XXL Nutrition

Blast cruise herstel

Bezoekers in dit topic

Het is niet vreemd dat je libido dood is na het staken van de behandeling met clomifeen. Je lichaam zal het zelf weer op moeten pakken en hier gaat ook weer wat tijd overheen. Daarnaast vergelijk je je libido waarschijnlijk met de periode dat je on was, dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking.

Ik zou langer wachten dan 4 weken na het staken van de nakuur. Ik raad je minimaal 8 weken aan.
 
Het is niet vreemd dat je libido dood is na het staken van de behandeling met clomifeen. Je lichaam zal het zelf weer op moeten pakken en hier gaat ook weer wat tijd overheen. Daarnaast vergelijk je je libido waarschijnlijk met de periode dat je on was, dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking.

Ik zou langer wachten dan 4 weken na het staken van de nakuur. Ik raad je minimaal 8 weken aan.

Ik vergelijk het niet met de tijd toen het on was, maar het is nu gewoon helemaal weg. Letterlijk nada.
 
Je bloedwaarden zijn normaal hoor.

- Gemakkelijker vet aanzetten in een bulk is normaal voor mannen met normaal testosteronniveau.
- 1 keer zin hebben ed of e2d wordt plots als laag libido beschouwd (erectieproblemen vloeit hier vaak uit voort en is meestal mentale kwestie)
- Mindere fysiek in vergelijking met de periode ON is ook heel normaal.

Het mentale herstel na een kuur is vaak veeeeeel zwaarder dan het fysieke. Uit je bloedwaarden blijkt niks vreemd en ik vermoed dat je nog volop moet wennen aan het leven als natty. Het is gedaan met superman zijn, tijd om terug normaal door het leven te gaan.
 
Je bloedwaarden zijn normaal hoor.

- Gemakkelijker vet aanzetten in een bulk is normaal voor mannen met normaal testosteronniveau.
- 1 keer zin hebben ed of e2d wordt plots als laag libido beschouwd (erectieproblemen vloeit hier vaak uit voort en is meestal mentale kwestie)
- Mindere fysiek in vergelijking met de periode ON is ook heel normaal.

Het mentale herstel na een kuur is vaak veeeeeel zwaarder dan het fysieke. Uit je bloedwaarden blijkt niks vreemd en ik vermoed dat je nog volop moet wennen aan het leven als natty. Het is gedaan met superman zijn, tijd om terug normaal door het leven te gaan.
Dit.

Mijn libido als ik off ben is iets van 1x/week de hand aan mezelf slaan. On is dat al gauw 4x/week.
Het ligt er ook heel erg aan of ik het druk heb of niet. Deze periode ben ik on maar heb ik veel verplichtingen. Dan kom ik ook slechts aan 1x.
 
Je bloedwaarden zijn normaal hoor.

- Gemakkelijker vet aanzetten in een bulk is normaal voor mannen met normaal testosteronniveau.
- 1 keer zin hebben ed of e2d wordt plots als laag libido beschouwd (erectieproblemen vloeit hier vaak uit voort en is meestal mentale kwestie)
- Mindere fysiek in vergelijking met de periode ON is ook heel normaal.

Het mentale herstel na een kuur is vaak veeeeeel zwaarder dan het fysieke. Uit je bloedwaarden blijkt niks vreemd en ik vermoed dat je nog volop moet wennen aan het leven als natty. Het is gedaan met superman zijn, tijd om terug normaal door het leven te gaan.

Ik heb de bloedtest 4 weken na staken clomifeen afgenomen, wss iets te vroeg aangezien ik mezelf toen beter voelde dan momenteel. Toen was er ook nog enigszins sprake van libido. Dat is momenteel totaal niet het geval, al anderhalve week niet.

Tevens breek ik momenteel gewoon erg veel af, kracht/spiermassa blijft dalen terwijl ik goed aan mijn eiwitten en calorieën kom.
 
Ik ben er bijna van overtuigd dat het tussen je oren zit, ook al ben je allicht rotsvast overtuigd van niet.

Kleine spoiler: het leven als natty is "saai" vergeleken met het leven ON :roflol: Indien je wil kan je pakweg 5-6 weken na clomid nog eens meten, dan weet je meteen welke waarden je lichaam produceert. Als dat echter vergelijkbare waarden zijn, stop dan met jezelf gek te maken, dan is alles perfect in orde.
 
Ondertussen een half jaar off nu en laatst nogmaals bloed laten prikken. Dit waren de desbetreffende waardes mbt endicrinologie:

Testosteron: 14.2 nmol
Testosteron vrij: 0.253 nmol
LH: 6.1 IU
FSH: 5.3 IU
SHBG: 38.5 nmol
TSH: 2.8 mU

Mijn libido is nog steeds erg laag tot helemaal weg. Ook nog steeds erg veel last met erecties.

Gymprestaties gaan ook nog steeds erg tragisch en boek op geen enkel vlak vooruitgang. Ik ga er vanuit dat mijn testosteron waardes gewoon nog te laag zijn, maar ben nu wel al een half jaar off totaal. Tevens zijn mijn LH en FSH erg hoog vergeleken met voorgaande bloedtest.
Ballen zijn ook nog steeds kleiner dan normaal. Eventueel toch nog even hCG blasten?

Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt:
Zet de referentie waardes er even bij
 
Ik heb nog nooit gelezen dat iemand met jouw waarden zoveel hinder zou ondervinden.

