Fitness Seller

bicep vraag

ringo1980

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
88kg
beste,

ik heb eens een klein vraagje, mijn biceps groeien redelijk maar nu zit ik met het probleem dat het meer de binnenkant van de arm is, welke oefening ben ik beter voor te doen om de biutenkant van mijn arm te trainen?

alvast bedankt

Nu krijg je een hele stomme antwoord maar, de oefening die ik altijd doe is je dumbbell achter op je nek houden en dan heletijd omhoog drukken!

er zal vast iemand zijn die de naam hiervoor kent.

• Topic Starter Topic Starter
dit is toch meer voor de tricep?

Triceps overhead extension?

hammer curls

Binnenkant van de biceps zal altijd groter zijn [Afbeelding niet meer beschikbaar] De spier is van zichzelf al groter.

Biceps curl met smalle greep legt ook meer accent op de buitenkant

beste,

ik heb eens een klein vraagje, mijn biceps groeien redelijk maar nu zit ik met het probleem dat het meer de binnenkant van de arm is, welke oefening ben ik beter voor te doen om de biutenkant van mijn arm te trainen?

alvast bedankt
Sowieso compounds doen en weet niet hoelang je al traint maar IK zou als je nog BEGINNER bent geen zorgen maken en gewoon gaan gainen tot de beginner gains gemaakt zijn. Straks ga je iets accentueren maar belast je de koppen niet evenredig. Om toch je vraag proberen te antwoorden..Hammercurls is meer brachiradialis/ brachialis (doen overigens alle curls min of meer) en doet weinig voor de biceps zelf. Lange kop wordt geaccentueerd door de bovenarm lateraal te roteren, m.a.w een grip hanteren waarbij de handen wijder zijn dan de ellebogen. Verders wordt de lange kop in het onderste deel van de ROM het meest belast. Lange kop is buitenkant, korte kop is binnenkant zie plaatje:

image016.jpg

Bij curls:
-Handen wijd, ellebogen smal (laterale rotatie) accentueert de laterale (lange) kop
-Handen smal, ellebogen wijd (mediale rotatie) accentueert de mediale (korte) kop

Nog wat plaatjes:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
Plaatjes heb ik her en der van 3xl gepakt.

Nu krijg je een hele stomme antwoord maar, de oefening die ik altijd doe is je dumbbell achter op je nek houden en dan heletijd omhoog drukken!

er zal vast iemand zijn die de naam hiervoor kent.

Indien jij met je voeten aan het plafond hangt is dat een triceps oefening :gek:

Hoge kabelcurls in zijwaartse stand

• Topic Starter Topic Starter
bedankt allemaal voor jullie reactie's

Terug
Naar boven