MuscleMeat

Bitcoin & Litecoin

Ondertussen wrschlijk oud nieuws, maar zal het toch posten voor geinteresseerden

15.48 uur: Om dan meteen over te schakelen op vrij groot nieuws uit bitcoinland. Mark Karpeles, de CEO van Mt. Gox, het toonaangevende handelsplatform voor de virtuele munt, heeft ontslag genomen uit de raad van bestuur van de Bitcoin Foundation. Die besloten club bestaat uit toplui uit de sector, maar raakte besmet door de schandalen rond bitcoin.

Toen Mt.Gox bijna integraal lam werd gelegd toen duidelijk werd dat gebruikers bitcointransacties konden wissen uit de database. Daarop gaf de Bitcoin Foundation toe dat ze zich eigenlijk al van bij de creatie van de virtuele munt bewust waren van dat probleem. Waarop nog meer hackers aan de slag gingen met bitcoinportefeuilles en de problematiek zich uitbreidde over de hele bitcoingemeenschap.
De Bitcoin Founation verloor eerder al een bestuurder, Charles Shrem, toen die werd gearresteerd op beschuldiging van het witwassen van geld via zijn handelsplatform. Shrem ontkent die beschuldigingen, maar nam wel ontslag uit de stichting.

Wat de hele historie doet met de waarde van de bitcoin, is moeilijk in te schatten. De prijsvorming op Mt.Gox is door alle hackingverhalen niet echt meer betrouwbaar. Op de homepage van het platform is een koers van 168 dollar te zien. Een andere website die de waarde van de bitcoin opvolgt, en die niet langer rekening houdt met de prijzen op Mt.Gox vanwege de problemen, afficheert een koers van zowat 578 dollar.

poef, en gox is weg nu. Eindelijk, nu kunnen we weer zoals normaal verder zonder die bagger tent

poef, en gox is weg nu. Eindelijk, nu kunnen we weer zoals normaal verder zonder die bagger tent

Inderdaad. Wat mij betreft goed nieuws voor de lange termijn. Enorm klote voor iedereen die er nog geld of coins had staan. Zal wel even duren voor het vertrouwen terug is en de media zullen zich wel flink uitleven vandaag.
Ik heb iig wat bijgekocht en ga er vanuit dat het vanaf hier weer langzaam opkrabbelt. Hopelijk wordt al het goede nieuws dat er is hierna niet meer zo overschaduwt.

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Wat mij betreft goed nieuws voor de lange termijn. Enorm klote voor iedereen die er nog geld of coins had staan. Zal wel even duren voor het vertrouwen terug is en de media zullen zich wel flink uitleven vandaag.
Ik heb iig wat bijgekocht en ga er vanuit dat het vanaf hier weer langzaam opkrabbelt. Hopelijk wordt al het goede nieuws dat er is hierna niet meer zo overschaduwt.

ja hoop dat het gox spook nu echt dood is. Gaan nu geruchten dat het overgenomen is........

bespaar nu trouwens echt een bak stroom met dat undervolten. Ben van 1170watt naar 900watt gegaan. zou nu nog een kaart kunnen laten draaien op de stroom die ik nu bespaar. ff wachten tot de koersten iets beter staan. Heb nog plek voor 1 R9 280x

ja hoop dat het gox spook nu echt dood is. Gaan nu geruchten dat het overgenomen is........

bespaar nu trouwens echt een bak stroom met dat undervolten. Ben van 1170watt naar 900watt gegaan. zou nu nog een kaart kunnen laten draaien op de stroom die ik nu bespaar. ff wachten tot de koersten iets beter staan. Heb nog plek voor 1 R9 280x

Netjes man. Maar dan moet je toch je bios flashen of heb je dat op een andere manier voor elkaar gekregen? Haal je nu ook betere snelheden?
Ik durf niet echt m'n bios te flashen, je verliest daarmee je garantie, en met die vage kaart van mij heb ik die misschien nodig. Hoewel een goede flash ook weer m'n kaart zou kunnen fixen...

Netjes man. Maar dan moet je toch je bios flashen of heb je dat op een andere manier voor elkaar gekregen? Haal je nu ook betere snelheden?
Ik durf niet echt m'n bios te flashen, je verliest daarmee je garantie, en met die vage kaart van mij heb ik die misschien nodig. Hoewel een goede flash ook weer m'n kaart zou kunnen fixen...

Bios flashen stelt niks voor kerel. De kans dat je het verdoet is zo minimaal dat ik het nog wel zou aandurven om Ray mijn mobo te laten flashen.

Imo, beter dat Mt Gox weg is. Een grote rotte appel.
Wel erg zuur voor de mensen, welke hun bitcoins hebben staan op Gox.

