Fitness Seller

Ben het echt zat!! help me aub jongens!!

1. Vermijd eiwitrijk voedsel. Eiwit onderdrukt de eetlust en geeft lang een vol gevoel (tot kokhalzen toe inderdaad, als je maag niet gewend is een veel inhoud die lang blijft zitten).

Eiwit onderdrukt eetlust? Waar heb je deze theorie vandaan?

4. Koolhydraten verwerken snel en geven dus snel weer honger.
zie laatste punt

5. Zoek het ook in halfvloeibaar of vloeibaar.
Hier ben ik het inderdaad mee eens, als het gaat om kcalrijke voeding, alles wat vloeibaar is krijg je makkelijker weg. Denk b.v. aan een shake van melk, kwark, banaan, brinta, eieren en eventueel een proteinepoeder. Doe dit in de blender en je hebt een smakelijke zeer energie rijke voeding (veel kcal) dat je veel makkelijker wegkrijgt dan in vaste vorm

Drink veel dranken zoals multivruchtensap, sisi, cola of sevenup. Maar geen fristi en zo, daar raak je te vol van. Eet pap (molenaar, brinta met stroop) en soep met sliertjes.

Wat je opnoemt zijn enkel suikerhoudende dranken, deze typen koolhydraten zijn de monosachariden en verteren inderdaad snel, maar deze dranken bevatten maar weinig calorien. Verder geven suikers je weinig tot geen voordelen en wel nadelen. Ik zou suikerrijke producten alleen aanraden als aanvulling op een complexe maaltijd voor de extra calorien

...

1. Vermijd eiwitrijk voedsel. Eiwit onderdrukt de eetlust en geeft lang een vol gevoel (tot kokhalzen toe inderdaad, als je maag niet gewend is een veel inhoud die lang blijft zitten).
Goede tip voor een bodybuilder. Hij moet spieren krijgen, geen vet.

3. Vet heeft ook lange verwerking, maar daar staat dan wel veel energie tegenover. Pindakaas is goed, noten is goed, dingen met verborgen vet kan je nemen.
"dingen met verborgen vetten" ???

Niet alle koolhydraten zijn hetzelfde. Heb je dit van Sonja Bakker ofzo?

5. Zoek het ook in halfvloeibaar of vloeibaar. Drink veel dranken zoals multivruchtensap, sisi, cola of sevenup. Maar geen fristi en zo, daar raak je te vol van. Eet pap (molenaar, brinta met stroop) en soep met sliertjes.
Wat een tips. Cola? Koop dan meteen een pak suiker.

6. Grazen, dwz eet vaak, veel tussendoortjes (van die eenhapskoeken en mars/nuts/snickers).
Tussendoortjes zijn niet slecht, maar candybars als tussendoortje?

7. Ga veel naar verjaardagen en feestjes.
Om vervolgens alleen maar troep te eten?

En nu een heel ander soort tip: velen hebben het over je discipline, gebaseerd op wilskracht. In mijn ervaring is dat vaak tijdelijk en gebaseerd op externe prikkels, waar je die extra moeite voor wil doen en de extra last verdraagt. Dan volg je schema's, dieten, doet speciale aktiviteiten etc. Op de lange duur werkt dat in mijn ervaring niet, bij de meeste mensen.
Hallo? Je zit hier op een bb forum. 99 % werkt met eetschema's en trainingschema's. :rolleyes:

Waar je het MI van moet hebben is gewoontevorming, waardoor je eigenlijk geen wilskracht en discipline hoeft op te brengen omdat het vanzelf gaat. Mensen zijn gewoontedieren, geen disciplinedieren. (Behalve sergeants en mensen die vrijwillig het leger in gaan, haha.)
Mensen zijn lui. Zijn gewoonte is trouwens om weinig te eten. Om een gewoonte te doorbreken is véél wilskracht en discipline nodig. Als zogenaamde psycholoog zou je dat toch moeten weten.

In dit geval zou het bijvoorbeeld wel eens het beste kunnen werken om de standaard boodschappenlijst aan te passen, zodat sommige dingen gewoon altijd in huis zijn om mee te pakken of even tussendoor te eten.
En koken/tafel dekken: als bepaalde ingrediënten (sausjes, bijgerechten) altijd op tafel staan dan gebruik je ze gewoon makkelijker en vaker, dat gaat vanzelf.
Maar wat moet hij nog steeds doen om aan te komen? Juist; meer eten.

