Mithradantor
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 12%
Beste,
ik train nu ongeveer een maandje of 7 serieus. Ik train 5 dagen per week (maandag tot en met vrijdag). De zaterdag en zondag doe ik niks qua training of inspanning, dit zijn dus echte rust dagen voor mij.
Toen ik begon met trainen woog ik 62KG op een goede dag, wat natuurlijk erg weinig is voor iemand van mijn lengte en leeftijd (29 jaar oud 1.85 meter). Inmiddels weeg ik 78KG en heb eigenlijk nog steeds weinig massa.
Ik ben een Ectomorph en je ziet duidelijk dat ik train maar het is niet het resultaat dat ik graag zou willen zien. Ik zie vaak mensen, bijvoorbeeld op YouTube die met een goed dieet en 16 weken trainen het viervoudige behalen van wat ik heb behaald in deze gehele tijd. Natuurlijk ligt het er ook aan of je aanleg hebt maar jullie begrijpen mijn punt wel
Over het algemeen eet ik het volgende elke dag:
Ochtend
- Bord Brinta (naturel) met volle melk
- 2 Muesli repen
- 2 Bruine boterhammen met roomboter en 2 a 3 plakken kip
- Whey Perfection shake (eiwitten)
- Creatine
Middag
- 2 Bruine boterhammen met pindakaas
- 3 tot 6 crackers (volkoren) met een dikke laag pasta
- 2 tot 3 eieren met spek en zout (gebakken)
Avond
- Avond eten bestaand uit groentes, aardappelen met jus en vlees
- Blik worstjes
- Halve liter kwark
- Creatine
- Vitamine bom (alle vitamines dus)
- Mass Gainer (Mutant - Weight gainer)
Vrijwel altijd eet ik tussen door ook nog wel een boterham of 2 met pindakaas en 2 met kip extra.
Regelmatig ook nog een zak chips, een banaan en zo voort.
Zoals gezegd weeg ik nu 78KG maar hoger kom ik niet. Ik heb een kleine 2 maanden lang véél meer gegeten als bovenstaand maar ik kom geen gram boven de 78KG.
Het probleem nu, of eigenlijk mijn frustratie en meteen vraag aan jullie:
Ik heb een ongeluk gehad op mijn 17e waardoor ik altijd pijn heb in mijn boven rug, nek, schouders, hoofd. Ik Moet het gewicht waarmee ik train dus langzamer opbouwen als iemand anders.
Tot 3 weken geleden deed ik bij het bankdrukken 72KG op de halter. De halter stang weegt ongeveer 7 a 10KG dus zeg een totaal van 80KG. