- Waardering
- 15.485
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 125kg
Volgens mij is het het topje van de ijsberg dat hier af en toe eens een vraag stelt, en al helemaal degenen die naar die android health clinic toe gaan. Ik heb toch nog steeds het idee dat het overgrote deel van de anabolengebruikers maar random wat doet en echt geen goed beeld heeft van de risico's laat staan van fatsoenlijke trainingsopbouw, programmering, voeding etc.

). Geen idee waarom dit niet is gebeurd, ze hebben dit in opdracht van het VWS gedaan: het is een serieus rapport waar overheidsbeleid op gebaseerd wordt. Ze hadden onder meer de enquête zo ingericht dat er werd gevraagd naar gebruik van anabole middelen zoals bedoeld in de WADA-dopinglijst (S1). Een behoorlijke flater om dat uit te vragen voor overheidsbeleid om een beeld te krijgen van AAS-gebruik. Onder die noemer valt bijvoorbeeld ook clenbuterol. Vervolgens hebben ze in de rapportage de fout gemaakt om te denken dat anabole middelen hetzelfde is als anabole steroïden, en zo zitten er nog wat meer eigenaardigheden vast aan het onderzoek die eenvoudig voorkomen hadden kunnen worden. Desalniettemin denk ik dat de schatting het aantal gebruikers wel redelijk benadert uiteindelijk.