XXL Nutrition

Beste laptop

• Topic Starter Topic Starter
Dan neem je er toch een goedkopere:

Macbook air 1399

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Macbook 949

13 inch. Vanaf € 1.149. -- 15 inch. Vanaf € 1.599. -- 17 inch. Vanaf € 2.299.

Krijg je geen spijt van , trust me.

welke versie heb jij?

Ben van plan een 24 inch scherm te kopen:D
Weet iemand eigenlijk waarom die 26inch schermen zoveel duurder zijn dan de 24? Zit toch een aanzienlijk prijsverschil op..
Ik vind 15 inch eigenlijk ideaal.(toch voor thuis met groot scherm), een 17 inch is al een heel pak zwaarder.

Ik vind de middenversie van de Xps 1730 héél leuk, maar dan zit je al aan 1463 euro exl btw en transport en "maar" één jaar garantie.

Koop 2x22'' scheelt mss 100 euro maar is veel groter en leuker :D

tot en met 24'' is nu standaard vanaf 26'' worden het tv maten en vrij ongewoon vandaar dat de prijzen veel hoger liggen

Games is geen probleem, bootcamp erop (klein kind kan het installen in enkele minuten) dan windows erop en gamen maar.

Kan je beter met dat geld een hp of sony kopen heb je betere videokaart en processor als je er toch windows op gaat zetten

''Ik kijk er vooral graag film op, en speel ook wel graag games.''

Voor deze eisen krijg je meer voor je geld als je hp of sony koopt dan dat je een apple koopt.

Maar apple blijft mooi spul ja :D

Apple is (no offense big-t) te commercieel geworden. vroeger waren ze exclusief en waren een stapje vooruit in grafische ontwikkelingen en deden ze alleen AMD+ ATI erin hiervoor. nu zijn ze overgestapt op NVIDIA en Intel dus daar zijn ze ook niet meer uniek in. verder heb ik de afgelopen maanden geloof ik bij elkaar opgeteld 100+ lekken gedicht moeten zien worden in apple omdat ze te nonchalant waren met: och wij zijn macs dus we hebben geen security nodig..

Welke laptopreeks van Sony bedoelen jullie dan?
Want de vaio lijkt mij toch wel enorm duur te zijn voor zo een laptop met een matige processor.

''Ik kijk er vooral graag film op, en speel ook wel graag games.''

Voor deze eisen krijg je meer voor je geld als je hp of sony koopt dan dat je een apple koopt.

Maar apple blijft mooi spul ja :D
Krijg je meer. Hangt er vanaf wat je met meer bedoeld. Ik vind dat je meer krijgt bij Apple. Kwaliteit bijvoorbeeld.

Ja je zal met eenzelfde budget een iets betere grafische kaart hebben, iets meer HD ruimte. Of je daar echt iets van gaat merken? Uiteraard niet. De huidige Macs kunnen met gemak elk game-geweld aan. Maakt dus niets uit.

Maar je kijkt wel heel de tijd tegen een beter design aan, een handigere laptop, een langere levensduur voor de batterij, een solieder en stevigere behuizing, meer duurzaamheid, meer veiligheid, en een stabieler systeem. Bovendien kan je dus zowel OS X als Windows draaien, terwijl op een PC enkel Windows.

Maar als jij liever die paar MB meer hebt op je GK, mij niet gelaten hoor ???

Apple is (no offense big-t) te commercieel geworden.
Te commercieel worden. Eh... is dat slecht dan ofzo? Het doel van elk bedrijf is zoveel mogelijk marktaandeel verwerven. En als het bedrijf goed draait dan is dat indirect ook goed voor de klant.

vroeger waren ze exclusief en waren een stapje vooruit in grafische ontwikkelingen en deden ze alleen AMD+ ATI erin hiervoor.
Niet echt op de hoogte zo te zien. De huidige Intel macs scoren op alles beter dan de oude PowerPC's. Alleen maar vooruitgang dus. AMD heeft er nooit in mac gezeten bij mijn weten. ATI kan je nog steeds kiezen bij opties als je er 1 koopt ;)

nu zijn ze overgestapt op NVIDIA en Intel dus daar zijn ze ook niet meer uniek in.
Dus om uniek te blijven zouden ze minderwaardige hardware moeten kiezen? :rolleyes: Intel heeft momenteel weer de beste processoren en dan is het logisch dat je geen AMD neemt. Maakt geen donder uit dus, ze zijn uniek in hun OS en hun overige hardware, daar gaat het om.

verder heb ik de afgelopen maanden geloof ik bij elkaar opgeteld 100+ lekken gedicht moeten zien worden in apple omdat ze te nonchalant waren met: och wij zijn macs dus we hebben geen security nodig..
???

