AndroidHealthClinic

Bk Bench press

theohgistel

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
75kg
Ik ben 16Jaar ( eind deze maand 17) en vroeg me eens af of er een Belgisch kampioenschap benchpressing is voor mijn leeftijdscategorie en indien dit er is hoeveel liften deze jongens dan ? mvg

5 oktober is er het BK bankdrukken van de VGPF/LFPH (de belgische tak van de IPF) te Oostende.
Als subjunior (t.e.m. 18j) -74 zal je sowieso weinig tegenstand hebben aangezien er weinig subjuniors zijn.

8 juni trouwens ook raw bankdrukken te Edingen, maar dan ga je snel moeten zijn met aansluiten, singlet kopen (als je dat nog niet hebt) en dergelijke...

• Topic Starter Topic Starter
5 oktober is er het BK bankdrukken van de VGPF/LFPH (de belgische tak van de IPF) te Oostende.
Als subjunior (t.e.m. 18j) -74 zal je sowieso weinig tegenstand hebben aangezien er weinig subjuniors zijn.

8 juni trouwens ook raw bankdrukken te Edingen, maar dan ga je snel moeten zijn met aansluiten, singlet kopen (als je dat nog niet hebt) en dergelijke...

dankje en ik bankdruk in training 10*50 dan 8*60 dan *6*70 dan 4*80 dus in wedstrijd zou ik zon 100kg kunnen 1rep bankdrukken dmv van adrenaline boost ? (klopt dit) zit ik dan in de top 3 ? mvg

Kans is behoorlijk groot dat je de enige bent in je gewicht+leeftijdsklasse omdat er sowieso weinig subjunioren zijn, dus lijkt me wel dat je in top 3 zal zitten.

Moet je je wel even aanmelden bij een club die aangesloten is bij de vgpf, op je naam afgaande lijkt me dat Olympic Oostende (onder het stedelijk zwembad) dichtste keuze is. daar is de wedstrijd dan ook en daar zitten aantal van de scheidsrechters dus die kunnen je gelijk alles uitleggen.

ik ga miss ook wel eens meedoen, maar ik ben niet aangesloten met een club, dus we gaan nog zien..

gisteren 4keer 96kg :)

---------- Post toegevoegd 20 May 2013 om 10:35 ----------

en euhm, ik ben 16jaar oud;) , mijn profiel is hier een beetje verkeerd

• Topic Starter Topic Starter
gisteren 4keer 96kg :)

---------- Post toegevoegd 20 May 2013 om 10:35 ----------

en euhm, ik ben 16jaar oud;) , mijn profiel is hier een beetje verkeerd

mooi getal :d train je kracht ? want ik ikzelf train voor massa en train slechts 3-4 maand ;d

jep, ik train nu voor kracht al minstens een jaar, maar ik doe veel judo wedstrijden, daarom dat mijn voeding meestal niet super is :p

Momenteel doe ik zelf mee bij de NABBA daar zijn er 2 mensen onder de 18 momenteel waarvan 1 iemand bij de internationalen(een beer van 75kg die 137,5 duwt) meedoet. ik ben dus enige sub-junior in mijn klasse en wordt in de categorie 16-23 jaar gegooid. Zou wel tof zijn als er nog iemand meedoet bij NABBA maar het bk bench was vorige maand dus heb je net gemist =/ Zou wel tof zijn als er volgend jaar wat mensen van mijn leeftijd zouden zijn. In oktober is er ook een deadlift wedstrijd + bench press maar ik denk dat je moet deadliften om te mogen benchen.

groetjes

Laatst bewerkt:
dankje en ik bankdruk in training 10*50 dan 8*60 dan *6*70 dan 4*80 dus in wedstrijd zou ik zon 100kg kunnen 1rep bankdrukken dmv van adrenaline boost ? (klopt dit) zit ik dan in de top 3 ? mvg

Houd er rekening mee dat bankdrukken op een wedstrijd wel wat anders is dan in training. Je moet drukken op commando en vaak met een langere pauze dan je gewend bent (als je nog niet eerder een wedstrijd hebt gedaan).

jep, ik train nu voor kracht al minstens een jaar, maar ik doe veel judo wedstrijden, daarom dat mijn voeding meestal niet super is :p

Wat heeft het feit dat je aan judo doet te maken met je voeding?

wat doe je bankdrukkert op de bank

Momenteel doe ik zelf mee bij de NABBA daar zijn er 2 mensen onder de 18 momenteel waarvan 1 iemand bij de internationalen(een beer van 75kg die 137,5 duwt) meedoet. ik ben dus enige sub-junior in mijn klasse en wordt in de categorie 16-23 jaar gegooid. Zou wel tof zijn als er nog iemand meedoet bij NABBA maar het bk bench was vorige maand dus heb je net gemist =/ Zou wel tof zijn als er volgend jaar wat mensen van mijn leeftijd zouden zijn. In oktober is er ook een deadlift wedstrijd + bench press maar ik denk dat je moet deadliften om te mogen benchen.

groetjes

De persoon die 137,5 benchpresst aan 75kg bw doet het wel met een benchshirt als ik me niet vergis, topicstarter wil RAW een wedstrijd meedoen denk ik.

Als het over Jonathan gaat, was dat inderdaad met shirt.

De bench wedstrijd is trouwens steeds "open". Dus je hoeft niet persé aan de deadlift mee te doen om te mogen benchen. Maar doe dat toch maar, als je er dan toch bent :D

Houd er rekening mee dat bankdrukken op een wedstrijd wel wat anders is dan in training. Je moet drukken op commando en vaak met een langere pauze dan je gewend bent (als je nog niet eerder een wedstrijd hebt gedaan).

Wat heeft het feit dat je aan judo doet te maken met je voeding?

ik moet namelijk voor de wedstrijden onder een bepaald gewicht blijven, normaal gezien -73kg...daardoor moest ik heel veel aftrainen en verloor ik wel een beetje kracht en dan nog eens blessures...

ik moet namelijk voor de wedstrijden onder een bepaald gewicht blijven, normaal gezien -73kg...daardoor moest ik heel veel aftrainen en verloor ik wel een beetje kracht en dan nog eens blessures...

Als je echt veel moet afvallen moet je je eens afvragen of je niet beter een klasse hoger blijft zitten. Jezelf uithongeren heeft ook niet veel zin qua kracht.

ja idd, ik vecht nu bij -81kg :D

Terug
Naar boven