Fitness Seller

Aankondiging Big-T Memorial Contest 2023

Peiling Peiling Neem jij deel?

• Ja

Stemmen: 12 63,2%
  • Nee

Stemmen: 7 36,8%

• Totaal stemmers
    19
  • Peiling gesloten .
Buffel ❤️

Trots? Nope, dit had vele malen beter gemoeten.
De stress werk, privé, eigen spoken uit het verre verleden hebben zijn weerslag gehad.
Maar he voor 60 jarige niet slecht.

We gaan gewoon nu even rust nemen en aan mezelf (spoken) werken en dan weer vrolijk een prep in.

B2D96BDB-9734-4C9D-A16E-7496752E4136.jpg
Ziet er goed uit en je kunt tenminste poseren.

Ik sta overal schots en scheef op. (Edit: lag zeker niet aan @Wengstertje , daar heb ik hele goeie tips van gehad, lag meer aan mijn onervarenheid en motoriek van een koe).

Vandaag heb ik wel een toffe (niet-bodybuilding shoot) met fotograaf gedaan.

Als je wat tanningsspray of bruiningscreme op had gedaan, had je shape nog beter tot zn recht gekomen.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit en je kunt tenminste poseren.

Ik sta overal schots en scheef op. Vandaag heb ik wel een toffe (niet-bodybuilding shoot) met fotograaf gedaan.

Als je wat tanningsspray of bruiningscreme op had gedaan, had je shape nog beter tot zn recht gekomen.
Vond het de shape niet waard om te tannen 😋🫣🫣

• Like
Waarderingen: BB_
  • Topic Starter Topic Starter
Wel matige tot slechte contest host.
Verwarringen van post 1, overdreven vereisten, mensen diskwalificeren omdat ze te weining spiermassa hebben (@Oom Oli) en nou even op de laatste dag afhaken.
Wat lul jij nou, skrjimstjim ? Je weet geeneens waarover je het hebt.

De wedstrijd gaat gewoon door.

Volgend jaar mag jij hem organiseren. 👌🏻
Dit zaakje begon al wat te stinken hier wanneer je een foto van je gezicht naar een niet mod moest sturen ter verificatie en beloven dat het privé gaat blijven terwijl ie nou in contact staat met de dbb Roddelkrant.
1. Die foto’s bestaan al lang niet meer.

2. Indien ze waren uitgelekt had ik een perm ban gekregen.

Bodybuilding is gewoon een beetje dood.

Afgelopen maandag was er een live Q&A door @AndroidHealthClinic in het UTZ Tilburg, geheel gratis waar je alle vragen aan experts kon stellen omtrent anabolengebruik. Nu snap ik dat locatie en tijdstip niet voor iedereen goed uitkomen, maar er waren 27 mensen en volgens mij was er behalve ik niemand van het forum, misschien een enkeling, maar niemand die @Galen en ik herkende.

Het is hier wel aangekondigd.

Een meet organiseren resulteert in 12 aanmeldingen waarvan er 9 zich hebben afgemeld.

Er is gewoon heel weinig animo en het forum wordt gedomineerd door keyboardwarriors. Het aantal wedstrijdatleten hier is ook op 2 handen te tellen.
Bodybuilding is niet dood maar dit forum, voor informatie over aas of überhaupt bodybuilding zou ik ver weg blijven hier.

Momenteel hebben we ook nog maar zes deelnemers (i.e. inzendingen).

Bye, bye, prijzen...
Lekker boeiend, het gaat toch niet om de prijzen. Ik vergeet die toch te verzilveren als ik al iets win.

Misschien maar goed ook, want ais er met een aai over de bol toch weer prijzen worden uitgereikt, blijft het een laffe bende.

Dan weten degenen die op hebben gegeven gelijk ook wat de consequenties voor de rest zijn.

Bodybuilding is niet dood maar dit forum, voor informatie over aas of überhaupt bodybuilding zou ik ver weg blijven hier.
Ik geef je een beetje gelijk, maar hoe kan het dan dat bij zo'n seminar, niet georganiseerd door dit forum, ook maar 27 mensen zijn? En dan heb ik de oom en tante van een van de spreeksters zelfs meegerekend.

En dat er klasses zijn op wedstrijden waar je met 2 of 3 man op het podium staat?