Galen: Normaal gezien is TS zijn testosteron waarde toch hoog genoeg om goed te functioneren?

Denk echt dat het in het kopke zit of er iets anders aan de hand is .
 
Ondertussen een half jaar off nu en laatst nogmaals bloed laten prikken. Dit waren de desbetreffende waardes mbt endicrinologie:

Testosteron: 14.2 nmol
Testosteron vrij: 0.253 nmol
LH: 6.1 IU
FSH: 5.3 IU
SHBG: 38.5 nmol
TSH: 2.8 mU

Mijn libido is nog steeds erg laag tot helemaal weg. Ook nog steeds erg veel last met erecties.

Gymprestaties gaan ook nog steeds erg tragisch en boek op geen enkel vlak vooruitgang. Ik ga er vanuit dat mijn testosteron waardes gewoon nog te laag zijn, maar ben nu wel al een half jaar off totaal. Tevens zijn mijn LH en FSH erg hoog vergeleken met voorgaande bloedtest.
Ballen zijn ook nog steeds kleiner dan normaal. Eventueel toch nog even hCG blasten?

Iemand enig idee?

Waarom zou je HCG willen blasten met deze bloedwaarden? Je beseft dat als je HCG gaat gebruiken je de hypofyse weer gaat onderdrukken voor een mogelijk tijdelijke verhoging van je test (en daarbij hopelijk je libido)? Je hypofyse werkt nu top aan je waardes te zien. Na een HCG blast zal je hypofyse weer moeten herstarten en herstellen, terwijl hij nu goed functioneert. De waarden die je nu deelt zijn hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak van je libido probleem. Heb je ook je oestrogeen en prolactine laten meten? Zo ja, wat zijn die waarden?
 
Waarom zou je HCG willen blasten met deze bloedwaarden? Je beseft dat als je HCG gaat gebruiken je de hypofyse weer gaat onderdrukken voor een mogelijk tijdelijke verhoging van je test (en daarbij hopelijk je libido)? Je hypofyse werkt nu top aan je waardes te zien. Na een HCG blast zal je hypofyse weer moeten herstarten en herstellen, terwijl hij nu goed functioneert. De waarden die je nu deelt zijn hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak van je libido probleem. Heb je ook je oestrogeen en prolactine laten meten? Zo ja, wat zijn die waarden?

Oestrogeen heb ik laten meten. Waarde lag op 107.9 pmol. Referentiewaarde is 41.5-158.5.

Zou prolactine binnen 2 werkdagen nog kunnen laten meten met mijn reeds verstuurde bloed.
 
Oestrogeen heb ik laten meten. Waarde lag op 107.9 pmol. Referentiewaarde is 41.5-158.5.

Zou prolactine binnen 2 werkdagen nog kunnen laten meten met mijn reeds verstuurde bloed.

Je kan het doen, maar denk dat die eveneens binnen het referentiekader zal zitten net als de rest van je hormonen. Het probleem is dat je niet weet waar je zat voordat je begon met kuren. Je hebt dus geen enkel referentiekader van hoe jouw waarden waren voordat je ooit AAS hebt gebruikt. Zo kan niemand dus beoordelen tot hoeverre jij bent hersteld.

Op basis van deze waarden zou dit geen oorzaak van je libido probleem moeten zijn.
 
Ja baal ik achteraf nu ook erg van dat ik dat nooit heb gedaan. Was eigenlijk van plan om deze zomer een test only op 750/1000mg voor 12 weken te pakken.

Nu weet ik dat deca erg lang kan onderdrukken, en denk ik dat dit misschien de reden is dat mijn libido nog zo laag is en ik het gevoel heb alsof ik nog last heb van een deca dick.

Vroeg me alleen af hoe dit mijn herstel na deze kuur zal beïnvloeden. Aangezien er dan langere tijd overheen is en de deca tegen die tijd wellicht geheel uit mijn lichaam is verdwenen, zou ik dan misschien wel sneller herstellen, of wordt het daarna dan alleen des te langer aangezien mijn waardes (hoogstwaarschijnlijk) nog niet terug zijn naar mijn normale waardes.
 
Ondertussen een half jaar off nu en laatst nogmaals bloed laten prikken. Dit waren de desbetreffende waardes mbt endicrinologie:

Testosteron: 14.2 nmol
Testosteron vrij: 0.253 nmol
LH: 6.1 IU
FSH: 5.3 IU
SHBG: 38.5 nmol
TSH: 2.8 mU

Mijn libido is nog steeds erg laag tot helemaal weg. Ook nog steeds erg veel last met erecties.

Gymprestaties gaan ook nog steeds erg tragisch en boek op geen enkel vlak vooruitgang. Ik ga er vanuit dat mijn testosteron waardes gewoon nog te laag zijn, maar ben nu wel al een half jaar off totaal. Tevens zijn mijn LH en FSH erg hoog vergeleken met voorgaande bloedtest.
Ballen zijn ook nog steeds kleiner dan normaal. Eventueel toch nog even hCG blasten?

Iemand enig idee?

Je hebt nog een vrij hoge LH en FSH waarde tov testosteron. Vermoed dat je nog 4-6 maanden nodig hebt voor volledig herstel. Je zou een lage dosis hcg kunnen gebruiken 500iu 2x/week (3 weken) om zo de leydig cellen gevoeliger te maken aan LH (gevolgd door 25mg clomid voor 2-3 weken), maar denk dat je zo ook gaat herstellen aan de hand van je waardes.
 
Back
Naar boven