AndroidHealthClinic

Beste volgordes van de oefeningen

prob

Novice
Waardering
0
He,

Wat is nu het best voor spiergroei.
Ik doe nu 3 verschillende oefeningen. Bijv. borst, borst, rug. Ik doe dan eerst een set op de eerste borst oefening dan op de 2e borst oefening en dan een set op de rug oefening. Dit doe ik 3 keer. Elke set doe ik de beweging 10x. Ik doe dit zonder rust tussen de oefeningen door.

Of kan ik beter op 1 oefening blijven. Bijv. eerste borst oefening en dan gewoon een setje, dan half tot 1 minuut rust en dan weer setje eerste borst oefening, en dan weer half tot 1 minuut rust en dan weer setje eerste borst oefening?? En hoeveel bewegingen?

Ik heb namelijk het idee dat als ik het eerste doe dat ik zonder rust zoveel energie verbruik dat de spiergroei niet echt op gang komt.

Wat is jullie advies?

BVD

He,

Wat is nu het best voor spiergroei.
Ik doe nu 3 verschillende oefeningen. Bijv. borst, borst, rug. Ik doe dan eerst een set op de eerste borst oefening dan op de 2e borst oefening en dan een set op de rug oefening. Dit doe ik 3 keer. Elke set doe ik de beweging 10x. Ik doe dit zonder rust tussen de oefeningen door.

Of kan ik beter op 1 oefening blijven. Bijv. eerste borst oefening en dan gewoon een setje, dan half tot 1 minuut rust en dan weer setje eerste borst oefening, en dan weer half tot 1 minuut rust en dan weer setje eerste borst oefening?? En hoeveel bewegingen?

Ik heb namelijk het idee dat als ik het eerste doe dat ik zonder rust zoveel energie verbruik dat de spiergroei niet echt op gang komt.

Wat is jullie advies?

BVD

ik zou gaan voor 3 setjes dezelfde oefening met rust ertussen. Heb eigelijk nog niet eerder gehoord van iemand die traint zoals jij:D
de zwaardere oefeningen zoals, benchpress,deadlift,squatten in het begin van de training, en de andere oefeningen laten volgen:)

pak 2 spier groepen per trainings dag

bijv,maandags borst en triceps.
je begint dan eerst met de grootste spier, de borst spier dmv het bankdrukken, daarna kun je nog wat flys en incline press doen, dan stap je over op de tricep, cable pulldown, kickback en one arm extension.
van elke oefening doe je 3 of 4 setjes met tussen de 8 en 12 reps.

als je eerst je triceps zou doen zijn je spieren al verzwakt om de zwaardere oefening voor de grote spieren te doen zoals bankdrukken.

ik doe altijd
ma : rug en biceps
wo : benen en triceps
vr : borst en triceps

ik doe altijd
ma : rug en biceps
wo : benen en triceps
vr : borst en triceps
Jammer dat je je schouders niet doet Davejm, horen er ook bij.

Maar beste Prob, welkom hier op dit forum!
Je kunt als je net begint met KT, rustig beginnen met een aantal compound oefeningen gecombineerd met isolatie oefeningen.

Belangrijk is dat je je hele lichaam gaat trainen.

Begin met, welke spiergroepen je ook doet, de grootste.
Dus als jij Benen en Schouders op dezelfde dag wilt doen, om maar een voorbeeld te noemen, begin dan met benen.

Voor dat we nu allemaal met tips komen lijken me drie zaken belangrijk.
- Wat zijn jouw doelen
- Hoe lang en wat train je op dit moment
- Lees je in op de onderstaande links

Welk trainingsprogramma is geschikt voor mij?
De verschillende trainingsprogramma's
Gratis progressieschema's met oefening/sets/reps/gewicht

Succes en Grt Friso

Terug
Naar boven