Waar komt dit nu weer vandaan. Ik werk al 6 maanden op een mac en ik heb 0,00 lekken, geen virussen, geen spyware, nada.

Trouwens als je lekken wilt dan moet je toch echt bij Windows zijn... :D

Maar aan de TS: laat je niet gek maken door wat hier allemaal geroepen wordt. Denk goed en serieus na en leg alle voor- en nadelen goed naast elkaar. Dit soort dingen moet je niet overhaast beslissen.

Verder zeg ik niets meer hier, anders loop ik het risico om de Apple fanboy van DBB te worden :roflol:

Haha. Ben je dat dan niet? :p

Allemaal alvast al bedankt voor het advies. Ik ga er idd lang over nadenken.
Ik kan natuurlijk niet ontkennen dat zo een macbook er gewoon fantastisch uitziet :) en over het besturingssysteem van een mac hoor je ook alleen maar positieve dingen.
Maar die nieuwe hp's zien er ook verre van slecht uit.

---------- Toegevoegd om 01:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:23 ----------

Krijg je meer. Hangt er vanaf wat je met meer bedoeld. Ik vind dat je meer krijgt bij Apple. Kwaliteit bijvoorbeeld.

Ja je zal met eenzelfde budget een iets betere grafische kaart hebben, iets meer HD ruimte. Of je daar echt iets van gaat merken? Uiteraard niet. De huidige Macs kunnen met gemak elk game-geweld aan. Maakt dus niets uit.

Maar je kijkt wel heel de tijd tegen een beter design aan, een handigere laptop, een langere levensduur voor de batterij, een solieder en stevigere behuizing, meer duurzaamheid, meer veiligheid, en een stabieler systeem. Bovendien kan je dus zowel OS X als Windows draaien, terwijl op een PC enkel Windows.

Maar als jij liever die paar MB meer hebt op je GK, mij niet gelaten hoor ???

Te commercieel worden. Eh... is dat slecht dan ofzo? Het doel van elk bedrijf is zoveel mogelijk marktaandeel verwerven. En als het bedrijf goed draait dan is dat indirect ook goed voor de klant.

Niet echt op de hoogte zo te zien. De huidige Intel macs scoren op alles beter dan de oude PowerPC's. Alleen maar vooruitgang dus. AMD heeft er nooit in mac gezeten bij mijn weten. ATI kan je nog steeds kiezen bij opties als je er 1 koopt ;)

Dus om uniek te blijven zouden ze minderwaardige hardware moeten kiezen? :rolleyes: Intel heeft momenteel weer de beste processoren en dan is het logisch dat je geen AMD neemt. Maakt geen donder uit dus, ze zijn uniek in hun OS en hun overige hardware, daar gaat het om.

???

Waar komt dit nu weer vandaan. Ik werk al 6 maanden op een mac en ik heb 0,00 lekken, geen virussen, geen spyware, nada.

Trouwens als je lekken wilt dan moet je toch echt bij Windows zijn... :D

Maar aan de TS: laat je niet gek maken door wat hier allemaal geroepen wordt. Denk goed en serieus na en leg alle voor- en nadelen goed naast elkaar. Dit soort dingen moet je niet overhaast beslissen.

Verder zeg ik niets meer hier, anders loop ik het risico om de Apple fanboy van DBB te worden :roflol:

Spreek je jezelf nu niet tegen?

Eh nee?

Eerst zeg je geen AMD in apple en dan zeg geen AMD meer maar Intel

Eerst zeg je geen AMD in apple en dan zeg geen AMD meer maar Intel
Sorry ik snap echt niet wat je bedoeld. Als ik nalees wat ik schrijf ben ik volgens mij consequent in wat ik zeg.

Ik zeg dat Intel een goede keuze was omdat het de betere processoren zijn momenteel. Vroeger had Apple PowerPC processoren, die hebben ze vervangen omdat ze zagen dat de Intel's veel betere prestaties leveren.

Macb / S. vaio.

Heb zelf een mac, en ben er erg over te spreken. Bovendien, als je windows er nog op wil draaien, draait ie veelal toch t beste op n mac. (http://www.google.nl/search?q=windo...&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a)

Wat ik zelf veelal heb gehoord is dat de vaio overeen komt met de mac, wat betreft hardware (ff op tweakers kijken, daar hebben ze t er nog wel eens over).

anyways, ik zou zeggen vaio of mac

Ahum... AMD's grootste failure was de x2 serie, in elke batchvorm (zowel athlon als opteron als wat dan ook). AMD begint nu weer marktaandeel terug te winnen doordat ze betere processoren produceren. Intel maakte de beste processoren vanaf het begin van het tijdperk van dual core processoren. Niet alleen dit, AMD ontwikkelt en produceert ATI, ATI en AMD zijn dus erg nauw gerelateerd, dit resulteert in een betere communicatie tussen de onderlinge hardware componenten. En ja, dit is vrij belangrijk. AMD klimt terug, maar is er nog niet lang. Echter is ATI al voorbij nVidia op het gebied van prijs/prestatie.

