- Waardering
- 27.800
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 160kg
- Vetpercentage
- 50%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ziet er goed uit en je kunt tenminste poseren.Trots? Nope, dit had vele malen beter gemoeten.
De stress werk, privé, eigen spoken uit het verre verleden hebben zijn weerslag gehad.
Maar he voor 60 jarige niet slecht.
We gaan gewoon nu even rust nemen en aan mezelf (spoken) werken en dan weer vrolijk een prep in.
![]()
Vond het de shape niet waard om te tannen 😋🫣🫣Ziet er goed uit en je kunt tenminste poseren.
Ik sta overal schots en scheef op. Vandaag heb ik wel een toffe (niet-bodybuilding shoot) met fotograaf gedaan.
Als je wat tanningsspray of bruiningscreme op had gedaan, had je shape nog beter tot zn recht gekomen.
Wat lul jij nou, skrjimstjim ? Je weet geeneens waarover je het hebt.Wel matige tot slechte contest host.
Verwarringen van post 1, overdreven vereisten, mensen diskwalificeren omdat ze te weining spiermassa hebben (@Oom Oli) en nou even op de laatste dag afhaken.
1. Die foto’s bestaan al lang niet meer.Dit zaakje begon al wat te stinken hier wanneer je een foto van je gezicht naar een niet mod moest sturen ter verificatie en beloven dat het privé gaat blijven terwijl ie nou in contact staat met de dbb Roddelkrant.
Wat is er gecanceld? Ik wil wel wat overmaken. Vind het echt lullig als het gecanceld zou worden.
Bodybuilding is niet dood maar dit forum, voor informatie over aas of überhaupt bodybuilding zou ik ver weg blijven hier.Bodybuilding is gewoon een beetje dood.
Afgelopen maandag was er een live Q&A door @AndroidHealthClinic in het UTZ Tilburg, geheel gratis waar je alle vragen aan experts kon stellen omtrent anabolengebruik. Nu snap ik dat locatie en tijdstip niet voor iedereen goed uitkomen, maar er waren 27 mensen en volgens mij was er behalve ik niemand van het forum, misschien een enkeling, maar niemand die @Galen en ik herkende.
Het is hier wel aangekondigd.
Een meet organiseren resulteert in 12 aanmeldingen waarvan er 9 zich hebben afgemeld.
Er is gewoon heel weinig animo en het forum wordt gedomineerd door keyboardwarriors. Het aantal wedstrijdatleten hier is ook op 2 handen te tellen.
Lekker boeiend, het gaat toch niet om de prijzen. Ik vergeet die toch te verzilveren als ik al iets win.Momenteel hebben we ook nog maar zes deelnemers (i.e. inzendingen).
![]()
Bye, bye, prijzen...
Ik geef je een beetje gelijk, maar hoe kan het dan dat bij zo'n seminar, niet georganiseerd door dit forum, ook maar 27 mensen zijn? En dan heb ik de oom en tante van een van de spreeksters zelfs meegerekend.Bodybuilding is niet dood maar dit forum, voor informatie over aas of überhaupt bodybuilding zou ik ver weg blijven hier.
Ik denk dat fitness/lifestyle/een beach fysiek hebben bijzonder 'in' is bij jongeren. Zeker nu, door de opkomst van influencers, er een schoonheidsideaal voor mannen gepusht wordt. Mede door de social media. Het draait hem in de huidige maatschappij om zien en gezien worden. veel jonge mensen zijn daar heel gevoelig aan. Zie je trouwens aan de populariteit van al die tiktok en youtube kanalen zoals Alex eubank en consorten.Ik geef je een beetje gelijk, maar hoe kan het dan dat bij zo'n seminar, niet georganiseerd door dit forum, ook maar 27 mensen zijn? En dan heb ik de oom en tante van een van de spreeksters zelfs meegerekend.
En dat er klasses zijn op wedstrijden waar je met 2 of 3 man op het podium staat?
