MuscleMeat

Biceps en triceps groter dan schouders

Boyunderstood

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Nu loop ik al een tijdje met het feit dat mijn armen groter zijn dan mijn schouders. Ik vind dit persoonlijk geen gezicht, het irriteert me. Nu vroeg ik me af of er meerdere bodybuilders hier op dit forum zijn met hetzelfde probleem. Ik zit te denken om mijn biceps en triceps niet meer te trainen en mijn schouders harder te trainen, maar of dit een goede oplossing is ???

mocht iemand raad hebben of wat dan ook, je maakt me blij..

THANKZZ.

je zou het een tijdje kunnen proberen omdat je biceps al meepakt bij rug en triceps bij borst. Of je doet voor beide spiergroepen nog maar 1 oefening. En voor de schouders zou ik dan vooral veel compound oefeningen doen, laag in reps blijven en massa pakken! Moet je vooral denken aan bijv. Militairy press bijv. Vergeet niet dat de schouders uit 3 onderdelen bestaan: voor, zij en achterkant.

Ik heb trouwens juist het tegenovergestelde; mijn schouders lopen flink voor op mn armen.

wat is je schouderschema?? mischien dat je deze juist overtraint, waardoor de schouders achterblijven.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn schoudersschema is op het moment:

5 setjes lateral raises
3 setjes dumbbell presses
3 setjes bent over raises

afwisselend met militairy presses, dumbbell front raises en upright rows. maar echt een concreet schema heb ik niet voor mijn schouders.

Mijn training is zo ingedeel in de week:

Zo: rug + biceps
ma:rust
Di: borst + triceps
wo: rust
do: benen
Vr: schouders

ja dan is het vreemd. mischien toch nog wat lager in de sets gaan, of idd je bic en tric een tijdje niet trainen (of 1 keer in de 2 weken)

Bi/tri niet trainen zou ik zelf niet voor kiezen. Dan eerder bi/tri op onderhoud trainen (niet verzwaren, ook niet als je merkt dat het wel kan) en schouders wel progressief.
Good luck!

Ik zou meer nadruk op de schouders leggen, Biceps en triceps misschien een tijdje niet trainen. Dit zijn in vele gevallen toch synergisten. Je stimuleert ze i.m.o. voldoende met de andere spiergroepen die je traint. Vooral als ze voorlopen op de rest, lijkt dit me een goede oplossing.

Ik merk ook nooit dat mijn schouders echt een pomp krijgen tijdens training. Misschien dat mijn traps de boel overnemen? Want die wordt wel groter en ook goed gepompt tijdens schouders trainingen.

Gebruiken jullie zware gewichten bij schouder trainingen? Of ligt het er net aan wat voor oefening?

Dani zei:
Bi/tri niet trainen zou ik zelf niet voor kiezen. Dan eerder bi/tri op onderhoud trainen (niet verzwaren, ook niet als je merkt dat het wel kan) en schouders wel progressief.
Good luck!

Hey dani, ik denk dat ik jouw advies ga opvolgen :) Ik ga mijn bi/tri alleen maar onderhouden en mijn schouders explosief trainen.

Boyunderstood zei:
Gebruiken jullie zware gewichten bij schouder trainingen? Of ligt het er net aan wat voor oefening?

Ik gebruik geen zware gewichten. Nou... voor míj zijn het geen zware gewichten ;) . Ik denk dat ik op zo'n 70 % van mijn max. power zit. Ik merk dat het veel en veel beter is om iets minder zware gewichten te gebruiken en de oefeningen wel technisch perfect uit te voeren. Bijna iedereen zwaait wel met veel te zware gewichten, ik vind dat wel komisch. En om ff in te gaan op de algemene vraag; ik zou bi's en tri's een tijdje helemaal niet trainen en die schouders gewoon ff flink op hun donder geven! En geen 5 setjes voor lateral raises, maak er gewoon 3 van. Dit is trouwens mijn schema op dit moment:

Dumbbell press 3 sets
Lateral raises 3 sets
Upright row 3 sets
Bent over raises 3 sets

Bent over raise doe ik trouwens op rug-dag.

Veel succes!

Groetjes Lucas

Voer je je schouder oefeningen uberhaupt wel correct uit, gezien dat jij ook geen pomp krijgt bij schouders ???

Volledige bewegingsbaan gebruiken, bij laterals : niet tegen je heup laten kletsen bij het omlaag gaan, bij het omhoog heffen je arm zoveel mogelijk gestrekt houden en het gewicht niet boven je schouder uit gaan zwaaien.

Probeer anders eens supersets met 1 arm per keer, 1 set reverse raises, 1 set front raises en 1 set side laterals :)

niet iedereen krijgt overal pomp he, en verders blijkt pomp ook geen bewijs te zijn voor groei.
net als spierpijn.

Maar ik raad je (net als alle andere) aan om je bi en tri op een lager pitje te zetten
en je schouderschema eens heel GOED door te nemen

Hmm ik dacht toch anders 'spierpijn in de spierbuik ( niet aan de pezen dus ) = beschadiging + goed vreten = groei'

En btw. is het dan trouwens genetisch bepaald wie waar een pomp kan krijgen ofzo ? Kheb zelf nooit pomp in me kuiten ofzo wel in me bovenlijf heel snel, me onderarmen alleen niet. ???

schouders

ik vind dat je maar een schraal schema voor je schouders hebt, en zoals gezegd: bent over raises horen bij je rug, niet je schouders. om echte groei te realiseren moet je je schouders zwaar belasten, maar beginnen met een goede warming up (vooral bij schouders, deze zijn zeer gevoelig voor blessures)

probeer eens vier sets "behind the neck presses" op een Smith machine met de eerste set als warming up! denk niet te snel dat je niet meer kan voor het zover is, verhoog iedere set het gewicht totdat je egt niet meer kan.

ooit gehoord van de Arnold Press?? ja ja van onze Arnold Schwarzenegger himself! lijkt veel op shoulder press? doe je deze maximaal? deze oefenigen afwisselen met front en side raises en je hebt een redelijk schema. de millitary press is ook een zeer goed oefening, deze kan je ter variatie ook zittend uitvoeren!

ook de upright row is heel interessant, mits deze goed uitgevoerd wordt. probeer deze eens met zwaar gwicht op een Smith machine, zodat de bewegingsbaan in ieder gavel correct is!

MightyDuck zei:
Hmm ik dacht toch anders 'spierpijn in de spierbuik ( niet aan de pezen dus ) = beschadiging + goed vreten = groei'

En btw. is het dan trouwens genetisch bepaald wie waar een pomp kan krijgen ofzo ? Kheb zelf nooit pomp in me kuiten ofzo wel in me bovenlijf heel snel, me onderarmen alleen niet. ???
Geen pomp in de kuiten ??? die ontploffen bij mij zowat :D

Maar idd ik ben het met Dani eens dus je armen op onderhoud en die schouders aanpakken ;)

Als je geen pomp krijgt in de kuiten is dat wel wazig hoor? hoeveel herhalingen doe je? Kijk als je er maar 10 ofzow doet dan snap ik wel waarom je geen pomp krijgt :)

Ok, ik ben er nu uit. Wat vinden van het volgende:

Military press 3 sets
Front raises 3 sets
Lateral raises 3 sets
Upright rows 3 sets

Dit hou ik gewoon als basis en de bent over doe ik bij de rugtraining. Is dit een goede basis? En zou wat zal ik er nog aan toevoegen als ze nog niet op zijn? Een dumbbell presje misschien?

nou ik denk dat ze na deze oefeningen wel op zijn 8)

tzal idd eerder teveel dan te weinig zijn

Terug
Naar boven