Mac kan elk gamegeweld met gemak aan? Dit zijn vrij ernstige uitspraken die dan ook werkelijk waar nergens op gebaseerd zijn. Als je windows op een mac notebook zet en vervolgens gaat gamen, of je zet windows op een HP notebook welke betere hardware heeft, dan runnen de games smoother op de HP notebook.

Enfin, om eerlijk te zijn... Gamen zou je niet moeten willen op notebook. Seriously, geloof me nou maar, gamen moet je niet willen op een notebook. Gebruik een notebook waar deze voor bedoeld is, office use, etc.

Als ik dit zo lees, topicstarter, heb je de notebook niet per direct nodig. Mocht dit 't geval zijn, dan zou je wellicht nog wel willen wachten op de i5 core die komen gaat van intel, deze zal een (grote) verandering met zich meebrengen en komen binnenkort uit. De prijzen hiervan zullen zich rond Q3 dit jaar hebben gestabiliseerd.

Ik hoop dat je er wat mee kan. Mijn tip is, zoek naar benchmarks van bepaalde onderdelen, van een videokaart, van een processor, in plaats van op de vaak onjuistheden verkondigd op dit forum. Zoek naar feiten, niet naar meningen...

Ik heb een dell m1730 met 6gb ram, 2,5ghz core2duo, 9800m gt sli en blu ray gekocht voor ietsje meer dan 1500 via de dell site voor kleine handelaren (fikse kortingen en later kun je de belasting ingeven mocht je iemand kennen die een zaak heeft).

Speel er crysis mee via de dx9 hack op hoogste settings aan 1900x1080 zonder aa met zeer speelbare frames per sec.

edit: deze laptop is echt goed voor gamen. Maar je hebt meer voor minder als je een gaming desktop wil. Heb deze gekocht omdat mijn vriendin in Limburg woont, en als ik daar blijf en ze studeert wat, dan kan ik even gamen. Verder is deze laptop eerder een desktop replacement, als je er geen stroomkabel indoet dan presteert hij nog maar op 30% van zijn kunnen.
Ik kan BigT wel vinden in zijn liefde voor macs. Ik hou enorm veel van mijn Imac, en uiteindelijk kan ik daar via bootcamp ook deftig (lees: grafisch beter dan xbox360 en ps3) mee gamen en kan ik op mijn mac partititie gewoon al de rest heel vlot en zonder zorgen doen.

Laatst bewerkt:
Mac kan elk gamegeweld met gemak aan? Dit zijn vrij ernstige uitspraken die dan ook werkelijk waar nergens op gebaseerd zijn. Als je windows op een mac notebook zet en vervolgens gaat gamen, of je zet windows op een HP notebook welke betere hardware heeft, dan runnen de games smoother op de HP notebook.

Enfin, om eerlijk te zijn... Gamen zou je niet moeten willen op notebook. Seriously, geloof me nou maar, gamen moet je niet willen op een notebook. Gebruik een notebook waar deze voor bedoeld is, office use, etc.

Als ik dit zo lees, topicstarter, heb je de notebook niet per direct nodig. Mocht dit 't geval zijn, dan zou je wellicht nog wel willen wachten op de i5 core die komen gaat van intel, deze zal een (grote) verandering met zich meebrengen en komen binnenkort uit. De prijzen hiervan zullen zich rond Q3 dit jaar hebben gestabiliseerd.

Ik hoop dat je er wat mee kan. Mijn tip is, zoek naar benchmarks van bepaalde onderdelen, van een videokaart, van een processor, in plaats van op de vaak onjuistheden verkondigd op dit forum. Zoek naar feiten, niet naar meningen...

Ja Bigt T heeft wel gelijk: Mac kan al het game geweld aan. BigT zegt echter niet dat de Mac crysis op max aan 60fps afspeelt, en hij zegt ook niet dat een mac bijvoorbeeld beter zal presteren dan andere notebooks met betere specs. Ik zie geen onwaarheid in zijn stelling.

Je kan deftig gamen op een notebook, maar je zal meer betalen dan bij een desktop voor gelijkaardige prestaties. Mijn m1730 is zeer geschikt voor gaming.

