XXL Nutrition

Bicep oefeningen

Sensive

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Tijdens het uitvoeren van een barbell curl krijg ik pijn in mijn onderarm. Bij de 1e en 2e herhaling voel ik het, en bij de herhalingen erna voel ik het steeds minder. Maar nadat ik de barbell heb neergelegd voel ik echt een trekkende pijn in m'n onderarm, dit gaat wel weer weg na ongeveer 10 seconden dus het is niet blijvend.

Mijn biceps train ik altijd gezamenlijk met m'n rug, tijdens het trainen zijn m'n onderarmen ook altijd heel hard aangespannen misschien heeft dit hier iets mee te maken?

Heb ik ook gehad en hebben met ons vele anderen gehad. Bij mij ging het weg door m'n biceps even niet te trainen en daarna licht weer op te starten. Gaat vanzelf weg als je onderarmen ook sterker worden. Kan natuurlijk ook een ontsteking zijn van het botvlies, dan is het slim om een arts te raadplegen.

• Topic Starter Topic Starter
Bij een normale barbell heb ik het t meest, maar voel het ook aardig met een ez-bar. Soms de ene keer meer dan de andere. Met alleen dumbbells heb ik het niet, behalve als ik eerst barbell curls doe :S.

Tijdens het uitvoeren van een barbell curl krijg ik pijn in mijn onderarm. Bij de 1e en 2e herhaling voel ik het, en bij de herhalingen erna voel ik het steeds minder. Maar nadat ik de barbell heb neergelegd voel ik echt een trekkende pijn in m'n onderarm, dit gaat wel weer weg na ongeveer 10 seconden dus het is niet blijvend.

Mijn biceps train ik altijd gezamenlijk met m'n rug, tijdens het trainen zijn m'n onderarmen ook altijd heel hard aangespannen misschien heeft dit hier iets mee te maken?

Mogelijk moet je je curl techniek wijzigen.

- Leg de baar zo hoog mogelijk in je handen (zo dicht mogelijk naar de polsen toe)

- De stang ligt tegen de muis van je hand aan (of enigszins erop als dat lukt).

- Vouw je vingers pas daarna zo ver mogelijk om de stang heen.

- Polsflexie moet gedurende de gehele beweging zoveel mogelijk voorkomen.
(Houdt de pols in extensie, de rug van de hand zoveel mogelijk naar beneden hangend)

- Probeer tijdens de curlbeweging niet alleen de baar naar je bovenlichaam toe te brengen, maar ook wat omhoog, daardoor schakel je ook een van de andere functies van de biceps in. (voorwaartse flexie van de schouder)

- Om de supinatie functie van de biceps in te schakelen, probeer je onderarmen zoveel mogelijk naar buiten te draaien.

Laat iemand je techniek controleren.
Train je je onderarmen niet te veel waardoor je deze pijn hebt ?
Laat je onderarmen anders even rusten ?

Laat iemand je techniek controleren.
Train je je onderarmen niet te veel waardoor je deze pijn hebt ?
Laat je onderarmen anders even rusten ?

Ik train mijn onderarmen bijna niet tot nooit:O. En ik denk dat ik wel de goeie techniek heb hoor ;), maar zelfs met goede techniek heb ik deze problemen. De tips hierboven zijn daarom heel goed van toepassing :)

Heb ik ook altijd, kan toch ook golferselleboog zijn...?

Ik train er omheen... niet te hard knijpen bijvoorbeeld.

Ik krijg altijd verschrikkelijk opgepompte onderarmen...
Met isolatie heb ik er minder last van.

Lichter gaan trainen ??
Of meer isolatie oefeningen???

Blijft een storende factor, waar door ik wel eens verzaak met biceps.

@harep: barbell iets omhoog brengen tijdens curlen?? this geen reverse shoulder press hoor.

Probeer eens je ellebogen iets meer naar achter te houden en kortere roms te maken. Weet nie of je ook erg lange armen hebt net als ik ;p

Klinkt als wat ik heb/had. Heb het al 6 maanden. 3 maanden biceps helemaal niet getraind, nu alleen met dumbbells, het wordt al minder. Doet vooral pijn bij stangen waarbij je je handen dan helemaal naar buiten moet draaien. Spotten bij iemand die aan het benchen is en de stang op de steunen moeten tillen is ook echt niet relaxt.
T is bij mij links, precies de spier waarmee je je bil aan de kant trekt als je met rechts je reet wil afvegen na het schijten. Dan voel ik het namelijk ineens :D

barbell curl je ook daadwerkelijk met een barbell of een EZ bar? bij de EZ bar had ik het namelijk aan het begin ook. ging van zelf weg naarmate ik door trainde. vele mensen in de sportschool hadden het zelfde gehad

@harep: barbell iets omhoog brengen tijdens curlen?? this geen reverse shoulder press hoor.

Probeer eens je ellebogen iets meer naar achter te houden en kortere roms te maken. Weet nie of je ook erg lange armen hebt net als ik ;p

Ellebogen voorwaards brengen is een biceps functie, het spreekt de biceps meer aan dus.

barbell curl je ook daadwerkelijk met een barbell of een EZ bar? bij de EZ bar had ik het namelijk aan het begin ook. ging van zelf weg naarmate ik door trainde. vele mensen in de sportschool hadden het zelfde gehad

Same here. Vond het eerlijk gezegd wel lekker altijd.

Een barbell 'dwingt' je onderarmen in een supinatie hoek die voor velen maximaal en voor sommigen meer dan maximaal is. Er pleit niets voor het gebruik ervan tijdens curl oefeningen. Met een EZ zal je dit probleem -als dat de oorzaak is van je klachten- niet hebben. Wellicht nuttig om een poosje te proberen.

EZ Bar gebruiken
edit was al genoemd hierboven dus

Klinkt als wat ik heb/had. Heb het al 6 maanden. 3 maanden biceps helemaal niet getraind, nu alleen met dumbbells, het wordt al minder. Doet vooral pijn bij stangen waarbij je je handen dan helemaal naar buiten moet draaien. Spotten bij iemand die aan het benchen is en de stang op de steunen moeten tillen is ook echt niet relaxt.
T is bij mij links, precies de spier waarmee je je bil aan de kant trekt als je met rechts je reet wil afvegen na het schijten. Dan voel ik het namelijk ineens :D
Ja ik heb hetzelfde als jij en er ook last van als ik de stang meehelp op de steunen te tillen.
EZ Bar gebruiken
edit was al genoemd hierboven dus
Ik gebruik de ez bar ook, ik denk dat ik nu dus ga overstappen op alleen dumbbells ;)

Terug
Naar boven