XXL Nutrition

beste optie?

clintjuh

Novice
Waardering
0
Goeie dag

Ik ben een hele lange tijd er uit geweest met sporten
En met een lange tijd bedoel ik 1jaar lang

Dat kwam jammer genoeg door een zware vervelende schouder blesseure (nooit achter gekomen wat de oorzaak was/is geweest ook niet bij het ziekenhuis met allerlei testen)
maar nou ik hellemaal het niet meer vol houdt om te stoppen en toch weer moet gaan trainen vroeg ik me wat af

dat is wat kan ik het beste doen nu ik weer is ga beginnen met trainen
dus dan bedoel ik bijv met training schema voeding(normaal voeding en supplementen) en allerlei andere informatie

mvg clintjuh

PS. voor ik stopte trainde ik aardig veel en aardig zwaar

het beste is, de eerste maanden rustig opbouwen! Want de zin naar zeer hevig trainen is groot en is eigenlijk nefast voor het lichaam.
Ik zou zeker op het zelfde moment beginnen met goeie voeding en supplementen, zo ben je al goed begonnen en krijg je alles binnen.

Rustig aan weer beginnen. Doordat je lichaam niks meer gewend is, zal je zelfs met kleine inspanningen gains kunnen maken. Als je meteen weer zwaar gaat trainen, kom je ook weer sneller op een plateau.

• Topic Starter Topic Starter
oke

en zijn daarbij ook nog iets met aantal % gewichten van wat je nu kan of vroeger kon op je max ? of aantal reps of sets ?
of allerlei andere dingen ?

bijvoorbaat bedankt
mvg clintjuh

gewoon op het gevoel afgaan bij je eerste trainingen..
begin met lichte gewichten en begin gelijk iedereen in het begin, 4*10 ofzo..
Doe zo een aantal weken tot je lichaam er terug opstaat en dan kan je zwaarder beginnen trainen.

idd take it easy

go slow, but go

Idd, zeer rustig opbouwen, anders kan je weer helemaal in het begin beginnen

Je kan beginnen door het in de goede sectie te plaatsen.

Gewoon je eten/schema weer langzaam op peil en niveau brengen, stel je hunger naar eventuele suplementatie zo lang mogelijk uit. Hooguit een eiwitshake, ter extra aanvulling op. Wanneer je door welke reden dan ook een tekort aan eiwitten hebt.

Ik zou beginnen met een gewoon simpel full body beginners programma waarbij je je aandacht concentreert op compoundbewegingen.

Wat voeding aangat zou ik gewoon even m'n huidige voeding aanhouden en afwachten wat er gebeurt.

Terug
Naar boven