XXL Nutrition

Bijna 2 weken Cut geen gram verloren?

mcemow

Cool Novice
Waardering
0
Hej ik zit nu 1,5 week in de CUT.

Ik heb een best "goed" voedingsschema.
220gr E, 250gr KH, 31gr Vet (totaal 2300kalorien)

Ik heb 2 vrijdagen terug een speciale vetmeting gedaan.
Kwam uit op 17% vet, 71Kg, 175cm lang (59kg VVM).
Aankomende vrijdag ga ik nog een meting doen (precies 2weken), als ik dan nog steeds 17% word ik helemaal gek.
Ik moet wel zeggen dat ik me "droger" voel dus hopelijk is dat ook echt zo XD.

Nu zit ik met een probleempje.. was vandaag even op de weegschaal en zie dat ik nog steeds 70-71kg weeg.
2x in de week KT (Vollop pompen die handel)
3x cardio in de week

Mijn trainingsschema (ik train op volgorde):

Maandag: Cardio 40min. 10km/h (500-550 kalorien burn)
Dinsdag: Borst, Triceps, Buik, Onderrug
Woensdag: Cardio 40min. 10km/h (500-550 kalorien burn)
Donderdag: Rug, Biceps, Schouders, Onderrug
Vrijdag: Cardio 40min. 10km/h (500-550 kalorien burn)
Zaterdag: Rust
Zondag: Rust

Ik kan me benen niet echt trainen want als ik cardio heb gedaan, dan zijn me benen die dag erop nog "moe" zeg maar.
Hoe kan ik dit het beste doen?

Wheyshake inname 200ml HV melk per keer (kan dit kwaad)?:
KT dagen: ochtend 25gr, 1u voor training 45gr, na training 30gr
Cardio dagen: ochtend 25gr, na training 30gr
Rustdagen: ochtend 25gr

Laatst bewerkt:
Over de KT: waar zijn de benen?

En hoe zit je eetschema er verder uit?

• Topic Starter Topic Starter
Hej bedankt voor jullie reactie... Ik heb mijn opening post aangepast met de benodigde informatie!!

Te weinig KT IMO (eigen ervaring).

OT : KT > Cardio (ivm verhoudingen)

Wat je kan doen is Full Body, dat werkt best goed voor de meeste.
Bv : Ma, wo, vr of di, do, za. Beetje zien hoe het beste voor jou gaat.

Wat ik wel zou doen, is je voedingsschema posten. Afvallen gebeurd, zoals al eerder gezegd, voor een groot deel in de keuken.

Doe je cardio dan wat rustiger, zodat je benen de volgende dag terug hersteld zijn.
Ook zou ik zakken in carbs en hoger in vetten gaan zitten.

Hej ik zit nu 1,5 week in de CUT.

Ik heb een best "goed" voedingsschema.
220gr E, 250gr KH, 31gr Vet (totaal 2300kalorien)

Ik heb 2 vrijdagen terug een speciale vetmeting gedaan.
Kwam uit op 17% vet, 71Kg, 175cm lang (59kg VVM).

Hoe zwaar was je 2 weken geleden ?

(je vetpercentage meting zal wel niet kloppen, gokje ... impedantie meting ?)

Hoi!

Ik heb je topic van ongeveer 2 weken terug ook gezien. http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/15-naar-10-lang-235220/
En toen woog je 73 kg bij een bf van 15%.
Dus je bent wel degelijk 2 kg afgevallen, toch? Bf metingen via een weegschaal zijn, zoals al aangegeven, niet betrouwbaar.
Daarnaast kunnen de mensen je hier beter helpen als je jouw voedingsschema post. Ik neem aan dat je die uit je oude topic niet meer gebruikt?

Je moet toch minstens 3x per week KT doen imo.
Cardio is goed, maar miss dat je aan HIIT meer zal hebben dan gwn constant aan 10km/u lopen.

Je benen zal je toch moeten trainen, maar ik weet hoeveel pijn ze kunnen doen als je 3x per week zware cardio doet :p dus beste oplossing zal zijn om benen idd in het weekend te trainen. Of door de pijn heen trainen, zoals ik nu doe.

Als dat dan allemaal nog te weinig resultaat geeft, gewoon zakken in kcals :)

snap t ook niet. Je neemt trouwens wel erg weinig vetten (31gram?)

Hoi!

Ik heb je topic van ongeveer 2 weken terug ook gezien. http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/15-naar-10-lang-235220/
En toen woog je 73 kg bij een bf van 15%.
Dus je bent wel degelijk 2 kg afgevallen, toch? Bf metingen via een weegschaal zijn, zoals al aangegeven, niet betrouwbaar.
Daarnaast kunnen de mensen je hier beter helpen als je jouw voedingsschema post. Ik neem aan dat je die uit je oude topic niet meer gebruikt?

Hej ja klopt alleen toen had ik alles "ongeveer"...

Ik ben wel iets afgevallen maar dat is maximaal 500-700 gram.
Kan het zijn dat dit puur vet is en geen spier want ik heb nu een eetschema waar zeer veel eiwitten in zitten. Dat dit dan langzamer gaat dan normaal?

Een jaar geleden toen ik ging cutten ging ik ziek snel naar beneden binne 2 weken 5kg ofzo. Maarja daar zit dan ook spier bij want ik had geen voedingsschema of iets.. Ik was ONGEZOND aan het afvallen zeg maar.

Nu ga ik vrijdag even die meting doen. Het is een apparaat waar ik op een weegschaal sta en me duimen ergens tegenaan moet doen....
Als er geen verandering in zit dan ga ik de HIIT trainingen proberen.

Ik zal morgen mijn voedingsschema plaatsen.

Hej ja klopt alleen toen had ik alles "ongeveer"...

Ik ben wel iets afgevallen maar dat is maximaal 500-700 gram.
Kan het zijn dat dit puur vet is en geen spier want ik heb nu een eetschema waar zeer veel eiwitten in zitten. Dat dit dan langzamer gaat dan normaal?

Een jaar geleden toen ik ging cutten ging ik ziek snel naar beneden binne 2 weken 5kg ofzo. Maarja daar zit dan ook spier bij want ik had geen voedingsschema of iets.. Ik was ONGEZOND aan het afvallen zeg maar.

Nu ga ik vrijdag even die meting doen. Het is een apparaat waar ik op een weegschaal sta en me duimen ergens tegenaan moet doen....
Als er geen verandering in zit dan ga ik de HIIT trainingen proberen.

Ik zal morgen mijn voedingsschema plaatsen.

Kunnen ze daar geen 4 punts meting doen? Een weegschaal is niet accuraat, ook niet om vorderingen bij te houden.
En je bent dus wel degelijk afgevallen. Als je rond de 2 kilo per maand zit is dat volgens mij best netjes, zoveel hoef je op dit moment toch ook niet af te vallen? 6 kilo als ik het zo zie (en als die calculatortjes kloppen ;)). Op dit tempo ben je dan na ongeveer 3 maanden klaar. Prima voor de zomer lijkt me.
Zoals ik uit je verhaal opmaak heb je je ook op 2 verschillende weegschalen gewogen? Misschien zit daar ook wel wat verschil in. Heb je je ook op dezelfde momenten van de dag gewogen?

Ik vind het allemaal nogal wat.
Je bent 1,75 lang en weegt 70 ? En je traint.
bf 17%, valt best mee.

Ik zou wat meer herstel pakken na meer met gewichten trainen, dus minder cardio.
En dan om de dag trainen, puur voor herstel en zo nu en dan cardio apart doen.
Regelmatige cardio in/na je gewone training doen.

Maar goed ik weet niet wat jij wil, wil je groeien, bodybuilding dus of wil je vermageren ?
Als je voor iets meer massa gaat VVM dan, dan wordt je wat zwaarder, maar procentueel gaat je bf ook iets omlaag.

anyway,
succes.

Ik vind het allemaal nogal wat.
Je bent 1,75 lang en weegt 70 ? En je traint.
bf 17%, valt best mee.

Ik zou wat meer herstel pakken na meer met gewichten trainen, dus minder cardio.
En dan om de dag trainen, puur voor herstel en zo nu en dan cardio apart doen.
Regelmatige cardio in/na je gewone training doen.

Maar goed ik weet niet wat jij wil, wil je groeien, bodybuilding dus of wil je vermageren ?
Als je voor iets meer massa gaat VVM dan, dan wordt je wat zwaarder, maar procentueel gaat je bf ook iets omlaag.

anyway,
succes.

Hej als ik wou vermageren was ik wel op een afslank forum.
Ik wil gewoon VVM gainen en vet verliezen (wie niet?:)). Gewicht maakt me niks uit weetje. Als ik maar lager ga met mn bodyfat. Mijn doel is om van 17% naar 8-10% vet te gaan zonder spier te verliezen. Ik weet dat dit kan door te gaan cleanbulken maar dat is voor een langer periode. Ik wil mijn doel bereiken in 2-3 maanden. Dit wou ik dus doen d.m.v. Cardio/KT gecombineerd met een goede voedingsschema. Als ik in de spiegel kijk, dan lijkt het allemaal wel goed te gaan tot nu toe (kan ook psychisch zijn XD). Morgen heb ik de volgende meting... ik zal mijn stats dan nog een keer posten.

