AndroidHealthClinic

Biceps groeien, maar niet bedoeld

Foesje

Novice
Waardering
0
Nog maar weer eens een biceps vraagje.

Afgezien 't feit dat de biceps de nummer 1 showspieren zijn voor veel mensen, train ik ze niet (lees: maanden geleden mee gestopt). Ook groeiden de biceps nooit zo snel, totaal geen bicepsman. ??? (Genetisch bepaald?)

Wat is dan het geval? Ik train de armen enkel voor de triceps. Dippen, close-grip pushups. Sinds kort als ik de biceps aanspan lijken ze groter en met meer definitie uit te komen.

Kan 't dan zijn dat door enkel tricep-oefeningen, de biceps toch groeien?

Iemand ditzelfde ooit gehad met andere spiergroepen? :rolleyes:

nee, maar train ze dan ook allemaal. denk dat het gezichtsbedrog is, want feitelijk moet dit gewoon niet kunnen, tenzij je ze bij het trainen van je rug zo zwaar belast, maar lijkt me stug.

Gewoon door je rugtraining denk ik. (Ik neem aan dat je je rug wél traint?)

Misschien door je rugtrainingen.

zijn ze wel daadwerkelijk gegroeid?

vetpercentage gezakt ?

staat overigens ook nog een artikel
over spiergroei zonder trainen
gister ofzo geplaatst

• Topic Starter Topic Starter
dat ie heel vaak aan zn biceps denkt?

Haha, dat zou grappig zijn.

Hmmz.. rugtraining. Geen idee eigenlijk, zal er eens op letten. Kan 't dan liggen aan (cable) flyes? Hoewel 't geen bicep oefeningen zijn. Een klassieke curl heb ik meteen de dag later al last van (gewicht te verwaarlozen).

Zal 't navragen aan mijn instructor. Misschien weet hij 't wel. :o

flyes zijn voor je borst gast, niet voor je rug.

Haha, dat zou grappig zijn.

Hmmz.. rugtraining. Geen idee eigenlijk, zal er eens op letten. Kan 't dan liggen aan (cable) flyes? Hoewel 't geen bicep oefeningen zijn. Een klassieke curl heb ik meteen de dag later al last van (gewicht te verwaarlozen).

Zal 't navragen aan mijn instructor. Misschien weet hij 't wel. :o

Als je je rug traint maak je pull(=trek)bewegingen. Daar gebruik je je biceps bij, dus het zou kunnen dat ze daardoor groeien.

Nee.

Ik train in principe gewoon mijn antagonisten, hoewel triceps prioriteit heeft.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik zin heb handstand push-ups

handstand pushups zijn toch voor je schouders?

Nog maar weer eens een biceps vraagje.

Afgezien 't feit dat de biceps de nummer 1 showspieren zijn voor veel mensen, train ik ze niet (lees: maanden geleden mee gestopt). Ook groeiden de biceps nooit zo snel, totaal geen bicepsman. ??? (Genetisch bepaald?)

Wat is dan het geval? Ik train de armen enkel voor de triceps. Dippen, close-grip pushups. Sinds kort als ik de biceps aanspan lijken ze groter en met meer definitie uit te komen.

Kan 't dan zijn dat door enkel tricep-oefeningen, de biceps toch groeien?

Iemand ditzelfde ooit gehad met andere spiergroepen? :rolleyes:

Biceps groeien ook van je rug training en je presses (bankdrukken bv). Maar ga alsjeblieft de stickies lezen, want je trainingsschema is vrij ruk als ik het zo lees.

Terug
Naar boven