Fitness Seller

Beste oefening voor forearms?

Deadlifts, farmer walks en verdere zware rug training waar je gewicht in je handen hebt.
In de toekomst misschien wat wrist curls met barbell, dumbbel, cables etc.

Ik lees veel reacties in de trant van: onderarmen gebruik je overal al voor.
Dat is op zich zo, maar dat kan ook juist een probleem zijn. Als onderarmen steeds de zwakste schakel zijn bij DL, rows en pulldowns bijvoorbeeld, is dat sub-optimaal. En voor alles straps gebruiken is ook vervelend.
Ik denk dat er ook verschil zit tussen mensen die fysiek werk doen, en de mensen die dat niet doen. Bij de eerste groep zie ik niet vaak dat onderarmen de zwakste schakel zijn, want die zijn aardig wat gewend.

Ik train onderarmen op leg day, voornamelijk met grip als doel.
Belangrijkste oefening: weighted dead hang, gewicht kiezen waarmee je ergens tussen de 30-45 seconden faalt.
Doe ook wel wat wrist extensions en curls, maar wel als laagste prio in mijn weekprogramma. Vliegen er als eerste uit als ik in tijdnood kom.

Vind de carry-over van deadhangs en statisch "holden" naar de deadlift toe te klein omdat deadlift dynamische belasting geeft, vandaar ook als accessory farners.

Ja, maar nu ervaar ik nog geen problemen met grip
Als je sterker wordt in die oefeningen is het vrijwel zeker dat grip je zwakste punt gaat worden, en dat kan je voor proberen te blijven.
Het zijn trouwens juist oefeningen waarop je goed massa kunt pakken.
Om grip te ontwikkelen, zul je grip moeten trainen.
Je kunt gebrek aan grip eventueel ook "oplossen" met straps.
Mogelijk is het een idee om nog eens over je doel na te denken.
Wat het ook is of gaat worden; er zijn volgens mij genoeg oefeningen genoemd.

Terug
Naar boven