XXL Nutrition

Bitcoin & Litecoin

Ok of het een zeepbel is weet je pas na de feiten, maar ik denk dat het een klassiek voorbeeld is van de greater fool theory.

het wordt wel zeker gebruikt als betaalmiddel. sowieso in de onderwereld. maar ook steeds meer op amdere gebieden. denk maar aan buitenlandse betalingen. je kan nou binnen 10min een bedrag betaald hebben aan de andere kant van de wereld.

Ok of het een zeepbel is weet je pas na de feiten, maar ik denk dat het een klassiek voorbeeld is van de greater fool theory.
Weet je inderdaad pas na de feiten, daarom is het naar mijn mening even achterlijk om continu te beweren dat het een zeepbel is als dat continu te ontkennen.

Als je naar de feiten kijkt is hij in ieder geval gestegen van een paar cent naar een paar honderd euro in een paar jaar tijd en daar moeten we het nu mee doen

Weet je inderdaad pas na de feiten, daarom is het naar mijn mening even achterlijk om continu te beweren dat het een zeepbel is als dat continu te ontkennen.

Als je naar de feiten kijkt is hij in ieder geval gestegen van een paar cent naar een paar honderd euro in een paar jaar tijd en daar moeten we het nu mee doen
Daar doe ik het graag mee :)

ik vind zeepbel echt een volledig verkeerde term.
Mensen blijven maar termen en theorieën uit het verleden erbij pakken.
Die gewoon niet toepasbaar zijn op de bitcoin.

termen en theorieën uit het verleden :roflol:
bitcoin is niet zo speciaal als je denkt

Het is misschien geen klassieke zeepbel, toch zou ik geen betere term kunnen bedenken. Niemand schaft vanmiddag wat btc aan om vanavond te betalen bij het restaurant.
Je koopt een coin in met als enige intentie hem op een later moment weer te verkopen, hoe lang dat ook mag duren.

Doet natuurlijk niets af aan het succesvolle concept van crypto's, maar de huidige markt/prijzen zijn een spel op zichzelf.

Dit dus.

Hoe succesvol bitcoin uiteindelijk als betaalmiddel zal worden nog blijken. Eind jaren 90 had je ook een internetbubble. Uiteindelijk is het internet toch vrij handig gebleken, maar de koersen van die periode waren alsnog bullshit.

overmatig speculeren lijdt altijd tot onrealistische prijzen, ongeacht onderliggende waardes. In principe maakt het voor nu dus niet eens uit of bitcoin wel of niet nuttig blijkt.

Laat de LTC maar lekker stijgen! Heb er een paar voor 5eu p.s. ingekocht dus zit altijd goed :)

Je moet het zien als twee dingen, de techniek er achter en de coin, in dit geval de bitcoin. De techniek zal zeker blijven en toegepast worden op veel manieren. De vraag is of de bitcoin blijft en op welke koers het dan uit balanceert. Feit is wel dat de meeste mensen bitcoins hebben om te handelen en niet om er mee te betalen, maar van mij mag dat handelen nog wel even doorgaan.

Met toen Ik wilde verkopen zakte de koers, hoop datie straks weer wat stijgt.

Waarom roept ioedereen de hele tijd maar weer dat het een bubble is, als jullie nou gewoon komen als de bubble geknapt is en dan effe 1x met ze alle roepen zie je nou wel...
Voorlopig verdienen er zat mensen lekker geld aan, dat gezeur de hele tijd ruikt naar jaloezie.

Waarom roept ioedereen de hele tijd maar weer dat het een bubble is, als jullie nou gewoon komen als de bubble geknapt is en dan effe 1x met ze alle roepen zie je nou wel...
Voorlopig verdienen er zat mensen lekker geld aan, dat gezeur de hele tijd ruikt naar jaloezie.

Aan bubbles valt ook prima te verdienen, als je er tijd in stopt tenminste.

