Fitness Seller

Ben ik goed bezig of niet ?

3sens

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
107kg
Vetpercentage
32%
Help ! ???

Ben sinds Januari 2010 bezig met wat aan mijn conditie te werken d.m.v. 2-3 keer per week 45min cardio te doen op de crosstrainer en 2 x per week krachtoefeningen te doen in de sportclub (vooral bovenlichaam daar ik met crosstrainer al mijn beenspieren ontwikkel). Daarnaast train ik sinds 2 weken ook nog dagelijks met resistance bands, dit slechts voor 10min per dag.

Ben 1.89Mtr en woog begin dit jaar 104 kg. Nu weeg ik 107.4kg.
Is een beetje frustrerend daar ik -naar mijn mening- wel goed aan het sporten ben en op mijn eten let. Heb al op verschillende plaatsen gelezen dat je de weegschaal in een hoekje moet fl*kkeren daar dit slechts een getalletje toont en geen onderscheid maakt of er nu een dik iemand of gespierd iemand op de weegschaal staat. Mijn weegschaal geeft een vetpercentage aan, maar denk dat het puur op formule gebaseerd is daar vetpercentage naar boven is gegaan t.o.v. begin dit jaar en mijn lichaam wel duidelijk gespierder is geworden en mooier gevormd.
Vetkwabbetjes rond mijn buik is al heel wat minder. Ook armen en benen zijn veel gespierder.

Eet 5 x dag en probeer naar avond toe af te bouwen in koolhydraten, naar aanraden van wat mensen in de sportclub. Eet 2400Kcal/dag.
06:00 Shake : banaan, magere melk, beetje brinta, 6 eiwitten
09:00 beetje Muesli
12:00 Broccoli, bruine rijst, Kipfilet
15:00 Cottage Cheese en banaan
18:30 Groenten met stukje vleed of vis (geen aardappelen/rijst/pasta)

De bedoeling is dat ik strakker in het vel ga zitten en nog meer vet ga verliezen. Moet zeker niet meer massa krijgen.

Kunnen jullie me raad geven of mijn gewichtstoename vrij normaal is of dat ik mijn calorie inname moet afnemen ?

Alvast bedankt voor de goede tips !

Groetjes

3sens

Help ! ???

Ben sinds Januari 2010 bezig met wat aan mijn conditie te werken d.m.v. 2-3 keer per week 45min cardio te doen op de crosstrainer en 2 x per week krachtoefeningen te doen in de sportclub (vooral bovenlichaam daar ik met crosstrainer al mijn beenspieren ontwikkel). Daarnaast train ik sinds 2 weken ook nog dagelijks met resistance bands, dit slechts voor 10min per dag.

Ben 1.89Mtr en woog begin dit jaar 104 kg. Nu weeg ik 107.4kg.
Is een beetje frustrerend daar ik -naar mijn mening- wel goed aan het sporten ben en op mijn eten let. Heb al op verschillende plaatsen gelezen dat je de weegschaal in een hoekje moet fl*kkeren daar dit slechts een getalletje toont en geen onderscheid maakt of er nu een dik iemand of gespierd iemand op de weegschaal staat. Mijn weegschaal geeft een vetpercentage aan, maar denk dat het puur op formule gebaseerd is daar vetpercentage naar boven is gegaan t.o.v. begin dit jaar en mijn lichaam wel duidelijk gespierder is geworden en mooier gevormd.
Vetkwabbetjes rond mijn buik is al heel wat minder. Ook armen en benen zijn veel gespierder.

Eet 5 x dag en probeer naar avond toe af te bouwen in koolhydraten, naar aanraden van wat mensen in de sportclub. Eet 2400Kcal/dag.
06:00 Shake : banaan, magere melk, beetje brinta, 6 eiwitten
09:00 beetje Muesli
12:00 Broccoli, bruine rijst, Kipfilet
15:00 Cottage Cheese en banaan
18:30 Groenten met stukje vleed of vis (geen aardappelen/rijst/pasta)

De bedoeling is dat ik strakker in het vel ga zitten en nog meer vet ga verliezen. Moet zeker niet meer massa krijgen.

Kunnen jullie me raad geven of mijn gewichtstoename vrij normaal is of dat ik mijn calorie inname moet afnemen ?

Alvast bedankt voor de goede tips !

Groetjes

3sens

Geen probleem dan lijkt mij? Je bent dus duidelijk spier aangekomen.

• Topic Starter Topic Starter
Amigo,die spieren die je hebt bijgekregen wegen ook wat,meer dan vet trouwens dus je moet niet naar de weegschaal maar de spiegel kijken.
Verder vind ik dat je wat minder fruit kunt eten en vervangen door complexe carbs bij elke maaltijd.
Gewoon voortdoen,en geduld hebben imo.

---------- Toegevoegd om 09:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:47 ----------

Oja,ik zou ook m'n benen trainen op de laatste dag van de week. Verbrand je heel wat kcals mee en is goed voor de algemene ontwikkeling van je lichaam.

Hey 3sens!

Ik had precies hetzelfde probleem toen ik begon met krachttraining. Ik kwam 2 kilo aan maar werd wel slanker. Toch werd ik sagerijnig van de weegschaal! Ik heb mezelf nu al 1 jaar niet meer gewogen en ben een stuk gelukkiger!!! Ik gebruik foto's/spiegel en kleding als indicatie! Is veel betrouwbaarder! Iemand met 104 kilo die aan krachttraining doet ziet er veel gezonder/beter/slanker uit dat iemand met 104 kilo die helemaal niets aan sport doet! Gewicht zegt niks... Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips & motivatie Bartman & Flygirl.

Is 3 x per week op de crosstrainer dan niet voldoende om mijn beenspieren te ontwikkelen ? Doe het meestal op vrij hoge weerstand.
Heeft extra krachttraining op de benen dan nog een extra meerwaarde.
Mijn benen voelen nu al gelijk beton aan (kon ik dat ook maar eens zeggen van mijn sixpack - die momenteel nog ergens zwaar verborgen zit ;))

Is 3 x per week op de crosstrainer dan niet voldoende om mijn beenspieren te ontwikkelen ? Doe het meestal op vrij hoge weerstand. Heeft extra krachttraining op de benen dan nog een extra meerwaarde. Mijn benen voelen nu al gelijk beton aan.

Is niet voldoende.

Het zal je benen wel steviger maken, maar ontwikkelen niet helaas. Extra krachttraining voor je benen heeft zeker meerwaarde. Pak maar eens een aantal beenoefeningen en merk het verschil de volgende dag ;)

Terug
Naar boven