vele jaren eerder heb gedaan.
 
Ik kan bij deze bond vrij makkelijk europees en wereldkampioen in mijn klasse worden en daarnaast heb ik nog minimaal drie lifters uit mijn team die kampioen worden en/of in elk geval paar WR's zetten. Nivo is gewoon niet geweldig en zal het waarschijnlijk nooit worden, men wil zich toch meten aan de beste ter wereld en die zitten grotendeels bij de IPF. Dat is voor mij de reden dat een overstap naar deze federatie sws geen optie is. Hoewel ik de lifetime ban van harte toejuich en hoog tijd wordt dat ze dat bij de ipf ook gaan invoeren.


Ik heb me de vrijheid genomen om eens te kijken naar jouw prestaties…en ik moet zeggen RESPECT :thumbs:
Je weegde tijdens het NK PL Classic 74kg met als resultaat Squat 210 / Bench Press 131.5 / Deadlift 231 bij de junioren.
Als ik het dus goed gelezen heb kom je toch nog paar kilo te kort..
Je zult dan namelijk de resultaten moeten verbeteren van een van de sterkste lifters binnen de WDFPF: Indra Sudarminto.
Zie hieronder de resultaten bij zowel de junioren als senioren van hem in de klasse tot 75kg.


upload_2018-3-6_10-6-50.jpg
 
Ik heb me de vrijheid genomen om eens te kijken naar jouw prestaties…en ik moet zeggen RESPECT :thumbs:
Je weegde tijdens het NK PL Classic 74kg met als resultaat Squat 210 / Bench Press 131.5 / Deadlift 231 bij de junioren.
Als ik het dus goed gelezen heb kom je toch nog paar kilo te kort..
Je zult dan namelijk de resultaten moeten verbeteren van een van de sterkste lifters binnen de WDFPF: Indra Sudarminto.
Zie hieronder de resultaten bij zowel de junioren als senioren van hem in de klasse tot 75kg.


Bekijk bijlage 422343

Ik geloof dat je hem iets te jong inschat :p
 
Het is net via de website dat de meesten als eerste kennis maken met de bond.
Die moet dus wel een beetje in orde zijn en je zou er toch minstens makkelijk de basis info moeten kunnen vinden.
Goed nieuws! De website van de BDFPF is updated...de nieuwe kalender van 2018 is online, zowel de inschrijvingsformulieren om lid te worden. Zoals gezegd volgt later nog een Nederlandse vertaling van het reglement.
 
Goed nieuws! De website van de BDFPF is updated...de nieuwe kalender van 2018 is online, zowel de inschrijvingsformulieren om lid te worden. Zoals gezegd volgt later nog een Nederlandse vertaling van het reglement.
Het is fijn dat kritiek ter harte genomen wordt. Da's een positief teken. :)

Wel jammer dat ze gelijktijdig een wedstrijd organiseren met een wedstrijd van de IPF.
Er zijn al zo weinig wedstrijden en dan moet je nog gaan kiezen als je eens wil gaan kijken om de sfeer op te snuiven.
Een ongelukkig toeval.
 
Het is fijn dat kritiek ter harte genomen wordt. Da's een positief teken. :)

Wel jammer dat ze gelijktijdig een wedstrijd organiseren met een wedstrijd van de IPF.
Er zijn al zo weinig wedstrijden en dan moet je nog gaan kiezen als je eens wil gaan kijken om de sfeer op te snuiven.
Een ongelukkig toeval.
Pas wel op dat als je een wedstrijd buiten de IPF om doet je een jaar lang niet bij de IPF mag liften. ;)
 
Pas wel op dat als je een wedstrijd buiten de IPF om doet je een jaar lang niet bij de IPF mag liften. ;)
Ik ben momenteel niet in staat om een wedstrijd te doen. Dus het ging me puur om als toeschouwer eens te gaan kijken, voordat ik me bij een bond zou aansluiten. ;)
IPF wedstrijden heb ik al gezien hoe het er in B aan toe gaat.
Misschien dat ik eens bij de BDFPF ga kijken ook.
 
Ik geloof dat je hem iets te jong inschat :p
Hoe dan ook, als het klopt dat hij 74 kg woog en de resultaten ook correct zijn wat ik heb weergegeven komt hij t.o.v. Indra duidelijk te kort, toch?
 
Hoe dan ook, als het klopt dat hij 74 kg woog en de resultaten ook correct zijn wat ik heb weergegeven komt hij t.o.v. Indra duidelijk te kort, toch?

Jep, alleen is hij M1.
 
Het is fijn dat kritiek ter harte genomen wordt. Da's een positief teken. :)

Wel jammer dat ze gelijktijdig een wedstrijd organiseren met een wedstrijd van de IPF.
Er zijn al zo weinig wedstrijden en dan moet je nog gaan kiezen als je eens wil gaan kijken om de sfeer op te snuiven.
Een ongelukkig toeval.
Ja, men doet gelukkig wat met constructieve kritiek.