Ik denk dat er op dit forum best mensen zijn die goede adviezen geven (ikzelf niet, ik zit hier voor de info onder andere). Echter staat er ook veel onzin. Dat maakt het voor veel mensen, helemaal voor beginners, lastig te filteren wat bruikbare info is.

Ik geef je een beetje gelijk, maar hoe kan het dan dat bij zo'n seminar, niet georganiseerd door dit forum, ook maar 27 mensen zijn? En dan heb ik de oom en tante van een van de spreeksters zelfs meegerekend.

En dat er klasses zijn op wedstrijden waar je met 2 of 3 man op het podium staat?

Ik denk dat er op dit forum best mensen zijn die goede adviezen geven (ikzelf niet, ik zit hier voor de info onder andere). Echter staat er ook veel onzin. Dat maakt het voor veel mensen, helemaal voor beginners, lastig te filteren wat bruikbare info is.
Ik denk dat fitness/lifestyle/een beach fysiek hebben bijzonder 'in' is bij jongeren. Zeker nu, door de opkomst van influencers, er een schoonheidsideaal voor mannen gepusht wordt. Mede door de social media. Het draait hem in de huidige maatschappij om zien en gezien worden. veel jonge mensen zijn daar heel gevoelig aan. Zie je trouwens aan de populariteit van al die tiktok en youtube kanalen zoals Alex eubank en consorten.
Het succes van die kanalen is dan ook weer een oorzaak dat forums zoals deze achteruit gaan. Qua info ook veel toegankelijker denk ik.

wedstrijdbodybuilden is voor velen leuk om te zien (kanalen zoals Nick's strength and power tonen toch aan dat er interesse is.) maar het zelf doen is weer iets anders. Denk dat er dat velen niet meer zien zitten. Een fysiek zoals Eubank is dan weer haalbaarder en populairder bij het andere geslacht. En daar draait het dus om bij jongeren: populair zijn. En liefst zo snel mogelijk. Bij gevolgen van gebruik van ped's staat de grote massa niet stil. verklaart wss de mindere interesse in seminars zoals die van android health

Ik heb werkelijk nergens reclame voorbij zien komen voor dit, social media zit ik al amper op.

Geen idee of het op dbb voorbij is gekomen ook.

Dit forum zelf zou ook wat pro-actiever kunnen zijn mbt de risico's van kuren en gear. We hebben een echt/nep sectie die gewoon nergens op slaat en gezondheid in de weg zit. Mensen met zero kennis die lopen te trollen in de aas sectie en ga zo maar door.

Bodybuilding in Nederland leeft wel alleen als je kijkt wat hier aan budget is bij de bonden om grote events en wedstrijden te organiseren dan is dat helaas maar schraal.
Bodybuilding is eenmaal iets wat je groot moet maken en houden. Wees eerlijk IFBB Nederland..
Of bijvoorbeeld de generation iron 2 première een harde kern die Bodybuilding hier op de kaart probeert te zetten aanwezig voor een opkomst nog minder als een documentaire over de laatste schaamluis.
De oude rotten die een hart hadden voor bodybuilding en onderdeel waren van wedstrijdorganisatie stappen over naar natural bb promoten omdat als je hiereen normaal mens vraagt wat bodybuilding is krijg je een scheef gezicht.
Anabolen aan het licht.

Ik heb werkelijk nergens reclame voorbij zien komen voor dit, social media zit ik al amper op.

Geen idee of het op dbb voorbij is gekomen ook.

