AndroidHealthClinic

Nieuws "Olielek in Golf van Mexico niet dicht voor december"

Geen idee, het leger er op af sturen lijkt me iig een goed plan, BP bakt er niets van.

Het Amerikaanse leger, ow wat een experts :roflol: .

Ik boycot BP voortaan, oh wacht dat deed ik al.

Begrijp toch al niet dat het aan de veroorzaker zelf wordt overgelaten. Probeer die gaten te dichten en presenteer de rekening maar aan BP.

En BP berekent het door naar de consument, achja kost nog steeds geen drol in de VS vergeleken met hier.

Laatst bewerkt:
Heb de actualiteit hier nooit helemaal over gevolgd maar waarom is dit allemaal eigenlijk mogelijk???
Er is dus een lekkage in een oliebron. Waarom mogen ze "zo diep" olie ophalen, als er een groot risico bestaat dat bij lekkage, dichting niet mogelijk is?
Naar mijn inzien moet dit niet onder doen voor chernobyl. De mens is toch zo een ****ing egoïstisch beest eigenlijk. De mens is onmenselijk :rolleyes:

een miljard liter olie kan me er eigenlijk geen voorstelling van maken hoeveel dat is. Zal wel te veel zijn

En BP berekent het door naar de consument, achja kost nog steeds geen drol in de VS vergeleken met hier.

Dat wordt natuurlijk wat lastig als de concurrentie de prijzen niet mee verhoogd. BP is een grote vis maar niet groot genoeg om de prijzen aan de pomp te dicteren.

Ik hoor het al, onze kinderen en kleinkinderen zullen de oceaan mogen saneren. Flink werkje.

waarom kunnen ze niet een soort pomp systeem net boven de gat installeren die de overgrote gedeelte van de olie opvangt?

Heb de actualiteit hier nooit helemaal over gevolgd maar waarom is dit allemaal eigenlijk mogelijk???
Er is dus een lekkage in een oliebron. Waarom mogen ze "zo diep" olie ophalen, als er een groot risico bestaat dat bij lekkage, dichting niet mogelijk is?
Naar mijn inzien moet dit niet onder doen voor chernobyl. De mens is toch zo een ****ing egoïstisch beest eigenlijk. De mens is onmenselijk :rolleyes:

De risico's in het gebied waar ze boren zijn hoog, daarnaast heeft men aan veiligheidsmaatregelen zitten te sparen. Gefeliciteerd George Walker Bush, weer een puinhoop die je opvolgers mogen opruimen...

De risico's in het gebied waar ze boren zijn hoog, daarnaast heeft men aan veiligheidsmaatregelen zitten te sparen. Gefeliciteerd George Walker Bush, weer een puinhoop die je opvolgers mogen opruimen...
Obama had anders toch een jaar de tijd om die 'veiligheidsmaatregelen' eens te verscherpen. Maar goed nadien praten is altijd makkelijk.

Lekker doemstukje van HLN, wat een "krant" ook. :rolleyes:

En ondertussen staat de beurskoers van BP gewoon +1,3% hoger. Die verhaaltjes over december etc zullen dus wel met een korreltje zout te nemen zijn...

Waarom stoppen ze Marjolein46 niet gewoon in die buis.

Ik boycot BP voortaan, oh wacht dat deed ik al.

Begrijp toch al niet dat het aan de veroorzaker zelf wordt overgelaten. Probeer die gaten te dichten en presenteer de rekening maar aan BP.

Dan moet er natuurlijk wel de expertise zijn.

Dat ziet er niet zo best uit. Ver van m'n bed show heel die zooi, is mss gemakkelijk maar geen zin eig om me er druk over te maken.

ze hebben het al eerder gedaan met een atoombom, het ging dan wel niet om een olielek maar om een gaslek.
Je mag trouwens de macht van zulke oliemaatschappijen niet onderschatten. Naast de bankindustrie hebben olie-en gasmaatschappijen een wereldwijde macht. Als zij de kraan dichtdraaien leggen zal de economie 10 keer harder getroffen worden dan door de banksector.
De vlek is ondertussen al groter dan België dus ze mogen wel eens voortmaken met die bom.

In de jaren 70 bij een soortgelijk probleem hebben ze er ook weken over gedaan om allerlei onzinnige pogingen te doen voordat ze bedachten om rondom het gat een cirkel van kleine gaatjes te maken waardoor de druk van het grote gat af was en het men op die manier wel kon dichten. Ik heb geen idee hoe vergelijkbaar dit uiteindelijk is maar het verbaast me dat je hier weinig over hoort.

Laatst bewerkt:

Het gevaarlijke is juist dat de mens zo menselijk is ;)

Weet er iemand met hoeveel druk de olie uit de buis komt?

En BP komt hier zeker zonder consequenties mee weg?

In de jaren 70 bij een soortgelijk probleem hebben ze er ook weken over gedaan om allerlei onzinnige pogingen te doen voordat ze bedachten om rondom het gat een cirkel van kleine gaatjes te maken waardoor de druk van het grote gat af was en het men op die manier wel kon dichten. Ik heb geen idee hoe vergelijkbaar dit uiteindelijk is maar het verbaast me dat je hier weinig over hoort.
Ik gok dat het in dit geval om zo'n groot lek gaat dat conventionele methoden gewoon geen soelaas meer kunnen brengen.

Terug
Naar boven