Denk dat de verschillende bonden onderling geen rekening zullen houden met elkaars wedstrijdkalender.
 
Ik ben momenteel niet in staat om een wedstrijd te doen. Dus het ging me puur om als toeschouwer eens te gaan kijken, voordat ik me bij een bond zou aansluiten. ;)
IPF wedstrijden heb ik al gezien hoe het er in B aan toe gaat.
Misschien dat ik eens bij de BDFPF ga kijken ook.
Je bent van harte welkom!
 
verder vind ik het gewoon helemaal niets dat iedereen altijd maar nieuwe federaties aan gaat maken. bij nagenoeg alle sporten heb je toch ook maar 1 bond. waarom zouden er bij PL dan 80 bonden moeten zijn (en dan schat ik waarschijnlijk nog laag) .


Ik heb eens e.e.a. opgezocht…sinds de jaren ’80 waren en slechts 4 internationale powerliftfederaties, de WDFPF was één daarvan!

International Powerlifting Federation (1971).
World Powerlifing Allicance (1986).
Word Powerlifing Congres (1987).
Word Drug Free Powerlifting Federation (1988).


 
Ja, men doet gelukkig wat met constructieve kritiek.

Denk dat de verschillende bonden onderling geen rekening zullen houden met elkaars wedstrijdkalender.
Nee, dat denk ik ook niet. Jammer dat het toevallig zo uitkomt.
Merksem is zo'n 1h20min rijden van bij mij thuis ...
Ik zie wel nergens een adres staan. Enkel de plaatsnaam.

Je bent van harte welkom!
Thanks!
 
huggybear1968 mss komt zo over maar is niet mijn bedoeling geweest je aan te vallen wilde alleen aantal zaken in juiste perspectief zetten.

Maar ik vind alleen niet de uitslagen van voor 2015 terug, maar wellicht ligt dan aan mij?
Zover ik heb begrepen was er sprake van dat het technisch niet mogelijk was om de resultaten zoals wim die had bewaard 1x over te zetten. Wat zou betekenen handmatige tientallen jaren van resultaten overtikken in het nieuwe systeem. Wel jammer dat wim de oude resultaten niet gewoon beschikbaar stelt, dat zou de makkelijkste oplossing zijn.

Waar wordt overigens beweerd dat lifters van de WDFPF zich willen meten met de sterksten ter wereld???
Dat is mss iets te generaliserend, ik bedoelde eigenlijk mezelf en ging er vanuit dat de meeste andere lifters (ongeacht federatie) dat ook hebben

Ik heb hier meermaals proberen duidelijk te maken dat het bij de WDFPF om het principe DRUGFREE gaat en niet om het niveau.
Desondanks zijn er ook bij de WDFPF sterke lifters die het ook niet slecht zouden doen bij de IPF.
Helemaal gelijk die Indra is bijvoorbeeld een sterk manneke ook voor ipf begrippen helemaal als hij nog jr is. Over dat drugfree gesproken, betekent het nu als je eerder gepakt ben op doping of overduidelijk doping hebt gebruikt zoals de in dit topic genoemde DLB bijv. je niet mag aansluiten bij deze federatie?
Ik vraag dat omdat je een blijvend voordeel hebt als je ooit doping hebt gebruikt.

O.K...dat wist ik niet...bij de masterlifters zou hij inderdaad een ER of WR kunnen zetten.
Haha ik ben gevleid dat je mij zo jong inschat, maar ik ben de 40 al ruim gepasseerd....


Ik ben momenteel niet in staat om een wedstrijd te doen. Dus het ging me puur om als toeschouwer eens te gaan kijken, voordat ik me bij een bond zou aansluiten. ;)
IPF wedstrijden heb ik al gezien hoe het er in B aan toe gaat.
Misschien dat ik eens bij de BDFPF ga kijken ook.
Het NK classic in april is twee dagen dus je zou dat weekend beide wedstrijden kunnen kijken als je zin zou hebben.
 
Het NK classic in april is twee dagen dus je zou dat weekend beide wedstrijden kunnen kijken als je zin zou hebben.
Ik was eigenlijk naar de Belgische wedstrijden aan het kijken, daar ik zelf Belg ben. ;)
 
Ik was eigenlijk naar de Belgische wedstrijden aan het kijken, daar ik zelf Belg ben. ;)

Haha begrijpelijk :D wel jammer dat de bonden onderling geen rekening houden met wedstrijdkalender van elkaar, alhoewel dat in NL ook niet gebeurd
 
Nee, dat denk ik ook niet. Jammer dat het toevallig zo uitkomt.
Merksem is zo'n 1h20min rijden van bij mij thuis ...
Ik zie wel nergens een adres staan. Enkel de plaatsnaam.


Thanks!

Alle wedstrijden van de BDFPF vinden plaats in het Het fort van Merksem
Adres: 2170 Antwerpen, België
Een mooie locatie, ik heb alleen begrepen dat het nieuwe stadsbestuur moeilijk doet over vergunningen en dat men in de toekomst wellicht helaas naar een andere locatie moet omkijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven