MuscleMeat

bijna 10 jaar geleden........ (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat ze zich eerder de vraag stellen wat de aanleiding is van deze topic? Ook gezien het feit dat de herdenkingsdatum nog niet eens daar is en er al genoeg kloteberichtgeving is de laatste dagen omtrent dergelijke zaken.

Los daarvan begrijp ik je volkomen hoor.

Ieders huisje z'n kruisje verder, doe eens niet zo denegrerend over "de jeugd van tegenwoordig".

het is wel typerend dat de meeste jeugd van tegenwoordig zonder levenservaring denkt overal een oplossing voor te weten.

en wanneer we dezelfde jeugd aanspreken op het ontbreken van inlevingsgevoel, we een botte reactie terugkrijgen.

dit topic is niet alleen voor mij, het is meer een bewustwordingsproces dat de maatschappij aan het verharden is, en dat is wel het laatste wat we kunnen gebruiken.
;)
 
Ik kan me heel goed voorstellen dat door een bepaalde gebeurtenis, zo'n nare geschiedenis weer bij je naar boven komt.
Dat anderen zich daar niet in kunnen vinden komt waarschijnlijk, omdat ze zelf nog niet iets ellendigs hebben meegemaakt.

Kop op Klus!:)
 
Kan jij daar überhaupt wel over oordelen vanuit de Antillen?

Jongeren zullen altijd korter van stof zijn en er eigenzinnige meningen op na houden met minder inlevingsvermogen, maar dat hoort gewoon bij het ontwikkelingsproces denk ik. Het overgrote deel wordt later ook gewoon een inlevende ouwe zak. Ik denk dat jouw oordeel versterkt wordt omdat je zelf ouder en "meelevender" wordt en door internet, culture aanpassingen, ... .
 
Kan jij daar überhaupt wel over oordelen vanuit de Antillen?

Jongeren zullen altijd korter van stof zijn en er eigenzinnige meningen op na houden met minder inlevingsvermogen, maar dat hoort gewoon bij het ontwikkelingsproces denk ik. Het overgrote deel wordt later ook gewoon een inlevende ouwe zak. Ik denk dat jouw oordeel versterkt wordt omdat je zelf ouder en "meelevender" wordt en door internet, culture aanpassingen, ... .

Wijze woorden!
 
Kan jij daar überhaupt wel over oordelen vanuit de Antillen?

Jongeren zullen altijd korter van stof zijn en er eigenzinnige meningen op na houden met minder inlevingsvermogen, maar dat hoort gewoon bij het ontwikkelingsproces denk ik. Het overgrote deel wordt later ook gewoon een inlevende ouwe zak. Ik denk dat jouw oordeel versterkt wordt omdat je zelf ouder en "meelevender" wordt en door internet, culture aanpassingen, ... .

True story :(
 
zie hier het bewijs van het ontbreken van inlevingsvermogen door de jeugd van tegenwoordig.


@Jimmy: je had dit ook geantwoord als je een kleine zus of nicht of wellicht een buurmeisje van die leeftijd had gehad?


Slecht nieuws heeft pas impact als je het van nabij meemaakt.
Dagelijks worden er kindjes vermoord door psycho's. Als zoiets in je zeer nabije omgeving gebeurd dan kun je daar goed kapot van zijn. Daarom begrijp ik wel dat je dit topic daarvoor opent.
Maar het is een zegen dat we een soort afweermechanisme hebben als het op verre afstand gebeurd omdat je anders emotioneel er aan kapot zou gaan of zeer verbitterd/onverschillig.
 
Slecht nieuws heeft pas impact als je het van nabij meemaakt.
Dagelijks worden er kindjes vermoord door psycho's. Als zoiets in je zeer nabije omgeving gebeurd dan kun je daar goed kapot van zijn. Daarom begrijp ik wel dat je dit topic daarvoor opent.
Maar het is een zegen dat we een soort afweermechanisme hebben als het op verre afstand gebeurd omdat je anders emotioneel er aan kapot zou gaan of zeer verbitterd/onverschillig.
daar heb je ook weer gelijk in, maar sommige reacties van, met name de jongere mensen, komen op mij wel erg bot over.
 
Oude lullen zijn nu eenmaal sentimenteler. :P
 
hoe gaat het trouwens met de broertje van het meisje?
spreek je haar famillie nog?
 
ik kan heel goed begrijpen dat klus dit topic gestart heeft. Er is hier al veel gepraat geweest over die moorden in Dendermonde, is normaal dat dat vroeger voorval bij hem weer naar boven komt.
mijn broer is in 1986 verongelukt met zijn motor, als ik nu nog in de krant lees dat er weer een motorrijder verongelukt is, ben ik ook weer heel de dag bezig met de dood van mijn broer
 
ik leef met je mee klusmier
 
gecondeleerd hoor Klusmier, leg je nog steeds elke maand een bos bloemen op haar graf?
 
Back
Naar boven