AndroidHealthClinic

Blijf maar afvallen

markosje19

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
90kg
Vetpercentage
25%
Beste dbb'ers

Ben nu ongeveer 4 jaar bezig met Fitness, waarvan 2 jaar echt serieus.
Heb deze 2 jaar goede gains gemaakt met mijn voeding.
Heb me aan dit schema gehouden:

Ontbijt 8:00 Brinta + 40 g whey

10:00 2 boterhammen met kip

12:30 Blik tonijn op 4 boterhammen

15:00 4 boterhammen met kip en kaas

Avondeten Wat de pot schaft

( in totaal eet ik 150g kip verspreid over die boterhammen )

Na de training banaan + whey shake

En voor het slapen een bak kwark

Hier ben ik al die tijd erg goed op gegaan.

Maar nu doe ik sinds een paar maanden ook 2 x in de week aan teakwando

+ moet ik elke dag fietsend naar het werk ( wat ongeveer een uur fietsen is heen en terug )

En sinds ik dat doe blijf ik maar afvallen, wat ik niet wil.

Nou is mij vraag is er een supplement wat kan voorkomen dat ik afval , en wat kan ik anders veranderen aan me schema.

Alvast bedankt marko

meer beweging betekend meer eten als je wilt gainen, clean and easy meer eten!

zorg wel dat het bij goede-voeding blijft en geen fastfood/junkfood!

• Topic Starter Topic Starter
en zou bijvoorbeeld een weightgainer een oplossing zijn?

Een weightgainer is eigenlijk gewoon whey shake met meer calorieën in de vorm van koolhydraten, dus ja dit zou onder andere kunnen helpen om dagelijks meer binnen te krijgen.

maar let wel op veel weightgainers bevatten onnodig veel suikers en maar weinig eiwitten, ik weet dat die van www.bodyenfitshop.nl (Lean Gain) en www.sportfood.nl (RAW IRON Weightgainer) uit persoonlijke ervaring goed zijn.

neem je trouwens je whey in met water of melk? ook zou ik gewoon 100/150g tonijn (in olie mocht je nog wat extra vetten nodig hebben) zonder brood innemen en wel het aantal boterhammen houden en deze beleggen met kipfilet of kalkoenfilet of iets dergelijks. wat je ook nog kunt toevoegen is een handje noten (ongezouten, 30g) 's avonds voor wat extra vetten/kcal :)

• Topic Starter Topic Starter
Neem de whey met water , zou het beter zijn als ik voortaan met melk neem?
En die tonijn is inderdaad ook een goede tip!

Zal is kijken voor die lean gain ! hoeveel van die shakes zal ik dan per dag nemen en rond welke tijden?

Alvast bedankt

No offense maar als je stats kloppen dan is afvallen toch niet zo'n slechte zaak? Verder zou ik kleine veranderingen maken, niet overcompenseren zodat je (teveel) aan gaat komen. Whey met melk nemen en wat extra noten/tonijn is waarschijnlijk genoeg, dan heb je echt geen gainer meer nodig.

Neem de whey met water , zou het beter zijn als ik voortaan met melk neem?
En die tonijn is inderdaad ook een goede tip!

Zal is kijken voor die lean gain ! hoeveel van die shakes zal ik dan per dag nemen en rond welke tijden?

Alvast bedankt

ik zou wel de "post-workout" shake in blijven nemen met water, dit zorgt ervoor dat de eiwitten sneller op worden genomen 's ochtends kan je hem wel innemen met melk!

Melk bevat caseïne eiwitten dit zijn "slome" eiwitten en na je training wil je juist snelle eiwitten.

Je zou ook nog als extra een Micellar Casein pot kunnen nemen voor 's nachts.

Ik zou dan persoonlijk op rustdagen 's Ochtends Lean Gain (250ml melk) nemen en voor het slapen gaan Caseïne (250ml melk) nemen, mocht dit te weinig zijn en heb je nog extra kcal nodig kun je altijd nog een Lean Gain 's middags nemen

Op trainingsdagen zou ik 's Ochtends Lean Gain (250ml melk), nemen 1 uur voor het trainen Lean Gain (250ml melk), 20 minuten na het trainen Whey (250ml water) en dan voor het slapen gaan Caseïne (250ml melk).

---------- Post toegevoegd Wed 2 May 2012 om 22:24 ----------

No offense maar als je stats kloppen dan is afvallen toch niet zo'n slechte zaak? Verder zou ik kleine veranderingen maken, niet overcompenseren zodat je (teveel) aan gaat komen. Whey met melk nemen en wat extra noten/tonijn is waarschijnlijk genoeg, dan heb je echt geen gainer meer nodig.

was mij nog geen eens opgevallen :)

Ik vind dat je weinig vetten in je schema hebt...
Als advies geef ik om een handje pinda's te pakken bij de kwark, en om ergens wat pindakaas toe te voegen op brood

Weinig vetten idd! Reken je onderhoud uit, het aantal kcal dat je binnen krijgt met dit schema ( en ik denk dat het te weinig is) en voer deze op als het iid te weinig blijk te zijn.Je zou kunnen overwegen om bv pindakaas, chocomel toe te voegen... of tonijn te vervangen door zalm. Weightgainerss lijken mij totaal overbodig.

groeten Rinus

---------- Post toegevoegd Thu 3 May 2012 om 09:06 ----------

Weinig vetten idd! Reken je onderhoud uit, het aantal kcal dat je binnen krijgt met dit schema ( en ik denk dat het te weinig is) en voer deze op als het iid te weinig blijk te zijn.Je zou kunnen overwegen om bv pindakaas, chocomel toe te voegen... of tonijn te vervangen door zalm. Weightgainerss lijken mij totaal overbodig.

groeten Rinus

Overgrote deel van de weightgainers zijn suikers, de kcal krijg je dan wel maar in de vorm van suikers. Simpele koolhydraten.

Is het al in je op gekomen om gewoonweg wat meer te eten? Het is toch logisch dat je afvalt als je hetzelfde eet als eerst, maar wel meer kcals verbrandt dan eerst?

Terug
Naar boven