AndroidHealthClinic

biceps minder rust??

dyan17

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
93kg
Vetpercentage
10%
Hey,

Ik vroeg me dus af.
Als ik m'n biceps heb getraind heb ik noooit spierpijn. hoe zwaar/lang/intensief ik het ook maak.. ik heb nooit spierpijn. in tegenstelling tot bijvoorbeeld m'n t**ten. als ik die flink zwaar heb getraind heb ik de volgende 1 tot 3 dagen echt spierpijn.

nu weet ik dat groei betstaat uit, trainen/eten/rust
en ik weet ook, dat zolang je spierpijn hebt je niet moet gaan trainen, omdat dit niet goed is(geen nut heeft)

Maar is dat dan ook zo bij m'n biceps?, want ik kan bij wijze van spreken de volgende dag alweer net zo hard knallen, zelfde gewicht en reps. of moet ik voor mn biceps net zo veel rust nemen als de grotere spiergroepen?

alvast bedankt
Gr

je traint ze niet goed blijkbaar !

hoe train je ze? gewicht, reps, oefening?

spierpijn staat niet voor groei.

kan zijn dat je ze wel gewoon goed traint

Hier ook nooit spierpijn in de biceps. Eigenlijk alleen in m'n lats en benen en af en toe in mn traps.

• Topic Starter Topic Starter
ik ben er echt zeker van dat ik ze wel goed en netjes train.

dat spierpijn niet voor groei staat wist ik inderdaad. maar ik vindt het toch maar k*t. Heb dan namelijk echt niet het idee dat het effect heeft (gehad).

Ik train mn biceps altijd samen met mn rug. doe dan eerst 4 verschillende oefeningen voor rug. en dan nog 3 voor biceps zelf

herhalingen, meestal gewoon 12,10,8 per oefening. En dan telkens iets meer gewicht erbij.

Maar biceps hebben dus net zoveel rust nodig als bijvoorbeeld je t**ten, of je rug?

heeft mij ook opvallend dat ik geen spierpijn bij biceps oefeningen heb... echt raar, maar k denk dat het komt door dat mijn polsen en onderarmen zijn te zwaak in tegensteling met biceps duz ze eerst opgeven daarom is mijn biceps zo klein :p

misschien eens rug-triceps en borst-biceps proberen?

had ik eerst ook ik dee eerst 5x5, toen wat lager in gewicht gegaan ( waardoor je de reps wellicht beter uitvoert ). Ook doe ik nu 12/10/8/6/6 voor elke oefeningen slechts voor de grote 3 5x5. Je voert te oefeningen voor biceps wel goed uit? niet te zwaar gewicht? waardoor het een full body workout wordt;)

lol dat had ik ook met me schouders, totdat ik tever ging en jaar lang niet meer kon trainen.

• Topic Starter Topic Starter
had ik eerst ook ik dee eerst 5x5, toen wat lager in gewicht gegaan ( waardoor je de reps wellicht beter uitvoert ). Ook doe ik nu 12/10/8/6/6 voor elke oefeningen slechts voor de grote 3 5x5. Je voert te oefeningen voor biceps wel goed uit? niet te zwaar gewicht? waardoor het een full body workout wordt;)

Dat valt me wel op dat je zegt. dat merk ik idd ook. Als ik biceps te zwaar doe dat ik me t**ten ook behoorlijk gebruik.

Misschien toch eens proberen iets lichter. Ga het gelijk proberen:D (morgen)
maar jij doet dus 42 herhalingen per oefening?, hoeveel oefeningen doe je dan?

Gr

Mischien supersets, andere oefeningen. Sommige spiergroepen heb ik ook niet zo snel spierpijn maar als ik na 3 maanden switch van trainingschema voel ik ze soms wel. En idd heeft je bicpes net zoveel rust nodig als de rest.

Dat valt me wel op dat je zegt. dat merk ik idd ook. Als ik biceps te zwaar doe dat ik me t**ten ook behoorlijk gebruik.

Misschien toch eens proberen iets lichter. Ga het gelijk proberen:D (morgen)
maar jij doet dus 42 herhalingen per oefening?, hoeveel oefeningen doe je dan?

Gr

ik doe barbell curls, hammer curls, lying hammer curls. allemaal 12/10/8/6/6 1 min rust tussen sets

Terug
Naar boven