MuscleMeat

blessure met triceps

whitescorpion

Novice
Waardering
0
heb zo een 3 weken terug een blessure gekregen.
deed een liggende dumbbell tricebs extention.
en nu erg veel last van me olecranon.
(spier die hecht aan triceps) bij je elleboog.
lijkt niet beter te worden.
mensen dit ook wel is gehad?
hoelang deed bij jullie de blessure?
eerste 2 weken gerust.
en probeer nu heel licht te trainen met triceps, maar dat is al bijna niet te doen.
iemand tips?

Ik heb dat ook al eigenlij sinds ik begonnen ben met trainen. Het is nooit meer weggegaan :( bijv skullcrushers enzo kan ik niet doen. Maar closegrip bench gaat weer wel heel goed.

Je moet gewoon ff kijken welke je wel kan doen en die pijn doen gewoon ff overslaan!

Geen presses+zwaar tricepswerk voor een paar weken + Ultra light triceps pressdowns voor de 'pomp'(30+ reps).

En als het daarna niet beter wordt zou ik alsnog naar een dokter gaan ofzo,

• Topic Starter Topic Starter
ok, dus wel gewoon door gaan trainen.
en dan triceps wat lichter pakken.
me maatje zei beter voorlopig even niet trainen.
maar na 2 weken rust wil ik toch wel weer erg graag verder gaan.

ok, dus wel gewoon door gaan trainen.
en dan triceps wat lichter pakken.
me maatje zei beter voorlopig even niet trainen.
maar na 2 weken rust wil ik toch wel weer erg graag verder gaan.

2weken je triceps niet trainen, en dan weer opbouwen.

Als je bij andere oefeningen geen last hebt kun je ze gewoon doen.

Heb dit probleem wel eens bij mijn schouders gehad. Zodra ik dit merkte trainde ik geen borst, rug en schouders meer voor minimaal 1 maand. Dit lijkt extreem maar doortrainen en daardoor nog langer een blessure houden levert niks op. Dan begon ik weer licht te trainen en merkte vrij snel dat ik binnen 2 a 3 weken weer volle bak kon gaan.

Bij triceps zou ik ff alle strekoefeningen achterwege laten. Dus geen borst en triceps meer. Ff volledige rust voor herstel. Suc6 ermee

Heb dit probleem wel eens bij mijn schouders gehad. Zodra ik dit merkte trainde ik geen borst, rug en schouders meer voor minimaal 1 maand. Dit lijkt extreem maar doortrainen en daardoor nog langer een blessure houden levert niks op. Dan begon ik weer licht te trainen en merkte vrij snel dat ik binnen 2 a 3 weken weer volle bak kon gaan.

Bij triceps zou ik ff alle strekoefeningen achterwege laten. Dus geen borst en triceps meer. Ff volledige rust voor herstel. Suc6 ermee

Precies.. toen ik een ****ed elleboog had heb ik ook een maand lang geen upperbody getraint..

Rust en geen strekoefeningen meer, zoals gezegd. Vervolgens rustig beginnen en kijken of de pijn/gevoeligheid zijn verdwenen. Bij ernstigere pijn of als het niet beter wordt, even een bezoekje aan de huisarts brengen.

Terug
Naar boven