AndroidHealthClinic

Benchpress ChickenNeck

Ik denk dat het zinnige antwoord is uitgebleven, omdat hier niks zinnigs over te zeggen valt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat het zinnige antwoord is uitgebleven, omdat hier niks zinnigs over te zeggen valt.

Dan zou ik op zn minst willen weten of jij ook je hoofd op heft.
Uiteraard is hier iets zinnigs over te zeggen alleen blijkbaar niet door jou.
Ik kan het zelf niet beantwoorden omdat ik deze neiging niet heb.

Omdat je dan meer naar je bovenkant borst toegaat, train je die beter.

Ik til mijn hoofd niet op. Sterker nog ik let er op dat ik mijn hoofd niet in de bank druk.

Vaak zie je flexie en extensie synergieën / patronen wanneer mensen veel kracht moeten zetten.

Zij faciliteren op dat moment bijvoorbeeld meerdere flexoren in dezelfde keten. Bij de bench press zou dat de extensoren zijn waardoor je zou verwachten dat je je hoofd in het bankje zou duwen (extensie in de nek) in plaats van op tillen (flexie in de nek).

• Topic Starter Topic Starter
Ik til mijn hoofd niet op. Sterker nog ik let er op dat ik mijn hoofd niet in de bank druk.

Vaak zie je flexie en extensie synergieën / patronen wanneer mensen veel kracht moeten zetten.

Zij faciliteren op dat moment bijvoorbeeld meerdere flexoren in dezelfde keten. Bij de bench press zou dat de extensoren zijn waardoor je zou verwachten dat je je hoofd in het bankje zou duwen (extensie in de nek) in plaats van op tillen (flexie in de nek).

Interesting, makes sense.
Mijn redenering zou zijn dat een spier onder spanning komt waarna deze ontlast word door het hoofd op te heffen.
Voor de duidelijkheid, het hoofd word opgeheft in de negatieve beweging.

Terug
Naar boven