Dit forum zelf zou ook wat pro-actiever kunnen zijn mbt de risico's van kuren en gear. We hebben een echt/nep sectie die gewoon nergens op slaat en gezondheid in de weg zit. Mensen met zero kennis die lopen te trollen in de aas sectie en ga zo maar door.
Idd. De AAS sectie zou hier een stuk 'professioneler' moeten kunnen zijn. Ikzelf bv heb er veel interesse in maar onvoldoende kennis. Dus ik zal geen advies geven over een test/mast/deca weet ik veel kuur. Helaas doen velen anders.
Leeftijd en type middelen is ook wat een probleem denk ik. Ik versta de leeftijdsgrens (want idd onder 21 is het zeker af te raden) maar het houdt ook mensen weg en duwt ze naar andere kanalen. Qua middelen gaan jonge mensen (denk ik) eerder naar orals kijken, wegens makkelijker in te nemen en thuis uit te leggen (ziet er uit als een supplementje). En dan vooral de 'legaal' verkrijgbare zoals sarms. Net als in de prohormonentijd is daarvoor weinig info te vinden op dit forum en verzuipt youtube per manier van spreken in video's over rad 140/ostarine/LGD enz enz. Ik denk niet dat dit nog omkeerbaar is maar hopelijk de AAS sectie (ivm de 'echte' gear) dan weer wel.
voorstel zou kunnen zijn om geen leeftijdslimiet maar wel een activiteitsminimum op het forum te eisen alvorens toegang te krijgen tot de sectie.
Trolgedrag weghouden uit die sectie zou toch mogelijk moeten zijn met bans opgelegd door moderatoren bij het geven van slecht advies?

Het succes van die kanalen is dan ook weer een oorzaak dat forums zoals deze achteruit gaan. Qua info ook veel toegankelijker denk ik.
Je kunt tegenwoordig alles op youtube vinden. Daarbij komt dat als je op youtube een filmpje kijkt en de persoon in het filmpje bevalt je niet dan klik je het filmpje weg.
Hier op het forum zitten zoveel clowns dat je er moe van wordt en je blijft telkens dezelfde bagger lezen.

Mja het levendig houden van dit forum en in dit geval deze contest komt ook van twee kanten he. Ik vind dat als je ergens aan begint, je het ook af moet maken. Tenzij ernstige persoonlijke omstandigheden natuurlijk.
Als wedstrijdorganisator ook zo vaak gezien dat een kwart tot een derde gewoon niet komt opdagen, vaak niet eens afmeldt.
En dan nu achteraf dat gepiep over dat het op een ander moment had moeten zijn, kom op zeg. Dan had je je niet in de 'spur of the moment' over moeten laten halen destijds. Je wist alles van tevoren al.

Omdat wrs zelfs op dit forum bijna niemand hier iets over wist. Komt nog bij dat 99% vd mensen op een maandagavond wel wat anders te doen heeft.
Omdat er 479 verschillende klasses zijn en dat ook nog per bond kan verschillen? Had 't er een tijd geleden met een maat over, zijn beide best geïnteresseerd in bodybuilding maar hebben er toch best even over gedaan om er achter te komen dat de ene bond werkt met A, B, C, D niveaus en de andere met novice en al die meuk.
Dat is helemaal waar. Voor daadwerkelijk info over bodybuilding moet je hier in principe niet komen.

• Like
Waarderingen: BB_
Voor het overige is het probleem veel breder. Dbb heeft zich gewoon nooit doorontwikkeld. Er zit geen plan achter, geen ondernemerschap, er is niemand die er geld aan wilt verdienen of hier van moet leven. Dat gezeur over social media en dat het fora overbodig heeft gemaakt is ook niet helemaal terecht imo, dbb doet er gewoon helemaal niets mee.

In de pl / stm sectie is dit misschien nog het best zichtbaar. Voor mij in elk geval, misschien omdat daar mijn passie ligt. Er was een tijd dat je daar 20, 30, 40 of misschien nog wel meer actieve logs kon volgen van wedstrijddeelnemers, en ook niet alleen maar wedstrijdvulling zeg maar. Echte toppers zaten daar. En dit was nog in de tijd dat met name pl relatief klein was. Dit had zo'n groot platform kunnen zijn binnen de krachtsport. Die slag hebben ze gemist, als je kijkt naar hoe groot pl is geworden. Dbb werd het lachertje, iedereen ging weg. Omdat er steeds meer onzin gepraat werd en het forum zelf helemaal niets deed voor de sport, sterker nog, ik had het gevoel dat de forumleiding het allemaal maar een beetje onzin vond, dat powerliften / strongman. Als iemand met ondernemerszin en passie voor de sport de mogelijkheden destijds had gezien had 'ie doorontwikkeld, z'n kop laten zien bij wedstrijden en events, meer sponsoring gekregen, etc. Denk aan de sap / flex cup, wat je daar wel niet allemaal had kunnen doen met al die krachtsporten daar bij elkaar gebundeld. Er lag echt een wereld open daar. Ook is het hele social media verhaal compleet aan dbb voorbij gegaan. Er zijn wel eens pogingen geweest om acties via social media op te zetten maar allemaal zonder gedachte en structuur erachter en ws ook weer gerund door iemand die er niks voor terug kreeg.

