MuscleMeat

Benen 3x per week

Sowieso min mogelijk apparaten als je sportspecifiek wilt trainen. Oefeningen zoals de squat (je kan je kuiten wat meer activeren door bij het omhoog komen op je teen te staan), deadlift, lunges (hetzij schuin, statisch of dynamisch) en uiteraard oefeningen voor de 'core-stability'.

Oefeningen zoals countermovement squat, box squats zijn voorbeelden van plyometrische oefeningen.

Als het doel is om je voetbalprestaties te verbeteren zou ik denken aan een full body zoals Bill Starr bespreekt in zijn boek 'Strongest shall survive'.
3x/week:
Power clean
Bench press
Squat

@Aplus212,

Belangrijkste is dat je lichaam zelf even aan voelt. Pak je een grote spiergroep kei hard dan is goed dat die gewoon week rust geeft. Pak je minder hard aan dan kan vaker. Slimste is om gewoon even aan te voelen. Heb je spierpijn of gewoon gevoel dat die nog niet klaar is dan train je hem nog niet. En train je hem dag of paar dagen later.

Want elk lichaam is anders, en elk lichaam reageert dus ook anders ergens op.

4x per week heavy squats herstelde ik ook van kan best imo.
Zie smolov squats base cycle.

Ff googlen

Heb zeer goede gains gemaakt met 3x per week squaten, rippetoe of billstar madcow.

Lijkt me prima voor de korte periode off season. Ik zou echter niet te zwaar gaan bij 3x pw.

je bent gek man.2x max of anders kan je de voorkant en achterkant appart trainen.
aangezien benen veel grotere spiergroepen heeft.
hamstring glutes of qauds kuiten

beter zo dan heel de week verlamd.
benen hebben ook meer rsut nodig.bij me toch

• Topic Starter Topic Starter
je bent gek man.2x max of anders kan je de voorkant en achterkant appart trainen.

Haha, iedereen boven jou reageert dat het wel kan en jij roept dat ik gek ben :rolleyes:

Er zijn tal van mensen die hier 3x/week squaten! sommige zelfs 4x/week!

nog steeds vind ik jullie echt gek.
maar wel sterk.

Ok

Laatst bewerkt:
7x per week elke rep zo snel mogelijk en maxen.

en als je 7x per week traint ga dan naar 2x per dag, even better

Alsje je voetbalpresentaties wilt verbeteren zoals: sneller rennen etc, dat
Is het verstandig om te squaten. En dan moetje squaten met
Een '' normaal '' gewicht en je moet "snel" squaten. Dus niet 100 kilo erop
En heel langzaam naar boven naar beneden. Maar bijv 50 kilo en snel naar boven
En normale tempo maar beneden. Je zal merken dat je sneller wordt
En dat je kracht toeneemt.

Ook moet je NIET
je kuiten trainen!!! Omdat je dan slomer
Wordt. Succes

De deur, zoek hem op, open hem en verdwijn.

Als het doel is om je voetbalprestaties te verbeteren zou ik denken aan een full body zoals Bill Starr bespreekt in zijn boek 'Strongest shall survive'.
3x/week:
Power clean
Bench press
Squat

Een benchpress vind ik nou niet echt specifiek voor voetbal.:D

Een benchpress vind ik nou niet echt specifiek voor voetbal.:D
Het draait hem vooral om de power clean en de squat die ervoor zorgen dat je explosiever wordt en meer kracht krijgt in je benen.
De bench press is meer voor je upper body wat sterker te maken, maar dat is inderdaad niet specifiek voor het voetballen. Alhoewel dat dit misschien kan helpen bij het inwerpen of bij duels.

Terug
Naar boven