Ik verwacht zelf, dat we de koeren morgen weer rond de 600 staan:)

ligt eraan welke kaart je hebt. Bij die gare msi kaarten van mij kom je met bios flashen niet voorbij de 1143mV als ik lager ga zie ik het ingevulde voltage gewoon in alle uitlees programma's (gpu-z, trixx, speedfan etc) dus dan denk je dat je lekker zuinig draait maar als je er dan een verbruikmeter aan hangt zie je dat het helemaal niets gedaan heeft :mad:

Bij alle andere merken werkt bios flashen wel geloof ik.

enige wat nu werkt bij msi is dit (pag 2 onderaan):

[Link niet meer beschikbaar]

beste is ook gewoon een verbruikmeter halen voor een tientje. Dan zie je tenminste wat je doet

:heart: gratis stroom :D

Interessant rapport; [Link niet meer beschikbaar]

Wel met korreltje zout nemen hier en daar ;)

Ik wordt niet zo vrolijk van de bitcoin koers. Als ik wat ik nu heb zou verkopen zou ik er verlies op maken en ik zie de laatste weken helemaal geen echte stijging meer helaas. Hoop dat het weer (flink) gaat stijgen maar ik vrees er een beetje voor.

gegokt en verloren?

Denk niet dat er nog flinke stijgingen gaan komen voor bc. Mt Gox fraude heeft zeker geen goed gedaan. Mensen beseffen dat niets nog veilig is ook bc niet. Misschien komt er nu iemand met een gold backed digital currency. Je winst pakken en zo snel mogelijk eruit, jammer voor wie hoger gekocht heeft maar het ziet er slecht uit.

Bitcoin is wel veilig. Als er een bank omvalt (denk aan Icesave/DSB) zeg je toch ook niet dat de euro onveilig is.

Ik sta btw nog steeds in de plus. Gemiddelde aankoopprijs die ik betaald heb is €350

Bitcoin is wel veilig. Als er een bank omvalt (denk aan Icesave/DSB) zeg je toch ook niet dat de euro onveilig is.

Ik sta btw nog steeds in de plus. Gemiddelde aankoopprijs die ik betaald heb is €350

ja ik ook. Had toen sowieso na 2 weken al mijn inleg terug gecashed. Zit dus alleen nog maar met winst coins en een groot deel wat ik uit mijn mine gehaald heb.

Een bank valt niet om omdat deze wordt beroofd maar meestal door wanbeleid met instrumenten die de meeste financiële experts zelfs niet eens begrijpen. Bitcoin exchanges kunnen omvallen door extern frauduleus handelen, ook al is nog steeds niet helemaal duidelijk hoe Mt Gox al die Bitcoins heeft verspeeld.

Overigens kan een bank wel omvallen door intern frauduleus handelen, de Barings Bank is daar een goed voorbeeld van.

Het protocol is gewoon veilig. Zou desalniettemin mooi zijn als er een keer een exchange opgezet zou worden door een betrouwbare, grote speler. Ik heb mn coins gewoon op offline wallets staan tot die tijd.

Het protocol is gewoon veilig. Zou desalniettemin mooi zijn als er een keer een exchange opgezet zou worden door een betrouwbare, grote speler. Ik heb mn coins gewoon op offline wallets staan tot die tijd.

Encryptie is veilig tot het gekraakt wordt.

In ieder geval zijn de gegevens van gebruikers minder veilig, maar dat ligt ook aan de gebruikers zelf:

http://nl.reddit.com/r/Bitcoin/comments/1zeuoy/rumors_of_20gb_of_data_stolen_from_mtgox/

Tot zover de anonimiteit van Bitcoin, mocht het gerucht waarheid worden.

toen in Amerika al die hypotheekbanken en lehman brothers omvielen was er toch heel veel angst voor problemen met de dollar hoor.

hater IWJ komt ook weer om de hoek kijken.

Jullie zijn net als oude mensen in een organisatie. Kijken altijd naar het verleden. Terwijl nieuwe dingen juist ontstaan.
Verdiep je eens achter de community die er achter zit. En welke klappen er al zijn opgevangen. En zie dat de koers nog steeds hoog is. En dan kom je nog steeds met achterlijke grafiekjes uit het verleden:roflol::roflol::roflol::roflol:

Verdiep je daarnaast eens in te integratie van bitcoin in verschillende betaalsystemen.

Ontopic

In een weektijd 150$ binnen gehaald. Door daytrading. :D

Klote, laatste buy order is van een paar weken geleden en weet niet meer of ie in € of $ was :roflol: echt zo'n klote bedrag ook (1.1@560), dus kan beide wel zijn :o

Terug
Naar boven