Je kan altijd maar blijven wachten op de nieuwste processor of kaart. Iemand aan te raden te wachten is geen goede raad, want dan zal hij nooit een laptop/computer/console/tv/of andere technologie kopen: er komt altijd beter uit in de nabije toekomst.

Heb op mijn lappie een 3d mark een score van iets meer dan 12000 (mijn desktop met een 8800gt heeft een score 8000) wat wil zeggen dat ik zeer goed zal kunnen gamen. Ik geloof dat er een asus is met een mobiele hd4870x2 die rond de 20000 scoort. Als je 2000€ hebt, is dit de gaming laptop die je wil.

Laatst bewerkt:
Ahum... AMD's grootste failure was de x2 serie, in elke batchvorm (zowel athlon als opteron als wat dan ook). AMD begint nu weer marktaandeel terug te winnen doordat ze betere processoren produceren. Intel maakte de beste processoren vanaf het begin van het tijdperk van dual core processoren. Niet alleen dit, AMD ontwikkelt en produceert ATI, ATI en AMD zijn dus erg nauw gerelateerd, dit resulteert in een betere communicatie tussen de onderlinge hardware componenten. En ja, dit is vrij belangrijk. AMD klimt terug, maar is er nog niet lang. Echter is ATI al voorbij nVidia op het gebied van prijs/prestatie.
Tussen AMD en Intel is het continu een gevecht vor de beste specs/design. Op een bepaald moment kozen we voor DBB ook AMD omdat de opterons toen duidelijk beter uit de benchmarks kwamen. Midden 2008 gingen we verder met Xeons die weer beter scoorden. Voor consumenten waren de X2 Dual core processoren van AMD indertijd een betere keuze dan de Intel's Pentium D's. Ik heb toen om die reden zelf zo'n procesessor voor de PC gekocht. Het ging bij AMD pas mis omdat ze achterliepen wat betreft DDR2 compatibiliteit en weer aanpassingen moesten doen zonder verbetering in prestaties. Toen Intel met de snellere core 2 duo kwam wonnen ze dan ook snel weer de markt voor zich. Dat er betere communicatie zou zijn omdat ATI deel is van AMD is natuurlijk uit de lucht gegrepen. NVIDIA maakt net zo'n goeie videokaarten, het hangt puur af van hoeveel geld je er tegenaan wil gooien. Hardwarecomponenten werken via gestandaardiseerde communicatiemethoden waardoor merk in principe geen donder uitmaakt. Het gaat erom dat ze qua technologie en prestaties op elkaar zijn afgestemd. Wat NVIDIA vs ATI betreft is het ook op en neer vandaag scoort de ene het best, morgen kan het alweer de andere zijn.

Mac kan elk gamegeweld met gemak aan? Dit zijn vrij ernstige uitspraken die dan ook werkelijk waar nergens op gebaseerd zijn.
Als ze nergens op gebaseerd zouden zijn dan zou ik het niet zeggen. Ik heb zelf op de macbook pro alle mogelijke games uitgeprobeerd. Draait simpelweg probleemloos. Het enige nadeel van gamen op laptops is de enorme hitte die ontstaat. Niet echt geweldig voor de levensduur van je hardware-componenten en sowieso niet zo ideaal voor gamers qua bediening. Maar prestaties vormen geen enkel probleem als je mac voldoende hoge specs heeft.

Als je windows op een mac notebook zet en vervolgens gaat gamen, of je zet windows op een HP notebook welke betere hardware heeft, dan runnen de games smoother op de HP notebook.
Alleen als de game die extra's nodig heeft. Wat voor games vaak niet eens zo is. Jij gaat er vanuit dat games altijd alles gebruiken wat hardware biedt, wat niet zo is. Maar als je echt fanatiek gaat gamen zou ik sowieso aanraden om een PC te leren bouwen en een eigen desktop tower met de best mogelijke specs te kiezen.

Juist. Het kan natuurlijk prima, maar dan eerder sporadisch en niet continu.

Hangt af van wat hij wil. Als hij graag mobiel is en niet zo erg veel gamed dan is een laptop (+ eventueel groot desktop scherm om eraan te hangen) echt veel beter. Als hij zelden mobiel moet zijn en liever aan de desktop zit en vaker gamed dan is een laptop niet echt nodig. Als hij fanatiek gamed dan is zelf een PC samenstellen aan de hand van reviews in de boekjes en sites het beste.

Soms kunnen meningen wel degelijk helpen om een beslissing te nemen. Feiten over hardware zijn leuk, maar gebruikerservaringen leren je vaak dingen die je niet leest in de boekjes.

Terug
Naar boven