Op die manier bereik je met telkens kleine aanpassingen volgens mij uiteindelijk veel meer dan met heroïsche schema's en diëten, en het kost geen of minimale inspanning (een keer de hele supermarkt goed doorlopen om te kiezen wat je voortaan standaard in huis wil hebben).

Je lijkt trouwens alles uit een of ander dieetboekje te halen. Tijd om eens goede info te lezen over voeding.

Good things never come easy.

Hahaha! Welk dieetboekje denk jij dat iemand aanraadt om cola, tussendoortjes en voedingswaren met veel verborgen vet te nemen?
Ik bedoelde meer dingen als "eiwitten onderdrukken je eetlust", "koolhydraten worden snel verwerkt", termen als "verborgen vetten". "verborgen vetten" klinkt Sonja Bakker achtig :P

Ja, dus is hij iemand die meer moet eten. Niet iedereen is een geboren Coleman of Cutler. Gemakkelijk aankomen betekent ook zeker geen kleine inspanning tot succes. Die mensen bouwen al vrij snel een hoog vetpercentage op en moeten dus erg goed uitkijken met voeding. Hoezo "kleine inspanning tot succes"? :rolleyes:

Ik doelde met succes op: het aankomen in spiermassa. Ben je sterk ectomorfisch gaat dit niet met dezelfde inspanning als een sterk endo/mesomorfisch type. De reden waarom de personen die relatief makkelijk aankomen nogal snel een oordeel klaar hebben liggen op het gebied van 'discipline'

Ik heb geen "grote bek", hij moet gewoon meer eten. En zoals ik al zei: gemakkelijk aankomen betekent niet een kleinere inspanning tot succes.

Een gebrek aan kennis is het niet, dat geeft hij zelf al aan in de startpost. Als hij het te veel moeite vindt, dan kan hij net zo goed stoppen. Wat ik al eerder aangaf: dan is bodybuilding gewoon niks voor hem. Simpel.

Kennis is heel breed. Dat hij doorheeft dat hij te weinig eet wil nog niet zeggen dat hij alle opties kent en heeft geprobeert om veel en juiste voeding en daarmee calorien binnen te krijgen. Een hele goede reden om dit soort gasten juist te helpen bij advies dan alleen te zeggen dat het gaat om motivatie en doorzettingsvermogen.

De oorzaak is dat hij steeds kapt met veel eten. Toen hij meer at, werd hij ook zwaarder. Maar door te weinig motivatie stopt hij daar mee. Vreemd, meer eten > zwaarder worden > meer motivatie om door te gaan? Maar goed, de enige oorzaak is zijn doorzettingsvermogen en motivatie.

Hier heb ik overheen gelezen. Hij KAN het dus inderdaad wel maar het lukt het niet vol te houden. Dat kan overigens ook weer veel verschillende oorzaken hebben

Dit is gewoon het zoveelste topic over mensen die niet aankomen. Iedereen heeft moeite om een gespierd en droog lichaam op te bouwen (op die paar freaks na dan), alleen de meesten doen gewoon wat ze moeten doen om hun doel te bereiken. En nee, dat gaat niet altijd gemakkelijk. Als dat zo was, dan was dit forum er ook niet geweest.

Je geeft al aan waar dit forum voor is, waarom reageer je dan op zo'n neerbuigende manier en geef je hem geen advies?
Verder schreef ik mijn reactie niet puur op jou gericht. Meer in het algemeen omdat ik vind dat mensen hier vaak te gauw oordelen en ervan uitgaan dat als het iemand niet lukt om aan te komen de persoon zich aanstelt of gebrek aan discipline heeft. Help die persoon gewoon, daarvoor post je op een forum

...

Ik bedoelde meer dingen als "eiwitten onderdrukken je eetlust", "koolhydraten worden snel verwerkt", termen als "verborgen vetten". "verborgen vetten" klinkt Sonja Bakker achtig :P

Alle voeding onderdrukt de eetlust, maar eiwit het langst, omdat het een lange verblijfsduur in maag-darmkanaal heeft voordat het helemaal verwerkt is. Eigen ervaring én onderzocht. Was laatst ook nog in een BBC-doku over waarom Atkins werkt: blijkt dat het eiwitgehalte relatief hoog is waardoor die mensen gewoon minder snel trek hebben en dus makkelijker onder hun verbruik kunnen eten.

Verborgen vetten is inderdaad een voedingsvoorlichting kreet, maar als je even in de supermarkt gaat kijken op de etiketten dan is die term heel reëel en goed gekozen.

