XXL Nutrition

Biceps

johnny 01 zei:
Ga je dalijk ook vragen of je binnenkant borst moet trainen?

:roflol:

Die kan ik je wel vertellen.... (geleerd van wereldkampioen amateur bodybuilden alias mijn begeleider)
Weet niet hoe die heet ... maar alsje echt geinteresseerd bent kan ik het uitleggen..... Wel vake gelezen dat jullie belachelijk doen over BINNENKANT borst maar het kan echt....

Binnenkant biceps moet je volges mij doen als volgt :
zet je elleboog tegen je knie aan en dan met je onderarm biceps trainen paralel aan je lichaam... Als je dat bedoelt?

jay_c zei:
Die kan ik je wel vertellen.... (geleerd van wereldkampioen amateur bodybuilden alias mijn begeleider)
Weet niet hoe die heet ... maar alsje echt geinteresseerd bent kan ik het uitleggen..... Wel vake gelezen dat jullie belachelijk doen over BINNENKANT borst maar het kan echt....
Binnenkant biceps moet je volges mij doen als volgt :
zet je elleboog tegen je knie aan en dan met je onderarm biceps trainen paralel aan je lichaam... Als je dat bedoelt?

Je bedoelt dus concentration curl!
Dat was al gezegd, door onze bicepsgoeroe Ruben.
Die heeft alles al duidelijk uitgelegd ;)

• Topic Starter Topic Starter
RubenSossa zei:
wat ik hier allemaal lees.. :rolleyes:
de biceps bestaat idd uit twee spierbuiken (lange en korte kop) die aan de schouder een aparte aanhechting hebben en aan de elleboog zitten beide koppen met één aanhechting vast.
De lange kop zit aan de buitenkant en de korte kop zit aan de binnenkant. dan heb je nog de brachialis, geen spier maar een pees die onder de lange kop van je biceps ligt. Bij dermate ontwikkeling kan deze pees de lange kop omhoog duwen, wat indirect zorgt voor meer piek!
Kortom, een goede oef. voor de buitenkant biceps zijn Incline 30 degree DB curls, of barbell curls met een wijde grip en drag curls.
Voor de binnenkant zijn normale DB curls, normale barbell curls en concentration curls goede oef.
Voor de brachialis zijn reverse curls, incline hammer curls en overhead pully curls goede oef.
En als jullie me niet geloven, over wijde grip stimuleert buitenkant het beste:
I don't give a damn.. :P

Hier heb ik dus wat meer aan thx

Terug
Naar boven