MuscleMeat

Benchpress 150kg, lichaamsgewicht 70,5 kg

Netjes man

Ik druk zeker geen 150 kg en vind het ook knap, maar 150kg benchen @ 70kg gaat voor problemen zorgen :)

:rolleyes:
en dat gaat problemen geven omdat...?

150 @ 70 bw is gewoon bruut!

En al dat geleuter over die spotter...:o persoonlijk heb ik 't ook niet graag dat 'n spotter z'n handen constant onder de bar houdt (verlies van concentratie), maar je merkt toch wel dat er niet geholpen wordt. Puur uit veiligheidsoverwegingen toch best zorgen voor 2 spotters bij een volgende pr-poging, lijkt me.

knap, maar had beter geweest zonder die spotter

maar je merkt toch wel dat er niet geholpen wordt.

een spotter die niet helpt houdt zn handen de bar.
een spotter die een beetje helpt houdt zn vinger onder de bar en raakt het aan.
een spotter die half deadlift neemt full grip en gaat dan rechtopstaan. Feit dat hij cross grip de bar neemt spreekt al boekdelen :roflol:

een spotter die niet helpt houdt zn handen de bar.
een spotter die een beetje helpt houdt zn vinger onder de bar en raakt het aan.
een spotter die half deadlift neemt full grip en gaat dan rechtopstaan. Feit dat hij cross grip de bar neemt spreekt al boekdelen :roflol:

bullshit natuurlijk. Maar goed, als TS niet eerlijk is, liegt ie alleen z'n eigen voor.

Ongeacht of de spotter mee helpt (wat volgens mij minimaal is, kan max 5 kilo schelen) vraag ik me af wat het nut hiervan is. Het is leuk zwaar te tillen maar op jouw bw 150 kg drukken is in mijn ogen echt gevaarlijk. Dus leuk dat het lukt en zeker knap maar beter pak je 100 kilo (wat ook al niet mis is) en druk je deze 6x. Je uitvoering zal ook beter zijn met minder kg's.

je 1rm checken is gewoon geil. maar dit is een 0,8rm. maar wel netjes ouwe ;)

Dit is echt zoiets als een penalty bovenkant lat schieten en dan beweren dat het wel als goal telt

Erg sterk!

Het gewicht totaal niet onder controle, zou maar uitkijken..

Ongeacht of de spotter mee helpt (wat volgens mij minimaal is, kan max 5 kilo schelen) vraag ik me af wat het nut hiervan is. Het is leuk zwaar te tillen maar op jouw bw 150 kg drukken is in mijn ogen echt gevaarlijk. Dus leuk dat het lukt en zeker knap maar beter pak je 100 kilo (wat ook al niet mis is) en druk je deze 6x. Je uitvoering zal ook beter zijn met minder kg's.

Made me laugh :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Hallo iedereen,

Mijn spotter was alleen en dit verklaard dan ook waarom hij de stang zo vast heeft.
Het is natuurlijk simpel om 2 spotters te vragen maar ik heb al veel slechte ervaringen met mensen die moeten spotten.
Net zoals op deze forum hebben velen een verschillende meningen van wat spotten nu eigenlijk is. Dus ga ik er van uit dat iedereen het er wel mee eens is dat ik geen risico’s wel nemen en liever 1 persoon heb die misschien teveel op safe speel dan mensen die ‘denken’ te weten wat spotten is.

Ik moet er ook aan toevoegen dat mijn spotter wel degelijk een kleine duw/trek gedaan heeft.
Dit was op het scharnierpunt net boven mijn borst wat trouwens ook het moeilijkste deel is.

Om dit punt te omzeilen laten velen ( waarschijnlijk ook onder jullie) de stang vallen op de borst zodat er een soort van veerkracht is. Dit heb ik echter niet gedaan.
Daarom ben ik ervan overtuigd dat ik 95% van het werk gedaan heb.

Ik vind het fijn dat er veel mensen gereageerd hebben die er echt wel iets van kennen.
Ik neem het er ook bij dat op een forum mensen anoniem zijn en doen blijken alsof ze er iets van kennen om dan hun negatieve invloeden te verspreiden.

Ik wilde het filmpje toch delen om eens te polsen naar reacties/feedback.
Hiermee zal ik rekening houden.

Wat wil je voor feedback reacties anders horen , je hele houding / techniek is niet te zien in dat filmpje.

Zeker goede bench hoor.
Mensen die haten moeten beter opletten, die gast curled de bar, ik ken niemand die 60/70kg curled, laat staan 130kg dus een goede bench voor dat bw

Hallo iedereen,

Mijn spotter was alleen en dit verklaard dan ook waarom hij de stang zo vast heeft.
Het is natuurlijk simpel om 2 spotters te vragen maar ik heb al veel slechte ervaringen met mensen die moeten spotten.
Net zoals op deze forum hebben velen een verschillende meningen van wat spotten nu eigenlijk is. Dus ga ik er van uit dat iedereen het er wel mee eens is dat ik geen risico’s wel nemen en liever 1 persoon heb die misschien teveel op safe speel dan mensen die ‘denken’ te weten wat spotten is.

Ik moet er ook aan toevoegen dat mijn spotter wel degelijk een kleine duw/trek gedaan heeft.
Dit was op het scharnierpunt net boven mijn borst wat trouwens ook het moeilijkste deel is.

Om dit punt te omzeilen laten velen ( waarschijnlijk ook onder jullie) de stang vallen op de borst zodat er een soort van veerkracht is. Dit heb ik echter niet gedaan.
Daarom ben ik ervan overtuigd dat ik 95% van het werk gedaan heb.

Ik vind het fijn dat er veel mensen gereageerd hebben die er echt wel iets van kennen.
Ik neem het er ook bij dat op een forum mensen anoniem zijn en doen blijken alsof ze er iets van kennen om dan hun negatieve invloeden te verspreiden.

Ik wilde het filmpje toch delen om eens te polsen naar reacties/feedback.
Hiermee zal ik rekening houden.

Goed verhaal.

is heel netjes voor je bw (los van dat spotter verhaal)

respect man!

Terug
Naar boven