XXL Nutrition

Blessures

Fluffy86

Dutch Bodybuilder
Waardering
142
Lengte
1m96
Massa
94kg
Vetpercentage
14%
Beste forum,

Eind vorig jaar, zo rond oktober, liep ik 2 blessures op.
Na mijn eerste keer fysio werd al geconstateerd dat een van de pezen bij mijn borstspier ingescheurd was, en later in de maand heb ik ook mijn meniscus en tevens een van de pezen daar overbelast.

Nu een paar maanden later, kan ik na vele sessies fysio weer een beetje bankdrukken, maar kan nog weinig met de knie. ( moest wel lichte trainingen blijven doen van de fysio )

Hebben jullie forumleden ervaringen met dit soort blessures?
Ik begin er aardig zat van te worden dat ik nog maar weinig kan doen, geen squats of hardlopen etc. Ik snap dat goed herstel belangrijk is, maar verlang ook weer naar een goeie sessie in de gym

I know the feeling. Heb paar jaar geleden ook een blessure gehad (weliswaar van andere aard). Een overbelasting aan een pees in mijn elleboog (een soort van tenniselleboog). Kon zelfs geen halter van 10kg meer vasthouden. 6 maanden stilgelegen waarin ik een paar pogingen had gedaan om te hernemen maar telkens weer mioeten vaststellen dat het nog niet lukt.
Een hel als je snakt naar een goede workout en je niet kan wachten om de draad terug op te nemen.
Uiteindelijk heeft het een 8 tal maanden geduurd eer ik relatief pijnvrij kon trainen.
Is ondertussen een 3 tal jaar geleden en soms voel ik het nog eens heel licht opkomen. Volgens arts kan het elk moment terug komen maar tot nu toe heb ik,
uitgezonderd heel lichte signalen, geen problemen meer gehad.

Het frustrerendste is de termijn dat je moet herstellen. De maanden waarin je tracht te trainen maar je vaststelt dat je nog moet rusten. Je lichaam dat aangeeft
er nog niet klaar voor te zijn terwijl je geest niets liever wil dan er vol tegenaan gaan. Damn klote!!!

Als ik je 1 tip mag geven dan is het: LUISTER naar je lichaam. Voelt het niet goed aan, forceer het dan niet maar geef het de nodige tijd.
Het zou zonde zijn om een blessure nog erger te maken door ongeduldig te zijn en je lichaam te dwingen...

Succes bro!

• Topic Starter Topic Starter
Dank je wel dude,

Het is wel vervelend dat je er nog steeds wel eens last van hebt.

Het is inderdaad naar, als je wel de motivatie hebt om voluit te trainen maar het fysiek niet aankan.
In het begin moest in van een 120/140 kg benchpress ook terug naar 10kg dumbbell press, enorme domper dus.

Ik heb tussendoor zelfs dingen als yoga gedaan om toch een beetje verantwoord te trainen.
Als weightlifter kan ik zeggen dat poweryoga best zwaar is XD

Ach die lichte signalen vallen best wel mee maar als ik het ervaar vermijd ik zware curls, deadlifts ed. Maw, alle oefeningen waar ik veel grip nodig heb.
Meestal de dag nadien is het weer weg en kan ik zonder vrees weer trainen hoe ik wil.

Ja van 120/140 BP naar 10kg DP moeten gaan zal best hefig klote zijn! Is best wel een slag in je gezicht.
Maar aan de andere kant, je komt wel snel terug.
Uit mijn ervaring weet ik dat ik die 8 maanden op relatief korte tijd heb kunnen inhalen en zelfs mijn niveau dat ik eerder had overstijgen.
Op dat vlak is het misschien niet slecht om je lichaam eens een ferme (gedwongen) rustperiode te gunnen.

Yoga heb ik me nooit aan gewaagd maar lijkt me een nuttige aanvulling of tijdelijke vervanging.
Had je dan ook van die prachtige stevige kontjes net voor je, kronkelend op hun matje? :-) :-) :-)

• Topic Starter Topic Starter
Ik gebruik de yoga nu als plaatsvervangende training naast de lichtgewicht training in de gym.
Qua uitzicht mag ik inderdaad niet klagen :-P

Nu ik 4 maanden verder ben, zit ik weer net aan op 60 kg benchpress, nadat ik veel gelezen en bekeken heb over de juiste techniek, ik probeer nu de techniek zoals uitgelegd door layne (of lane) norton, en heb minder last achteraf.

Hartstikke bedankt voor het delen van je eigen ervaring, ik besef me dat het nog wel even kan duren.

Terug
Naar boven