Mijn traininsschema aangepast:

MA: Cardio 10km/h, 40min. (500 kalorien burn)
DI: Borst, Triceps, Buik, Onderrug
WO: Cardio 10km/h, 40min. (500 kalorien burn)
DO: Rug, Biceps, Buik, Onderrug
VR: Cardio 10km/h, 40min. (500 kalorien burn)
ZA: Benen, Buik, Onderrug
ZO: RUST

Hej als ik wou vermageren was ik wel op een afslank forum.
Ik wil gewoon VVM gainen en vet verliezen (wie niet?:)). Gewicht maakt me niks uit weetje. Als ik maar lager ga met mn bodyfat. Mijn doel is om van 17% naar 8-10% vet te gaan zonder spier te verliezen. Ik weet dat dit kan door te gaan cleanbulken maar dat is voor een langer periode. Ik wil mijn doel bereiken in 2-3 maanden. Dit wou ik dus doen d.m.v. Cardio/KT gecombineerd met een goede voedingsschema. Als ik in de spiegel kijk, dan lijkt het allemaal wel goed te gaan tot nu toe (kan ook psychisch zijn XD). Morgen heb ik de volgende meting... ik zal mijn stats dan nog een keer posten.

Mijn traininsschema aangepast:

MA: Cardio 10km/h, 40min. (500 kalorien burn)
DI: Borst, Triceps, Buik, Onderrug
WO: Cardio 10km/h, 40min. (500 kalorien burn)
DO: Rug, Biceps, Buik, Onderrug
VR: Cardio 10km/h, 40min. (500 kalorien burn)
ZA: Benen, Buik, Onderrug
ZO: RUST

Je hebt benen er bij gedaan, helemaal goed.
Benen zijn vrij grote spieren die je zwaar kan aanpakken, en vervolgens ook weer wat meer groeihormoon productie gaan aansturen.

mbt de metingen,
eerlijk gezegd ben je wat vroeg om metingen en conclusies te gaan doen.
Beste is nu een meting dan doen en als standaard te nemen. Vergeet de vorige meting.
Klinkt onlogisch, maar dat lijkt zo.
Het feit is namelijk dat het voorjaar gaat aanbreken. Dat betekent dat het wintervet gaat verdwijnen voor een groot deel.
In het najaar ga je weer wintervet opbouwen, dat is een normale cyclus.

Betekent dan dat je tot eind maart, begin april verschrikkelijk snel vet zal kwijt raken in combinatie met training.

Als je alles wil wegtrainen met veel cardio, dan raak je hoe dan ook, ook spiermassa kwijt. Wat je vrij moeilijk weer terug zal winnen.
Daarintegen, als je gelijk meer nadruk zou leggen op massa dan sla je 2 vliegen in 1 klap, je verliest extra vet en je gaint extra massa, waardoor je weer intensiever kan trainen en meer vet zal verbranden.
Grotere spieren gebruiken sowieso meer energie, ook in rust. Herstellende spieren gebruiken nog meer energie.

Voordeel is op iets langere termijn zwaarwegend merkbaar, de extra spiermassa zal er voor zorgen dat opnieuw teveel vetopslag moeilijker wordt.

Vandaar dat ik zelf altijd adviseer om de rustdagen ook daadwerkelijk te gebruiken als rustdag. Je bent herstellend en in katabole toestand, cardio zal dan spiermassa aanspreken als energiebron. Die bron is makkelijker dan vet omzetten in energie.

Daarom zou ik persoonlijk liever cardio na de training meepakken en de dag er na gewoon herstellen, rusten dus. Die extra cal verbranden doe je evengoed wel dan.

btw, het in de spiegel kijken ipv naar de weegschaal, topper, dat doe je goed.
de spiegel en je kleding zeggen meer dan een weegschaal. De weegschaal moet je alleen af en toe gebruiken om te kijken hoeveel massa je ongeveer gegroeid bent.

Ik zou zeggen probeer het eens een week of 2, wedden dat je VVM aanzet en bf omlaag gaat?

Maar kijk maar,
succes.
groet,
Martin

Hej bedankt voor je reactie.
Dus ik ga eerst volluit krachttrainen en daarna nog extra cardio bijdoen?
Lijkt me niet dat ik dan 40min. 10km/h constant doe maar minder 15minuten ofzo?

Dag 1: KT, Cardio
Dag 2: Rust
Dag 3: KT, Cardio
Dag 4: Rust
Dag 5: KT, Cardio
Dag 6: Rust
Dag 7: Rust

Zoiets? Ik zie vaak dat er gezegd word dat je beter cardio op een andere kan pakken i.p.v. de dag met KT.

Waarom eigenlijk 3x in de week je onderrug trainen? Kan je dit bijv. niet bij je gewone rugtraining doen en op zaterdag je schouders erbij pakken?

Hej bedankt voor je reactie.
Dus ik ga eerst volluit krachttrainen en daarna nog extra cardio bijdoen?
Lijkt me niet dat ik dan 40min. 10km/h constant doe maar minder 15minuten ofzo?

Dag 1: KT, Cardio
Dag 2: Rust
Dag 3: KT, Cardio
Dag 4: Rust
Dag 5: KT, Cardio
Dag 6: Rust
Dag 7: Rust

Zoiets? Ik zie vaak dat er gezegd word dat je beter cardio op een andere kan pakken i.p.v. de dag met KT.
15 minuten is echt wel de minimum :) ik doe 3x per week 45min.

En als je cardio doet direct na je KT, dan verbrand je nog meer.
Maar ik pak het ook op andere dagen :)

Terug
Naar boven