Koolhydraten worden van alle voedselsoorten het snelst verwerkt, óók de langzame koolhydraten. Voor koolhydraten zijn ze misschien langzaam, maar toch altijd nog sneller verwerkt dan vet en eiwit.

Dus als je je maag snel leeg wil hebben (= weer eetlust krijgen) neem dan vloeibaar, snelle koolhydraten, en vermijd happen die vooral uit vet en vooral uit eiwit bestaan.

Deze onderwerpen komen op dit forum geregeld aan de orde, ook met onderbouwingen, verwijzingen en ervaringen erbij, dus ik ben niet van plan dat nog eens over te doen. Wie het niet gelooft, nou dan niet, en de rest kan er zijn voordeel mee doen.

:
Origineel gepost door Ariane1991

Goede tip voor een bodybuilder. Hij moet spieren krijgen, geen vet.

Hij krijgt geen spieren als-ie het eten niet wegkrijgt, dus punt 1 is zorgen dat het eten beter wordt.
Ik zei ook niet vermijd eiwit, maar vermijd eiwitrijk voedsel. Er moet in totaal genoeg eiwit in zitten, maar geen eiwitbommen in één keer op je maag kwakken. Melk is goed: wel eiwit maar niet teveel, en vloeibaar zodat het sneller de maag passeert.

Niet alle koolhydraten zijn hetzelfde. Heb je dit van Sonja Bakker ofzo?

Nee, ik doe niet aan SB. Koolhydraten verwerken het snelst, ook langzame KH zijn snel vergeleken met eiwit. Hoe sneller de verwerking en mn de maagpassage, hoe sneller je weer trek krijgt.

6. Grazen, dwz eet vaak, veel tussendoortjes (van die eenhapskoeken en mars/nuts/snickers).

Tussendoortjes zijn niet slecht, maar candybars als tussendoortje?

Brandstof is brandstof. Als je basis goed is wb bouwstoffen, vitaminen en mineralen, kan je voor brandstof nemen wat je wil, bijvoorbeeld omdat je het snel en makkelijk wegwerkt.

7. Ga veel naar verjaardagen en feestjes.
Om vervolgens alleen maar troep te eten?

Zie boven. Je mag er ook wel een komkommertje en bloemkooldip bij nemen. Nogmaals: je moet naar het probleem kijken.

En nu een heel ander soort tip: velen hebben het over je discipline, gebaseerd op wilskracht. In mijn ervaring is dat vaak tijdelijk en gebaseerd op externe prikkels, waar je die extra moeite voor wil doen en de extra last verdraagt. Dan volg je schema's, dieten, doet speciale aktiviteiten etc. Op de lange duur werkt dat in mijn ervaring niet, bij de meeste mensen.
Hallo? Je zit hier op een bb forum. 99 % werkt met eetschema's en trainingschema's.

Ja, en? De meeste mensen zitten daar niet op en bij de meeste mensen hier werken ze ook niet op de lange termijn, zijn daar ook niet voor bedoeld. Hoe lang kan je een -750 cutdieet volhouden? En dan staat het forum ook nog bol van de "Bij mij werkt het niet" berichten. Het kán op wilskracht en discipline, maar het wordt pas op de langere termijn houdbaar als het een gewoonte is geworden waar je geen expliciete wilskracht en discipline meer voor hoeft op te brengen.

Zijn gewoonte is trouwens om weinig te eten. Om een gewoonte te doorbreken is véél wilskracht en discipline nodig. Als zogenaamde psycholoog zou je dat toch moeten weten.

Ik ben geen psycholoog, ook geen zogenaamde. Ik heb de ervaring dat het beter werkt om gewoontes op een praktische manier soepel aan te passen dan te doorbreken. Dat vergt wel aktie, in mijn voorbeeld moet je de standaard weekboodschappenlijst aanpassen, maar niet veel wilskracht en discipline, daarom is het ook beter te doen en is de kans van slagen veel groter.

In dit geval zou het bijvoorbeeld wel eens het beste kunnen werken om de standaard boodschappenlijst aan te passen, zodat sommige dingen gewoon altijd in huis zijn om mee te pakken of even tussendoor te eten.
En koken/tafel dekken: als bepaalde ingrediënten (sausjes, bijgerechten) altijd op tafel staan dan gebruik je ze gewoon makkelijker en vaker, dat gaat vanzelf.

Zeker, daarom zorg je ervoor dat het makkelijker en vanzelfsprekender wordt om meer te eten. Voorwaarden scheppen.