Volgens mij heeft het verder weinig met jaloezie te maken als leden terecht opmerken dat de Bitcoinkoersontwikkeling alle kenmerken heeft van een klassieke bubble. Jaloezie zou zijn als leden anderen de winst misgunnen, dat is hier niet het geval.

Tijdens iedere bubble zijn er winnaars, tegelijkertijd zijn er nog veel meer verliezers. Die hoor je meestal pas na het klappen van de bubble.

'Deze keer is het anders' is al zo vaak verkondigd. Of dat nou ging om tulpenbollen, aandelen van Spoorwegmaatschappijen, junk bonds, Internetbedrijfjes maakt niet veel uit, de vorm van een bubble is iedere keer vergelijkbaar. Hooguit varieert de lengte.

Bitcoin is geen volwaardig betaalmiddel en zal het gelet op de belachelijke koerssprongen ook niet snel worden. Valuta zijn gebaat bij stabiliteit, die stabiliteit zullen crypto currency niet snel krijgen zolang 'to the moon' speculanten er een speelbal van maken.

Koers stijgt trouwens op een nog steeds dalend handelsvolume. Volume is wel iets hoger dan einde 2013 maar een doorbraak en nieuwe toppen kunnen alleen worden neergezet als het volume toeneemt. Bitcoin was al illiquide als je het vergelijkt met valuta, dat lijkt er niet beter op te worden de laatste 1 1/2 maand.

Aan bubbles valt ook prima te verdienen, als je er tijd in stopt tenminste.

Volgens mij heeft het verder weinig met jaloezie te maken als leden terecht opmerken dat de Bitcoinkoersontwikkeling alle kenmerken heeft van een klassieke bubble. Jaloezie zou zijn als leden anderen de winst misgunnen, dat is hier niet het geval.

Tijdens iedere bubble zijn er winnaars, tegelijkertijd zijn er nog veel meer verliezers. Die hoor je meestal pas na het klappen van de bubble.

'Deze keer is het anders' is al zo vaak verkondigd. Of dat nou ging om tulpenbollen, aandelen van Spoorwegmaatschappijen, junk bonds, Internetbedrijfjes maakt niet veel uit, de vorm van een bubble is iedere keer vergelijkbaar. Hooguit varieert de lengte.

Bitcoin is geen volwaardig betaalmiddel en zal het gelet op de belachelijke koerssprongen ook niet snel worden. Valuta zijn gebaat bij stabiliteit, die stabiliteit zullen crypto currency niet snel krijgen zolang 'to the moon' speculanten er een speelbal van maken.

Koers stijgt trouwens op een nog steeds dalend handelsvolume. Volume is wel iets hoger dan einde 2013 maar een doorbraak en nieuwe toppen kunnen alleen worden neergezet als het volume toeneemt. Bitcoin was al illiquide als je het vergelijkt met valuta, dat lijkt er niet beter op te worden de laatste 1 1/2 maand.

dat snap ik, maar dat hebben jij, ruud,big-t en nog een paar om de zoveel paginas herhaald, vandaar dat het imo een beetje op jaloezie, misgunnen lijkt, aan de andere kant benader ik het als een bubble en sommige anderen niet dus wellicht niet verkeerd men daarop te wijzen zo nu en dan.
ikzelf begin echter wel te denken dat btc een blijvertje is als je ziet waar je er allemaal al mee kunt betalen.

Heb er maar een paar dingen over gelezen en verder niet in verdiept, maar zolang de wetgeving niet veranderd, waarom zouden bitcoins geen blijvertje zijn?
Is een alternatief betaalmiddel dat niet gecontroleerd word door banken en overheden en zitten dus ook wel wat voordelen aan.

Tot nu toe is het alleen nog maar gegroeid.
Op wat golven in de koers na en eventuele verandering van wetgeving is er geen reden waarom bitcoins plots van het toneel zouden verdwijnen.

Vrije val weer nu

t*ring idd

Mooi, had alles al verkocht gister kan ik nu weer kopen :).

Is dit het moment om LTC te kopen of BTC?

Terug
Naar boven