XXL Nutrition

Biceps volledig trainen

Maarten V.

Cool Novice
Waardering
0
hoi, ik vroeg me af als ik mijn biceps wel volledig train, omdat je met lange- en korte-kop zit....
Momenteel doe ik hiervoor: concentration curl, barbell curl, dumbbell curl en af en toe hammer curl.
Is dit voldoende om je biceps volledig aan te pakken of niet?
Ik train wel enkel thuis, ik beschik enkel over dumbbells, halters en een bench-bankje.

Lange kop: wide grip barbell curls, incline curls.
Korte kop: concentration curls, close grip barbell curls, dumbbell curls.
Brachialis: hammer curls, reverse curls, preacher curls.

• Topic Starter Topic Starter
RubenSossa zei:
Lange kop: wide grip barbell curls, incline curls.
Korte kop: concentration curls, close grip barbell curls, dumbbell curls.
Brachialis: hammer curls, reverse curls, preacher curls.

THANKS!

Hoe vaak en hoeveel train je je biceps tegenwoordig nog, nu je al een tijd ub/lb doet Ruben?

mja, wat is volledig? Zie je de spier als apart onderdeel, of wil je er ook nog wat mee kunnen?

Imo heeft volledig trainen met meer te maken dan 10 verschillende oefeningen om een spier vanuit alle hoekjes te raken.

Tsatsouline beweert overigens dat de benchpress een zeer goede 'biceps ontwikkelaar' kan zijn Onderin de ROM je biceps flink anvuur'n :D
vergelijkbaar met het gebruik van je lats tijdens de BP??

btw, heb je je ook al zorgen gemaakt over het trainen van je gluteusspieren, hamstrings, of je lage rug spieren? heel wat belangrijker dan je m. biceps brachii met 30 verschillende curls trainen :D

Laatst bewerkt:
Wat BuilderB zegt is absolutely true! Maak je niet druk over de verschillende delen van je biceps. Af en toe barbell curls en hammer curls als aanvullende oefening zou genoeg moeten zijn. De vorm van je bi's is toch genetisch bepaald.

Concentreren op compoundoef. is imo veel belangrijker, squatten, deadliften, barbell rowen, benchpressen, overhead pressen, chinnen.

Papi Chulo zei:
Hoe vaak en hoeveel train je je biceps tegenwoordig nog, nu je al een tijd ub/lb doet Ruben?

train ze meestal samen met UB, 1 of 2 oefeningen. Per UB training niet meer dan 6 sets totaal.

• Topic Starter Topic Starter
RubenSossa zei:
Wat BuilderB zegt is absolutely true! Maak je niet druk over de verschillende delen van je biceps. Af en toe barbell curls en hammer curls als aanvullende oefening zou genoeg moeten zijn. De vorm van je bi's is toch genetisch bepaald.

Concentreren op compoundoef. is imo veel belangrijker, squatten, deadliften, barbell rowen, benchpressen, overhead pressen, chinnen.

inderdaad ja, maar ik stelde mij gewoon de vraag, omdat ik niet wist voor welk onderdeel welke oefeningen precies hoorde. Niet dat ik bijvoorbeeld 3 oefeningen deed, en allemaal voor de lange kop, want dit is niet de bedoeling ;)
Bedankt voor de reacties

bij barbell rowen is het dan zo dat de barbell op de grond moet liggen als je je armen strekt?
want ik zie mensen die veelal bijna rechtopstaan (licht gebukt naar voren, holle rug) en de barbell tot max 40cm bove de grond laten zakken ofzo..

ik vind het best een rotoefening om die houding goed onder de knie te krijgen..

builderB zei:
Tsatsouline beweert overigens dat de benchpress een zeer goede 'biceps ontwikkelaar' kan zijn Onderin de ROM je biceps flink anvuur'n :D

De pezen lopen over het schoudergewricht. Waarbij de korte kop assisteert bij schouderflexie en de lange kop bij schouderabductie
Bij presses zal dus altijd de biceps ook een rol spelen (iets wat ik trouwens al meerdere malen hier verkondigd heb, maar waar de meesten op reageren alsof ze vuur zien branden)

builderB zei:
vergelijkbaar met het gebruik van je lats tijdens de BP??

Nee

wat is dat overhead pressen ook al weer ??

en toch denk ik dat de onderste kop ( brachialis toch ?? ) dusdanig getrained kan worden zodat ie de bovenste kop naar boven duwt....

Ik ga daar nu de concentratie op leggen door alles te ''overherhellen'' van houding... en hopelijk zo een nadruk te leggen op de onderste kop.

Jaccis zei:
wat is dat overhead pressen ook al weer ??

en toch denk ik dat de onderste kop ( brachialis toch ?? ) dusdanig getrained kan worden zodat ie de bovenste kop naar boven duwt....

Ik ga daar nu de concentratie op leggen door alles te ''overherhellen'' van houding... en hopelijk zo een nadruk te leggen op de onderste kop.
Er bestaan geen onderste/bovenste koppen. Je hebt je biceps met een korte en een lange kop. En daaronder ligt je brachialis, een andere spier.

Laat ik het anders zeggen ik wil meer op mijn brachialis trainen in de hoop dat deze weer een positief effect heeft op het ballen van de bicep...

Met overhellen bedoel ik een beetje de concentration variant toepassen op allerlei biceps oefeningen. In de hoop dus de brachialis te trainen.

Volgens mij is vooral de handpositie belangrijk bij het uitvoeren van de curls. Als je je hand supineert (palm nr boven) ga je de biceps meer laten werken dan wanneer je de arm proneert (palm nr beneden). Als je je brachialis wil trainen moet je dus je handen proneren (biceps gedeeltelijk uitschakelen).
Die concentration curls met andere "hellingen" zijn voor je biceps ongeveer hetzelfde als een incline bench press is voor je borst: Ze geven een andere prikkel maar zullen nooit de ene kant van de spier dikker laten worden als de andere kant....

Terug
Naar boven