Ik denk dat er op dit forum best mensen zijn die goede adviezen geven (ikzelf niet, ik zit hier voor de info onder andere). Echter staat er ook veel onzin. Dat maakt het voor veel mensen, helemaal voor beginners, lastig te filteren wat bruikbare info is.
Ik heb werkelijk nergens reclame voorbij zien komen voor dit, social media zit ik al amper op.Ik geef je een beetje gelijk, maar hoe kan het dan dat bij zo'n seminar, niet georganiseerd door dit forum, ook maar 27 mensen zijn? En dan heb ik de oom en tante van een van de spreeksters zelfs meegerekend.
En dat er klasses zijn op wedstrijden waar je met 2 of 3 man op het podium staat?
Ik denk dat er op dit forum best mensen zijn die goede adviezen geven (ikzelf niet, ik zit hier voor de info onder andere). Echter staat er ook veel onzin. Dat maakt het voor veel mensen, helemaal voor beginners, lastig te filteren wat bruikbare info is.
Idd. De AAS sectie zou hier een stuk 'professioneler' moeten kunnen zijn. Ikzelf bv heb er veel interesse in maar onvoldoende kennis. Dus ik zal geen advies geven over een test/mast/deca weet ik veel kuur. Helaas doen velen anders.Ik heb werkelijk nergens reclame voorbij zien komen voor dit, social media zit ik al amper op.
Geen idee of het op dbb voorbij is gekomen ook.
Dit forum zelf zou ook wat pro-actiever kunnen zijn mbt de risico's van kuren en gear. We hebben een echt/nep sectie die gewoon nergens op slaat en gezondheid in de weg zit. Mensen met zero kennis die lopen te trollen in de aas sectie en ga zo maar door.
Je kunt tegenwoordig alles op youtube vinden. Daarbij komt dat als je op youtube een filmpje kijkt en de persoon in het filmpje bevalt je niet dan klik je het filmpje weg.Het succes van die kanalen is dan ook weer een oorzaak dat forums zoals deze achteruit gaan. Qua info ook veel toegankelijker denk ik.
Omdat wrs zelfs op dit forum bijna niemand hier iets over wist. Komt nog bij dat 99% vd mensen op een maandagavond wel wat anders te doen heeft.Ik geef je een beetje gelijk, maar hoe kan het dan dat bij zo'n seminar, niet georganiseerd door dit forum, ook maar 27 mensen zijn? En dan heb ik de oom en tante van een van de spreeksters zelfs meegerekend.
Omdat er 479 verschillende klasses zijn en dat ook nog per bond kan verschillen? Had 't er een tijd geleden met een maat over, zijn beide best geïnteresseerd in bodybuilding maar hebben er toch best even over gedaan om er achter te komen dat de ene bond werkt met A, B, C, D niveaus en de andere met novice en al die meuk.En dat er klasses zijn op wedstrijden waar je met 2 of 3 man op het podium staat?
Dat is helemaal waar. Voor daadwerkelijk info over bodybuilding moet je hier in principe niet komen.Ik denk dat er op dit forum best mensen zijn die goede adviezen geven (ikzelf niet, ik zit hier voor de info onder andere). Echter staat er ook veel onzin. Dat maakt het voor veel mensen, helemaal voor beginners, lastig te filteren wat bruikbare info is.
Dat is een beetje hellend vlak: wanneer is iets slecht advies? Men gelooft in de meest belachelijke dingen, dus je kunt er niet noodzakelijkerwijs van uitgaan dat iets trolling is. En ook als je iemand een kaart of topicban geeft staat er altijd wel een groep forumleden klaar die roept dat je censureert. Ik houd me er daarom in veel gevallen afzijdig van en laat het zijn beloop, tenzij er ronduit gevaarlijk advies wordt gegeven.Trolgedrag weghouden uit die sectie zou toch mogelijk moeten zijn met bans opgelegd door moderatoren bij het geven van slecht advies?
