Equelsor
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 39
1. Vermijd eiwitrijk voedsel. Eiwit onderdrukt de eetlust en geeft lang een vol gevoel (tot kokhalzen toe inderdaad, als je maag niet gewend is een veel inhoud die lang blijft zitten).
Eiwit onderdrukt eetlust? Waar heb je deze theorie vandaan?
4. Koolhydraten verwerken snel en geven dus snel weer honger.
zie laatste punt
5. Zoek het ook in halfvloeibaar of vloeibaar.
Hier ben ik het inderdaad mee eens, als het gaat om kcalrijke voeding, alles wat vloeibaar is krijg je makkelijker weg. Denk b.v. aan een shake van melk, kwark, banaan, brinta, eieren en eventueel een proteinepoeder. Doe dit in de blender en je hebt een smakelijke zeer energie rijke voeding (veel kcal) dat je veel makkelijker wegkrijgt dan in vaste vorm
Drink veel dranken zoals multivruchtensap, sisi, cola of sevenup. Maar geen fristi en zo, daar raak je te vol van. Eet pap (molenaar, brinta met stroop) en soep met sliertjes.
Wat je opnoemt zijn enkel suikerhoudende dranken, deze typen koolhydraten zijn de monosachariden en verteren inderdaad snel, maar deze dranken bevatten maar weinig calorien. Verder geven suikers je weinig tot geen voordelen en wel nadelen. Ik zou suikerrijke producten alleen aanraden als aanvulling op een complexe maaltijd voor de extra calorien
...

en ik hoop voor je dat het lukt allemaal!