MuscleMeat

Biceps beginner

mattijs

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
71kg
Hallo iedereen

Ik ga nu ongeveer een jaar naar de fitness. Ik ben niet echt van plan om serieus wat gewicht bij te komen maar ik zou gewoon wat meer in vorm willen komen. Ik heb al veel op dit forum gelezen en er zijn veel dingen die me geholpen hebben. Ik zie over mijn hele lichaam verandering maar zou graag wat meer biceps kweken. Ik weet dat het een moeilijke spier is om te groeien maar nadat ik enkele topics heb gelezen wil ik toch eens controleren of er niets mis is met mijn schema.
Ik doe alles 12x 10x 8x 6x
Eerst doe ik 3 rugoefeningen: pull-up, lat pulldown en dumbbell row
daarna vier biceps oefeningen: bicep curl, preacher curl, concentration curl en cable curl

Nu heb ik hier onlangs gelezen dat je beter niet teveel oefeningen gebruikt terwijl ik net het tegenovergestelde dacht.
Daarom zou ik graag wat reacties hebben.

hartelijk bedankt!

dus je doet meer setjes voor je biceps als voor je rug? en daarnaast pak je hem ook nog eens samen met rug?
ik zou zo'n 6 werksetjes voor je biceps hanteren, meer is niet altijd beter.
een deadlift kan trouwens ook geen kwaad!

je gaat niet echt grotere biceps kweken als je geen gewicht/massa wil aan komen.

1m77 en 71 kilo!! En je wil een grotere biceps?

Hallo iedereen

Eerst doe ik 3 rugoefeningen: pull-up, lat pulldown en dumbbell row
daarna vier biceps oefeningen: bicep curl, preacher curl, concentration curl en cable curl

Nu heb ik hier onlangs gelezen dat je beter niet teveel oefeningen gebruikt terwijl ik net het tegenovergestelde dacht.
Daarom zou ik graag wat reacties hebben.

hartelijk bedankt!

Vind je het zelf niet vreemd dat je voor rug die uit meerdere spieren is opgebouwd minder doet dan voor biceps (1 spier)?

OT, als je je biceps wilt accentueren moet je ze niet combineren met rug en/of borst maar op een aparte dag trainen liefst na een rustdag. Wat het aantal oefeningen betreft, ik ben wat armen aangaat zelf een POF van (Position Of Flexion). Als je de zoekknop gebruik kom je diverse topic hierover tegen.

Terug
Naar boven