MuscleMeat

bicep oefeningen

naar mijn mening zijne r maar 2 bicep oefeningen nodig:
bb curl
db curl

anderen mischien voor de variatie maar denk dat dit toch de 2 massamakers zijn, dus waarom hebben zoveel mensen soms wel 5 bicepoefeningen in hun schema?

Kan best, maar dan wel elke oefening:
5 x 6 doen ofzo..

zelf doek der 3 of 4 (oefeingen dan he:D)...ligt eraan of ik ook rug meot doen die dag:D
dan meestal een setje of 3:D bevalt me prima, branden ze zo fijn weg:D

Blijkbaar vind jij het zo onzinning wat ik zeg dat je er al vanuit gaat dat ik ze meerdere malen per week train, maar neen, ik train mn armen één keer per week. Dat het teveel is, is jouw mening, bij mij werkt het, en daar gaat het om. Die 5 oefeningen was trouwens een extreme dag en alleen maar om het te benadrukken wat ik af en toe doe, vaak hou ik het bij 3 of 4 oefeningen;)

Trouwens ik heb noot gezegd dat je een kop voor de 100 procent isoleert, maar als je er de nadruk op leg isoleer je dat gedeelte dus wel meer dan een andere kop, hm?!:)

zo doe ik soms zo 4 a 5 oefeningen per dag, en dat alleen voor de biceps!
Vanwege het feit dat jij zegt, per dag en dat alleen voor de biceps laat het klinken dat jij meerdere keren per week je biceps traint.

Vanwege het feit dat jij zegt, per dag en dat alleen voor de biceps laat het klinken dat jij meerdere keren per week je biceps traint.

:D
Per dag betekend alles in één training, op één dag, heeft niks met meerdere malen per week te maken. Ik beul ze gewoon af en dan doe ik mijn armen soms 1,5 week niet meer.

jonge , lees mijn post eens door.
het zou eerder moeten zijn ; met rowen & pull ups kom je al een heel eind.

niet teveel op die armen fixeren.
je zou beter wat meer energie in squats & deads steken.

als iemand zijn armen wil pompen, red je het echt niet met alleen rows en chin hoor : S..

wat een rare een soms ondoordachte antwoorden op de TS zijn mening...

Als hij vind at hij met bb en db curls voldoende zijn biceps taint, is dat goed. Tenzij hij een PL'er is een aparte biceps training altijd aan de kwestie. Check elke pro en iedereen (bb'er) zijn trainingschema maar eens.
vijf oefn tijdens een training is overdreven idd.

Als je als bb'er voor biceps geen aparte oefn doet, mis je vanaf je start. Rug oefn doe je voor rug (hoofdzakelijk). Biceps voor biceps.

Zelfs als je nog maar net begint met bb'er (gezien de meeste posts hier van 16-jarige komt :eek: ) mot je biceps oefn doen, als is het maar om de techniek te leren.

Dat is mijn mening.

Overigens win ik met zwae bb curls het meeste massa, 5sets max met 4-6hh eerder 6 dan 4. Gewicht omhoog zolang je de 6hh haalt. Mijn resultaat, 2cm er bij in arm omvang in een 10tal weken.

Mijn resultaat, 2cm er bij in arm omvang in een 10tal weken.

Heeft weinig te maken met de oefeningen hoor. Als je ni eet mag je je perfecte oefening zoveel doen als je wilt, gaat niets worden.
Wssl zit jij toevallig in de bulk en krijgen je biceps gewoon genoeg stimulatie door je rows en chins en het extra isolatie werk wat resulteert in armen die goed groeien.
(btw, een deel van die 2cm kan ook evengoed van je triceps komen)

als iemand zijn armen wil pompen, red je het echt niet met alleen rows en chin hoor : S..

HAHAHAHAHAHA!!!! Oké, jij doet zeker 2 sets rows en chins in 1 training?

Jongen, ga een 20 sets doen, bend over rows bijvoorbeeld: doe 5*5 met je 5RM (ja, laatste setjes beetje cheat, houd het zo strikt mogelijk), dan 5*5 met 5kg minder, dan 5*5 met weer 5kg minder, dan wer 5kg eraf, maar dan 5 sets met 8 reps doen, echt strikt zul je ze dan niet meer doen.
Jongen, je biceps, voorarmen en hele rug zal branden, daar kan geen isolatie tegen op.

Zielige curls, ga fatsoenlijk werken op de compound oefeningen; massa zet je veel makkelijker aan.

brute onzin, zeker als je een split hebt moet je ook op armen fixeren, anders zie je er niet uit. Ik doe rows en ook deadlifts maar ik wil graag goede biceps daar zijn curls voor nodig, doe niet net of ik geen rows enz. doe kijk dan es in me log graag alleen met rows krijg je geen grote biceps...

waarom?

inderdaad , met 3setjes row red je het niet.

lompe armen blijven het visite kaartje van een bodybuilder.. kan me best voorstellen dat iemand lompe armen wil, maakt toch indruk...maybe wil hij ze voor de girls ja...

kan me voorstellen dat je als PL-er geen biceps gaat trainen, maar als BBer train je toch om je lichaam lomp te maken, dus om indruk te kunnen maken...

• Topic Starter Topic Starter
HAHAHAHAHAHA!!!! Oké, jij doet zeker 2 sets rows en chins in 1 training?

Jongen, ga een 20 sets doen, bend over rows bijvoorbeeld: doe 5*5 met je 5RM (ja, laatste setjes beetje cheat, houd het zo strikt mogelijk), dan 5*5 met 5kg minder, dan 5*5 met weer 5kg minder, dan wer 5kg eraf, maar dan 5 sets met 8 reps doen, echt strikt zul je ze dan niet meer doen.
Jongen, je biceps, voorarmen en hele rug zal branden, daar kan geen isolatie tegen op.

Zielige curls, ga fatsoenlijk werken op de compound oefeningen; massa zet je veel makkelijker aan.

luuc je bent een goede kerel maar een pl-er, en wij doen een poging tot bb:D

Luuc is geen pl'er, wel heeft luuc in 2/3 maanden tijd 10kg bw gegained en staatie nog steeds met een sixpack, kan menig bodybuilder nog van leren.

Rows is voor dikke powerlifters, curls voor ripped bodybuilders.

ik doe one arm preacher curs en barbell curls, als afwisseling doe ik dumbbell curls en preacher curls met 2 armen.

Heeft weinig te maken met de oefeningen hoor. Als je ni eet mag je je perfecte oefening zoveel doen als je wilt, gaat niets worden.
Wssl zit jij toevallig in de bulk en krijgen je biceps gewoon genoeg stimulatie door je rows en chins en het extra isolatie werk wat resulteert in armen die goed groeien.
(btw, een deel van die 2cm kan ook evengoed van je triceps komen)

ik zit momenteel op onderhoud, en idd triceps moet je ook trainen voor die extra omvang , wat ik dan ook doe

overigens doe ik nooit chins enkel rows (zware rows zoals luuc aangeeft) ok af en toe eens een lat pull in de plaats

Terug
Naar boven