MuscleMeat

Biceps

itachi

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m92
Massa
54kg
Vetpercentage
6%
Weet iemand een goeie bicep oefening met nadruk op de binnenkant en eentje met de nadruk op de buitenkant?

Binnenkant biceps? :gosh: :help:

:scratch:

Ik wist niet dat je biceps in 2 delen bestonden!!

Ga je dalijk ook vragen of je binnenkant borst moet trainen?

:roflol:

Je kunt echt wel verschillende delen van je Biceps trainen. Je kunt trainen op piek, dikte enz.

Ach dat verschil is maar marginaal, je pakt toch allebei de biceps koppen. Gewoon flink rossen met barbell curl, dumbbell curl, preacher curl en rope curl en klaar is kees.

boerenkool zei:
Ach dat verschil is maar marginaal, je pakt toch allebei de biceps koppen. Gewoon flink rossen met barbell curl, dumbbell curl, preacher curl en rope curl en klaar is kees.

Hammer curl niet vergeten. Rossen betekent wel strict, niet zwiepen :D

Je hebt dus wel degelijk de korte kop (in) & de lange kop (uit). Daarnaast heb je ook nog de Brachialis (die je kan helpen om een piek te ontwikkelen als je er aanleg voor hebt) en nog de Brachioradialis (te stimuleren met hammer curls)

Verder : Incline Curls!!!:D :D :D

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
oke bedankt mensen

Ik wist eerst ook niet dat je bicep twee delig was, totdat ik de video van Cutler had gezien "Ripped to schreds" toen zijn bicep tijdens zijn massage in tweeen werd gedrukt. Ik dacht oh oh nu is ie stuk :p maar nee het hoort zo ;)

johnny 01 zei:
Ga je dalijk ook vragen of je binnenkant borst moet trainen?
:roflol:
Het is onzin dat je de binnenkant van je borst met bepaalde oefeningen niet een extra impuls kan geven. Het is nl. simpele fysica.
Je kan de binnenkant van de borst niet isoleren, maar je kan wel extra spanning op je gehele spier zetten waardoor je ook de binnenkant relatief meer belasting geeft.
Als je een brede grip hebt op de barbell rek je de spiervezels uit over de bollende borstkas. Voornamelijk omdat je je armen verder naar achter kan bewegen. Hierdoor wordt een gedeelte van de spanning `opgevangen` door de borstkas ten koste van de spanning die je zet op je spierhechting bij de sternum. Als je een minder brede grip hebt op de barbell wordt de vezel veel minder strak gespannen over de borstkas waardoor er ralatief meer belasting wordt geplaatst op de aanhechting bij de sternum.
Als het ware belast je gewoon de gehele spier meer waardoor je ook meer impuls geeft aan de binnenkant van je borst.

wat ik hier allemaal lees.. :rolleyes:

de biceps bestaat idd uit twee spierbuiken (lange en korte kop) die aan de schouder een aparte aanhechting hebben en aan de elleboog zitten beide koppen met één aanhechting vast.

De lange kop zit aan de buitenkant en de korte kop zit aan de binnenkant. dan heb je nog de brachialis, geen spier maar een pees die onder de lange kop van je biceps ligt. Bij dermate ontwikkeling kan deze pees de lange kop omhoog duwen, wat indirect zorgt voor meer piek!

Kortom, een goede oef. voor de buitenkant biceps zijn Incline 30 degree DB curls, of barbell curls met een wijde grip en drag curls.
Voor de binnenkant zijn normale DB curls, normale barbell curls en concentration curls goede oef.
Voor de brachialis zijn reverse curls, incline hammer curls en overhead pully curls goede oef.

En als jullie me niet geloven, over wijde grip stimuleert buitenkant het beste:
I don't give a damn.. :P

Terug
Naar boven