ten eerste, rustig aan. je bent chaotisch bezig omdat je niet meer weet wat je moet doen om er snel vanaf te zijn. je zou graag naar bed willen gaan en morgen met 10 kilo extra wakker worden. maar zo werkt het natuurlijk niet. ten eerste, maak een plan. bereken je BMI, heb je gegevens altijd bij de hand. daarna moet jij een doel hebben. wat wil je? een buldozer worden? wil je een normaal gewicht zonder op je spieren te letten? wil je spieren bouwen zoals in mens health etc. ? deze vragen moet je beantwoorden. daarna, ga voor een getal. stel je weegt 55 kilos en je wilt graag aankomen, ga voor de 5, totdat je 60 kilo bent. maar hiervoor heb je weer een voedingsschemanodig... zorg voor genoeg kalorieen elke dag plus een extratje. aankomen lukt niet bestaat niet. ik zit op dit moment met hetzelfde probleem omdat ik geen tijd heb om aan voeding te besteden. zodra dit voorbij is, begin ik er aan en ik weet 100% dat het gaat lukken! een tijdje geleden zat ik met hetzelfde probleem.
lees de forum een betje door, stel nog vragen als je die hebt, post een foto van je zelf, ff kijken of we beter advies kunnen geven en begin er aan!!! wacht niet totdat het van zelf gaat want dan ga je dood wachtend. begin ook niet zomaar zonder te weten wat je doet. maak es een voedingschema, post die hier, verbeter die op basis van wat de anderen zeggen en kies een week om te beginnen. en dan maandag om 6 uur wakker worden en ga met dat zooi. elke dag weer en weer en ik kan je beloven dat je aankomt, hoe super ecto je ook bent. die massa shakes zijn niet voor niks uitgevonden

. 3000 kalorieen voor dat je naar bed gaat is niet slecht, eh? als je die andere 3000-4000 van de rest van de dag mee rekent...
en aan het eind, om het verhaal mooi af te sluiten, iedereen zegt dat bodybuilden is eten, trainen en uitrusten. ik zeg dat bodybuilden is maar een ding: WIL!
succes jongen...