Afijn, er is dus van alles niet gebeurd en het forum zelf en de opzet ervan is ook zo goed als stil blijven staan. Ja, af en toe een ander kleurtje of een andere naam. Ik heb zelf eerder al eens aangegeven dat een weightxreps achtige structuur van de logs de boel echt veel interessanter zou maken, met de interactiviteit van een forum maar ook de statistische waarde van echt je progressie bij kunnen houden.

Op het moment zijn die challenges en contests zo'n beetje het enige wat het forum op het gebied van de krachtsport nog aantrekkelijk maakt, als je dan als deelnemer weer aftaait of af gaat lopen geven op de organisator die duidelijk wel zijn best doet, helpt dat ook niet echt mee.

Trolgedrag weghouden uit die sectie zou toch mogelijk moeten zijn met bans opgelegd door moderatoren bij het geven van slecht advies?
Dat is een beetje hellend vlak: wanneer is iets slecht advies? Men gelooft in de meest belachelijke dingen, dus je kunt er niet noodzakelijkerwijs van uitgaan dat iets trolling is. En ook als je iemand een kaart of topicban geeft staat er altijd wel een groep forumleden klaar die roept dat je censureert. Ik houd me er daarom in veel gevallen afzijdig van en laat het zijn beloop, tenzij er ronduit gevaarlijk advies wordt gegeven.

Voor wat betreft de matig bezochte seminar: aan ons bereik ligt het niet. We zijn twee dagen in de week open met dubbel spreekuur en hebben desondanks een wachttijd van minstens 4 weken voor een intake (behoudens één plaatsje die toevallig nu vrij is gekomen door een annulering). We worden dagelijks bestookt met vele DMs en e-mails, en we hebben er met z'n 3'en echt veel werk aan om overal op te reageren en het bij te benen. Met andere woorden: we worden gezien en mensen weten ons te vinden. Ten dele was de seminar natuurlijk slecht bezocht door de dag (maandagavond) en locatie (Tilburg), maar er lijkt simpelweg vrij weinig vraag naar zo'n format. Toen we een ochtendje 15 slots opengooiden voor 10-minuten-consults voor bloedwerk waren die binnen 24 uur volgeboekt met vooruitbetalingen en hebben we nog dagenlang DMs gekregen van mensen die vroegen of ze er toch nog bij konden. Voor de seminar, volledig gratis, hadden we nog geen 25 inschrijvingen in 48 uur meen ik.

Bodybuilding is wel verre van dood, ik denk dat het nooit zo populair is geweest in Nederland als dat het nu is. Het aantal sportscholen in NL is enorm gegroeid in de afgelopen jaren, ondanks de moordende concurrentie met ketens als Basic Fit en de hoge vastgoedprijzen. Nu is dat natuurlijk niet een 1-op-1-verband, maar nog nooit hebben zoveel mensen een sportschoolabonnement gehad. Ook zijn er nog nooit zoveel anabolengebruikers geweest, met de meest recente schatting van 480.000 gebruikers in het afgelopen jaar (valt aardig wat op dat onderzoek af te dingen, maar het zijn zeker niet meer de de enkele tienduizenden uit een schatting van nog geen 20 jaar geleden).

Dat is een beetje hellend vlak: wanneer is iets slecht advies? Men gelooft in de meest belachelijke dingen, dus je kunt er niet noodzakelijkerwijs van uitgaan dat iets trolling is. En ook als je iemand een kaart of topicban geeft staat er altijd wel een groep forumleden klaar die roept dat je censureert. Ik houd me er daarom in veel gevallen afzijdig en laat het zijn beloop, tenzij er ronduit gevaarlijk advies wordt gegeven.