Op die manier bereik je met telkens kleine aanpassingen volgens mij uiteindelijk veel meer dan met heroïsche schema's en diëten, en het kost geen of minimale inspanning (een keer de hele supermarkt goed doorlopen om te kiezen wat je voortaan standaard in huis wil hebben).

Zeker, daarom zorg je ervoor dat het makkelijker en vanzelfsprekender wordt om meer te eten. Da's veel handiger dan te proberen tegen je huidige gewoonten in te gaan.

Bij thuiswonenden waar een persoon de weekboodschappen doet (toevallig ben ik altijd de pineut, gek he?) is het eenvoudig een kwestie van een keer doorgeven dat je graag mezusenmezo in huis wil hebben, en vwalla, mezusenmezo ligt iedere dag voor het grijpen.

@Gunman

In een concrete reactie: Je voedingsschema ziet er best goed uit probeer dit een paar weken vol te houden.

Voor de rest zou ik een beetje proberen dit aan te houden

KH EIWIT VET
50% 30% 20%

• Topic Starter Topic Starter
@Gunman

In een concrete reactie: Je voedingsschema ziet er best goed uit probeer dit een paar weken vol te houden.

Voor de rest zou ik een beetje proberen dit aan te houden

KH EIWIT VET
50% 30% 20%

Ok bedankt. Ik ga dit schema een tijdje volhouden. Moet geen probleem zijn omdat de vakanties binnenkort beginne. Hoop dat ik toch wat kilo's pak in de zomervakantie. Maar dat horen jullie nog;)

als al deze info nog niet echt wil helpen,
zou je langs de dokter kunnen gaan om je maag/darmen te laten checke voor alle zekerheid.
tis nooit uitgesloten dat er een probleem zit die serieus niet op te lossen valt door veel te eten etc.
heb je ook redelijk vaak buikpijn? zo ja, zouk et overwegen om mijn raadt op te volgen.
maar als deze voedingsschema werkt zal het wel meevallen:)

Ontbijt
2 maatscheppen Mammoth 485
2 melk 260
7 Granen (van de aldi) 100

Op school
4 Boterhammen 280
Iets te drinken 100

Maaltijd 3
2 Boterhammen 140
Half Blik Tonijn 100
Drinken 70

Maaltijd 4
2 Ei 180
boterham 70

Maatltijd 4
Varieert (meestal rijst) 350 (ong.)

Maaltijd 5
Yoghurt 100
1 Fruit 50

Maaltijd 6
2 maatscheppen Mammoth 485
2 melk 260
1 boterham 70
Fruit 50

Totaal 3150 kcal

Broodbeleg heb ik er niet bijgerekend. Neem dus 2 keer Mammoth. Wat vinden jullie hiervan??

eerst en vooral een beetje meer motivatie man, niets komt vanzelf

meer koolhydraden toevoegen, 1 fruit is te weinig ook
direkt na je training 60gram dextrose binnekappen ( druivensuiker)
is gelijk aan 4 stukken fruit

jij mag alles eten lijkt me mac donnalds, frietjes, vettige kebab
gewoon eten man

savonds kwark eten 500 gram als je het naar binnen krijgt eventueel suiker of dergelijke erop doen

zelf woog ik 58kg toen ik 18 was en 1m80 groot nu weeg ik er 80kg
is nog niet echt wow, maar ga nog door bulken tot volgende zomer

suc6 nog verder

• Topic Starter Topic Starter
Mijn doel is de 60-62 kilo te halen tot eind augustus, vinden jullie dit een realistisch doel??? en zou ik het kunnen halen denken jullie als ik echt mn best doe. Heb namelijk toch 2 maandjes vakantie en ik werk ook niet of heel weinig dus heb wel de hele dag de tijd om aan mn voeding en training te werken. Ik ben echt gemotiveerd om die 62 kilo te halen. Maakt voor mij op het moment niet echt veel uit of het vet is of spier. heb namelijk een vetpercentage van onder de 5%. mag wel iets voller allemaal;) maar wat vinden jullie van dit doel?? Ik weeg nu 56 kilo.

met zo'n gigantisch ondergewicht moet dat makkelijk te doen zijn.. je kan als je ECHT als een idioot gaat vreten in 2 maand zelfs nog wel veel meer kilo's pakken

koop een pot weightgainer zou ik zeggen... doe tussen elke maaltijd een shake en vreet af en toe wat lekkere troep en je zult snel aankomen

Hey man!

