AndroidHealthClinic

Bitcoin & Litecoin

Bitcoin heeft de makke dat er maar 21 miljoen van gemaakt gaan worden. Dat werkt volatiliteit in de hand, zeker omdat er momenteel net iets meer dan de helft van het eindtotaal is gegenereerd.

De totale waarde is minder dan 5 miljard euro. Voor een bedrijf zijn dat leuke bedragen voor valuta is het lachwekkend laag. Valutahandel is een markt van zo'n 4 biljoen (4000 miljard) Euro waarbij de grootste valuta zoals de Euro en Dollar de hoofdmoot uitmaken. Bitcoin heeft te weinig volume om een stabiele valuta te worden, zelfs als de waarde hard zou stijgen is het aantal Bitcoins een rem op enige stabiliteit van de waarde van de Bitcoins.

Bitcoin heeft de makke dat er maar 21 miljoen van gemaakt gaan worden. Dat werkt volatiliteit in de hand, zeker omdat er momenteel net iets meer dan de helft van het eindtotaal is gegenereerd.

De totale waarde is minder dan 5 miljard euro. Voor een bedrijf zijn dat leuke bedragen voor valuta is het lachwekkend laag. Valutahandel is een markt van zo'n 4 biljoen (4000 miljard) Euro waarbij de grootste valuta zoals de Euro en Dollar de hoofdmoot uitmaken. Bitcoin heeft te weinig volume om een stabiele valuta te worden, zelfs als de waarde hard zou stijgen is het aantal Bitcoins een rem op enige stabiliteit van de waarde van de Bitcoins.
Die BTC kan toch oneindig opgedeeld worden. Als je die 21 miljoen BTC nu eens bekijkt als 21 miljard milliBTC.

En anders zouden die Litecoins en Feathercoins toch meer volume bieden met respectievelijk 84 en 336 miljoen stuks

Ik heb echt op een slecht moment gekocht, toen ik het hele ''spelletje'' nog niet begreep.. Heb nu een waarde van ongv 750 nodig wil ik geen verlies meer maken met de verkoop.......

Ik heb echt op een slecht moment gekocht, toen ik het hele ''spelletje'' nog niet begreep.. Heb nu een waarde van ongv 750 nodig wil ik geen verlies meer maken met de verkoop.......

Damn son, waarom heb je op zo'n hoge koers gekocht dan?

Juist, beetje onwetend geweest. Dacht dat ik snel moest kopen.. Eerste beste kans dat ik gelijk kan spelen verkoop ik de zooi en ga ik wachten op de crashes

Maar van je fouten leer je, en dat heb ik zeker gedaan

Juist, beetje onwetend geweest. Dacht dat ik snel moest kopen.. Eerste beste kans dat ik gelijk kan spelen verkoop ik de zooi en ga ik wachten op de crashes

Maar van je fouten leer je, en dat heb ik zeker gedaan

Ja tuurlijk, dit zijn goede leermeesters. Voor hoeveel heb je geïnvesteerd als ik vragen mag? Klein bedrag om even uit te proberen of meteen dollartekens gezien en voor het grote geld gegaan?

zieke crash weer daar, BTC 399 USD

Hier nog een site waar je BTC in china kan volgen, geen idee of het zin heeft maar volgens mensen in die chatbox kan je een beetje voorspellen aan de hand van de stijging/daling van de BTC daar, wat er bij BTC-E gaat gebeuren:

http://bitcoinwisdom.com/markets/btcchina/btccny

Laatst bewerkt:

Ik heb het ook hoor, gisteren gekocht en nu een crash, maar het zal wel weer oplopen straks, het zal niet overnight verdubbelen.

En natuurlijk afwegen te verkopen bij de zelfde prijs of toch voor de winst gaan uiteindelijk.
Hoop mijn btc te kunnen wisselen voor ltc als de koersen gunstig zijn

Goed moment om lite te kopen maar litecoins.nl is weer op :(

Net een acc gemaakt op onderstaande site.
[Link niet meer beschikbaar]

Nu wil ik euro's droppen op men acc, maar de betaalmethoden komen me niet bekend voor.. OKPAY is het voordeligst aangezien deze de minste commissie aanrekent voor bedragen >500euro.
Doen jullie allen via OKPAY dan? Is het mogelijk een storting te doen dmv creditcard?

• Topic Starter Topic Starter
Zal vanmiddag weer wat LTC halen.
Koers zal uiteindelijk toch wel gaan stijgen.

Het is alleen enorm lastig in te schatten wanneer de stijging slechts een tijdelijke stijging is of een blijvende stijging.
Een tijdelijke stijging zal waarschijnlijk een snelle stijging zijn en een "blijvende" stijging zal waarschijnlijk een relatief langzame stijging zijn, maar het blijft een risico.

Ga ook een andere koers volgen want vind BTC-e een beetje waardeloos. Op MtGOX wordt normaliter 10 a 20% meer geboden voor hetzelfde aantal BTC.
Ze bieden echter momenteel nog geen optie om LTC's te kopen en verkopen en aangezien ik LTC heb is het voor mij geen optie, maar misschien wel voor jou Jordi93?

Het is in ieder geval wel goed om te zien dat LTC in verhouding een stuk stabieler is dan BTC.
De verhouding LTC/BTC was vrijdag nog 0,0099 en nu 0,01358

Die BTC kan toch oneindig opgedeeld worden. Als je die 21 miljoen BTC nu eens bekijkt als 21 miljard milliBTC.

En anders zouden die Litecoins en Feathercoins toch meer volume bieden met respectievelijk 84 en 336 miljoen stuks

Daarmee haal je het probleem niet weg van een sterk gelimiteerd aantal Bitcoins. De waarde van een gehele Bitcoin wordt er alleen maar meer geinflateerd als fracties van Bitcoins noemenswaardige waarden bereiken.

Litecoins en Feathercoins zouden een goed alternatief kunnen zijn door het hogere maximale volume maar dat blijft gokken op welke 'valuta' het meest geaccepteerd wordt.

Las dat meerdere grote investeerders en/of traders inmiddels Bitcoins hebben aangekocht. Voor de kleine particulier valt er zeker nog wel wat te verdienen maar bij dit soort shuffles ben je eigenlijk geen partij meer voor de grote handelaren. Het is nu meer een pump and dump scheme geworden met meerdere gekke ritjes waarbij je moeilijk kan inschatten wanneer er niks meer uitgeperst kan worden door degenen die op grote schaal traden in Bitcoins.

Timen van dit soort bewegingen in de koers is al zeer lastig bij derivaten of aandelen maar bij valuta met amper onderliggend valuta is het meer een loterij wanneer de schokgolf ten einde komt.

Snap niet dat die Nederlandse sites die bitcoins/litecoins verkopen zo belachelijk duur zijn prijs van 1 BTC ligt rustig 50 euro hoger dan Mtgox, vergeleken met btc-e is het helemaal een ramp. Gelijk op zo'n exchange site zetten is k*t en duurt lang via al die fishy methoden. Is nagenoeg niet profitable dus als je bitcoins gewoon met Ideal aan wil schaffen, hoe pakken jullie dit aan?

Hmm als ik op bitonic kijk kan je een BitCoin kopen voor 415 euro, waarom is het daar opeens zo goedkoop?

• Topic Starter Topic Starter
LTC stijgt als een malle nu, stap nog in nu het kan.

Terug
Naar boven