Voor wat betreft de matig bezochte seminar: aan ons bereik ligt het niet. We zijn twee dagen in de week open met dubbel spreekuur en hebben desondanks een wachttijd van minstens 4 weken voor een intake (behoudens één plaatsje die toevallig nu vrij is gekomen door een annulering). We worden dagelijks bestookt met vele DMs en e-mails, en we hebben er met z'n 3'en echt veel werk aan om overal op te reageren en het bij te benen. Met andere woorden: we worden gezien en mensen weten ons te vinden. Ten dele was de seminar natuurlijk slecht bezocht door de dag (maandagavond) en locatie (Tilburg), maar er lijkt simpelweg vrij weinig vraag naar zo'n format. Toen we een ochtendje 15 slots opengooiden voor 10-minuten-consults voor bloedwerk waren die binnen 24 uur volgeboekt met vooruitbetalingen en hebben we nog dagenlang DMs gekregen van mensen die vroegen of ze er toch nog bij konden. Voor de seminar, volledig gratis, hadden we nog geen 25 inschrijvingen in 48 uur meen ik.

Bodybuilding is wel verre van dood, ik denk dat het nooit zo populair is geweest in Nederland als dat het nu is. Het aantal sportscholen in NL is enorm gegroeid in de afgelopen jaren, ondanks de moordende concurrentie met ketens als Basic Fit en de hoge vastgoedprijzen. Nu is dat natuurlijk niet een 1-op-1-verband, maar nog nooit hebben zoveel mensen een sportschoolabonnement gehad. Ook zijn er nog nooit zoveel anabolengebruikers geweest, met de meest recente schatting van 480.000 gebruikers in het afgelopen jaar (valt aardig wat op dat onderzoek af te dingen, maar het zijn zeker niet meer de de enkele tienduizenden uit een schatting van nog geen 20 jaar geleden).
Het is al een positief punt dat iemand met veel kennis zoals U tussenkomt als het gevaarlijk is.

Hebben jullie een idee naar welke middelen gebruikt worden in welke leeftijdsvork? Is het nog steeds dat er eerst 'geproefd' wordt met orale en dan pas injects? toen ik 20er was wist ik van veel mensen dat ze orale middelen gebruikten maar de injects waren echt uitzonderingen. En is het gebruik van bv sarms in stijgende lijn of is dat verwaarloosbaar? Het feit dat anabolengebruik in de lift zit zou toch ten goede moeten kunnen komen van een forum zoals dit? Of gaat de jeugd echt af op wat de lokale dealer of een youtuber zegt?

Het is al een positief punt dat iemand met veel kennis zoals U tussenkomt als het gevaarlijk is.

Hebben jullie een idee naar welke middelen gebruikt worden in welke leeftijdsvork? Is het nog steeds dat er eerst 'geproefd' wordt met orale en dan pas injects? toen ik 20er was wist ik van veel mensen dat ze orale middelen gebruikten maar de injects waren echt uitzonderingen. En is het gebruik van bv sarms in stijgende lijn of is dat verwaarloosbaar? Het feit dat anabolengebruik in de lift zit zou toch ten goede moeten kunnen komen van een forum zoals dit? Of gaat de jeugd echt af op wat de lokale dealer of een youtuber zegt?
Veruit de meesten die bij ons komen hebben al meerdere kuren erop zitten en injecteren ook vrijwel zonder uitzondering. We vragen altijd het kuurverleden uit, en daar komt wel met enige regelmaat een oral only kuur als eerste kuur in voor, maar dat lijkt niet echt af te hangen van iemands leeftijd. SARMs komen we mondjesmaat tegen, dat valt wel mee.

Het feit dat anabolengebruik in de lift zit zou toch ten goede moeten kunnen komen van een forum zoals dit? Of gaat de jeugd echt af op wat de lokale dealer of een youtuber zegt?
Nee, want hier zit nauwelijks kennis. Galen is uiteraard enorm intelligent, ook als 't op AAS aan komt maar als je advies wilt over kuren is dbb een forum waar je gewoon niet hoeft te komen als beginner. 't enige dat je hier te horen krijgt is niet doen en doe eerst een volledige fysieke check inclusief bloedtest, echo, scan, CT, mri en noem 't op. Iets wat geen enkele jonge beginnende kuurder gaat doen. Is niet erg, dbb heeft andere redenen om hier te komen. Bodybuilding is er ironisch gezien alleen niet 1 van.

Terug
Naar boven