In het verleden heb ik ook een goeie thread gehad over kwark, bekijk m maar eens:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/zonnebloemolie-kwark-raggen-42316/

BTW dit is wat de heilige er over te zeggen had, misschien heb jij er ook wat aan, kan je je kwark toch eetbaarder maken.

Re: Zonnebloemolie in je kwark raggen

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Origineel gepost door Dawg3
Yo peepz

Hond-drie hier

ff vraagje:

voordat ik gaat pitten rag ik altijd kwark naar binnen maar ik lust die shit niet, dus ik rag ook nog door me kwark heen:

roosvice - totdat ik de smaak goed vindt (iig 5 eetlepels ofzo per bakkie)
water - totdat het zo vloeibaar is dat ik het relaxed kan zuipen

EN:

2 eetlepels zonnebloem- of slaolie

weet je me ma heeft nooit olijfolie, dus ik checke hoeveel onv vetten er in zitten, plusminus 70 procent ofzo

nou is mijn vraag:

do i HAVE TO HAVE olijfolie of maakt dat geen **** uit, niet dat ik doodga binnen een paar jaar omdat ik elke dag eetlepels zonnebloem- of slaolie naar binnen giet

en... als ik die glucosesuikers van roosvice er door rag, is dat boeiend omdat je laatste maaltijd preferably alleen eiwit moet zijn of is dat verwaarloosbaar?

en als ik die drek 1 nacht laat staan en de volgende dag op wil zuipen, heeft de suikers dan mijn vetten of eiwitten aangetast in de hele shake? kan iemand dat proces even toelichten??

peace out homies

Yo Dawg 3,

Hier de Heilige, motha****a. Volgens mij maakt dat beetje siroop in ya shit no shit uit, dog. Dus gewoon ragge die shit, biaatch.

En ya don't have to put die olijfolie in je shit, maar you need some goede vetten op een dag, know whut I'm saying dog. En olijfolie heeft veel onverzadige fats, ya feel that shit!? Dus calculate even wat je op een dag inside of you krijg, n**ga.

And why the **** wil je die drek a motha****ing night laten staan om het vervolgens de volgende dag te killen? Dat hebbe toch geen nut.

Dus doe die shit in je shit en rag die shit. Shiiit!!!!

Check ya later, doooog.

Saint

2 liter volle melk per dag drinken en zoals je zelf zegt meer eten

@Ariana
Ik begrijp dat je bedoelingen goed zijn maar je praat echt onzin. We zitten hier op een bodybuildingforum en je gaat adviseren dat je eiwitrijk voedsel moet gaan vermijden? Eiwitten zijn de bouwstenen om spieren op te bouwen. Daar is alles meegezegd.
Gelieve niet meer te adviseren aangezien je wat betreft bodybuilding weinig kaas hebt gegeten. Dit klinkt misschien wat hard maar ik vind het vaak zo jammer dat mensen adviezen geven die niet juist zijn.

Ga nou al niet aan de suplemmenten. :rolleyes: :rolleyes:
Leer eerst eten. Tel geen kcals enzovoort want dat houdt je toch nog niet vol. Leer gewoon opbouwen: vanaf morgen groot ontbijt toevoegen, na een maand extra maaltijd voor slapen toevoegen, dan weer na een maand litertje melk toevoegen, etc etc..
En na ongeveer een jaar (12 keer iets toevoegen) kun je aan Whey, en/of weightgainers en creatine denken, maar geloof me dan weeg je al 70kg, minstens.
Verder ontbreek je een hele hoop doorzettingsvermogen dus ik twijfel of het wat wordt. Toch veel succes!

Ik wil niet bijdehand ofzo doen met mijn 15 jaar, maar volgens mij moet je inderdaad eerst leren eten. Begin niet gelijk zo groot, met zon enorm schema enzo, cals tellen blabla. zorg in eerste instantie gewoon dat je om de 1,5 of 2 uur wat eet. je lichaam raakt er dan aan gewend, zo kun je het opbouwen en kom je langzaam aan.

oja en het discipline verhaal is inderdaad erg belangrijk. Ik ben 15 jaar en doe 3x in de week aan krachttraining, ik let goed op mijn voeding en dergelijke en ik heb resultaat :rolleyes:

ik hoop dat ik ook nog mijn steentje heb kunnen bijdragen :cool: en ik hoop voor je dat het lukt allemaal!:)

groet,
jasper

Terug
Naar boven