MuscleMeat

Bitcoin & Litecoin

Dubbele top op relatief hoog volume en nu (voorlopig) lagere toppen op lager volume, zou maar uitkijken want meestal is een dubbele top een voorbode van een behoorlijk sell-off. Daarna zullen er zeker nog wel wat bounces komen. Als die bounces niet door de oude toppen heen breken komt de echt crash vanzelf wel.

Kijk voor de lol eens naar de Nasdaq-grafiek van 2000, schoolvoorbeeld van een bubble die klapt.

qrnp0x.jpg

Bitcoin-grafiek toont gelijkenis, een nieuwe uitbraak zou het patroon kunnen doorbreken maar gelet op het volume is daar voorlopig zeker geen sprake van.

Yeah, we shall see.

zal zo tussen de 500 a 600$ per maand zijn bij deze difficulty en koers (volgens verschillende calculators op internet). Stroom moet daar nog van af maar laptop heeft gratis stroom en thuis hoeft de kachel niet meer aan :D Dus dat scheelt ook weer.

Heb je een stroommeter er aan hangen? Ben wel benieuwd. Ga binnekort weer een nieuwe PC bouwen, is misschien wel leuk om iets met crossfire te doen dan.

Heb je een stroommeter er aan hangen? Ben wel benieuwd. Ga binnekort weer een nieuwe PC bouwen, is misschien wel leuk om iets met crossfire te doen dan.

nee zal straks als ik thuis ben ff een verbruik programma installeren. Laat het je nog wel weten.

Ik vind de vergelijking met de bitcoin en een klassieke bubbel net helemaal van toepassing.
De bitcoin is een volledig nieuwe innovatie, wat feitelijk gezien nog in de kinderschoenen staat.
Het wordt nu langzamerhand toegepast als betaalmiddel. Betaaltechnieken worden sterk verbeterd.

Ja eerst komt Ruud met een grafiekje van de Nikkei aan en blijkt de Bitcoin koers heel anders te gaan. Daarna komt Eric met een grafiekje van de Nasdaq aan, wat er op het moment iets van wegheeft. Hierna is er vast wel weer een grafiekje wat er op lijkt, maar je moet deze koers helemaal niet met die andere dingen vergelijken naar mijn idee.

Ja eerst komt Ruud met een grafiekje van de Nikkei aan en blijkt de Bitcoin koers heel anders te gaan. Daarna komt Eric met een grafiekje van de Nasdaq aan, wat er op het moment iets van wegheeft. Hierna is er vast wel weer een grafiekje wat er op lijkt, maar je moet deze koers helemaal niet met die andere dingen vergelijken naar mijn idee.

laat de boyzzzz lekker vergelijken joh haha

laat de boyzzzz lekker vergelijken joh haha

Haters will always hate

Volgens mij balen ze er idd gewoon flink van dat ze niet zijn ingestapt:p

mmm 34 is wel heel weinig. Gebruik je wel je GPU? mijn laptop doet ongeveer 115 KH/s (ook gratis stroom)

Ik heb nu die 2 R9 280x kaarten draaien en haal zonder problemen nu 1,5 MH/s Met wat tweaken en extra koeling moet ik toch wel de 1,6 halen maar weet niet of ik dat wil. Word er dan namelijk niet stabieler op gok ik.

Welke heb je precies gehaald?

Ik vind de vergelijking met de bitcoin en een klassieke bubbel net helemaal van toepassing.
De bitcoin is een volledig nieuwe innovatie, wat feitelijk gezien nog in de kinderschoenen staat.
Het wordt nu langzamerhand toegepast als betaalmiddel. Betaaltechnieken worden sterk verbeterd.

Dat werd ook gezegd tijdens de Dotcom-bubble. 'Een nieuw tijdperk', 'Nieuwe technologie' etc.

Hoe vernieuwend Bitcoin ook is of lijkt te zijn, de vergelijkingen tussen andere bubbles gaan zeker op. Lager volume is in ieder geval meestal een teken aan de wand.

Maar laat je er niet van weerhouden om te handelen in Bitcoin, volatiliteit is prima voor swingtrades. Als je het goed doet kan je een leuke pluk Bitcoin er aan overhouden die je in feite niks gekost heeft.

bitcoin%20pie%20ownershp.jpg

Tot zover de liquiditeit van Bitcoin en de mogelijkheden als nieuwe valuta. 2000 personen hebben meer dan 75% van de markt in handen. De resterende 20,7% zal de prijs moeten bepalen.

Dat werd ook gezegd tijdens de Dotcom-bubble. 'Een nieuw tijdperk', 'Nieuwe technologie' etc.

Hoe vernieuwend Bitcoin ook is of lijkt te zijn, de vergelijkingen tussen andere bubbles gaan zeker op. Lager volume is in ieder geval meestal een teken aan de wand.

Maar laat je er niet van weerhouden om te handelen in Bitcoin, volatiliteit is prima voor swingtrades. Als je het goed doet kan je een leuke pluk Bitcoin er aan overhouden die je in feite niks gekost heeft.

Vriend van mij werkte tijdens dotcom-bubble bij goldman sachs, werden echt bizarre winsten gehaald. Fantastisch als trader zijnde aangezien je 5% kreeg van de winsten die je voor je bank maakte bovenop je normale salaris. Als je nu bij een bank of hedgefund iets met bitcoin zou doen wordt je account bevroren of je wordt ontslagen.

dit is juist wat het vergelijkbaar maakt met andere bubbles.

leuk dat je er geld mee verdient alleen volgens mij vormen de meeste mensen hier nogal waanbeelden over de bitcoin omdat ze er geld in hebben zitten, iedereen koopt dat ding om te speculeren en (bijna) niemand als betaalmiddel, anders zou die pie-chart van Eric wel wat genuanceerder zijn.

Het wordt op het moment ook onvoldoende geaccepteerd als betaalmiddel. Als dat meer zou gebeuren zou het ook zeker als betaalmiddel gebruikt gaan worden.

Ik ga er in ieder geval van het weekend eens een pizza mee bestellen :thumbup:

Voordeel is wel dat die 75% kan dienen als liquiditeitsverstrekker mocht er vraag zijn naar meer Bitcoins. Een beetje zoals nationale banken ook doen ook al wordt hier de supply (M0) vooral groter door minen. Maar die geminede Bitcoins worden amper uitgegeven, als er meer Bitcoins gebruikt gaan worden als valuta dient er toch meer liquiditeit te komen in de crypto currency.

Bitcoin is dan misschien wel deelbaar maar daarmee los je het liquiditeitsprobleem niet op.

Terug
Naar boven