Het is al een positief punt dat iemand met veel kennis zoals U tussenkomt als het gevaarlijk is.Dat is een beetje hellend vlak: wanneer is iets slecht advies? Men gelooft in de meest belachelijke dingen, dus je kunt er niet noodzakelijkerwijs van uitgaan dat iets trolling is. En ook als je iemand een kaart of topicban geeft staat er altijd wel een groep forumleden klaar die roept dat je censureert. Ik houd me er daarom in veel gevallen afzijdig en laat het zijn beloop, tenzij er ronduit gevaarlijk advies wordt gegeven.
Voor wat betreft de matig bezochte seminar: aan ons bereik ligt het niet. We zijn twee dagen in de week open met dubbel spreekuur en hebben desondanks een wachttijd van minstens 4 weken voor een intake (behoudens één plaatsje die toevallig nu vrij is gekomen door een annulering). We worden dagelijks bestookt met vele DMs en e-mails, en we hebben er met z'n 3'en echt veel werk aan om overal op te reageren en het bij te benen. Met andere woorden: we worden gezien en mensen weten ons te vinden. Ten dele was de seminar natuurlijk slecht bezocht door de dag (maandagavond) en locatie (Tilburg), maar er lijkt simpelweg vrij weinig vraag naar zo'n format. Toen we een ochtendje 15 slots opengooiden voor 10-minuten-consults voor bloedwerk waren die binnen 24 uur volgeboekt met vooruitbetalingen en hebben we nog dagenlang DMs gekregen van mensen die vroegen of ze er toch nog bij konden. Voor de seminar, volledig gratis, hadden we nog geen 25 inschrijvingen in 48 uur meen ik.
Bodybuilding is wel verre van dood, ik denk dat het nooit zo populair is geweest in Nederland als dat het nu is. Het aantal sportscholen in NL is enorm gegroeid in de afgelopen jaren, ondanks de moordende concurrentie met ketens als Basic Fit en de hoge vastgoedprijzen. Nu is dat natuurlijk niet een 1-op-1-verband, maar nog nooit hebben zoveel mensen een sportschoolabonnement gehad. Ook zijn er nog nooit zoveel anabolengebruikers geweest, met de meest recente schatting van 480.000 gebruikers in het afgelopen jaar (valt aardig wat op dat onderzoek af te dingen, maar het zijn zeker niet meer de de enkele tienduizenden uit een schatting van nog geen 20 jaar geleden).
Veruit de meesten die bij ons komen hebben al meerdere kuren erop zitten en injecteren ook vrijwel zonder uitzondering. We vragen altijd het kuurverleden uit, en daar komt wel met enige regelmaat een oral only kuur als eerste kuur in voor, maar dat lijkt niet echt af te hangen van iemands leeftijd. SARMs komen we mondjesmaat tegen, dat valt wel mee.Het is al een positief punt dat iemand met veel kennis zoals U tussenkomt als het gevaarlijk is.
Hebben jullie een idee naar welke middelen gebruikt worden in welke leeftijdsvork? Is het nog steeds dat er eerst 'geproefd' wordt met orale en dan pas injects? toen ik 20er was wist ik van veel mensen dat ze orale middelen gebruikten maar de injects waren echt uitzonderingen. En is het gebruik van bv sarms in stijgende lijn of is dat verwaarloosbaar? Het feit dat anabolengebruik in de lift zit zou toch ten goede moeten kunnen komen van een forum zoals dit? Of gaat de jeugd echt af op wat de lokale dealer of een youtuber zegt?
Nee, want hier zit nauwelijks kennis. Galen is uiteraard enorm intelligent, ook als 't op AAS aan komt maar als je advies wilt over kuren is dbb een forum waar je gewoon niet hoeft te komen als beginner. 't enige dat je hier te horen krijgt is niet doen en doe eerst een volledige fysieke check inclusief bloedtest, echo, scan, CT, mri en noem 't op. Iets wat geen enkele jonge beginnende kuurder gaat doen. Is niet erg, dbb heeft andere redenen om hier te komen. Bodybuilding is er ironisch gezien alleen niet 1 van.Het feit dat anabolengebruik in de lift zit zou toch ten goede moeten kunnen komen van een forum zoals dit? Of gaat de jeugd echt af op wat de lokale dealer of een youtuber zegt?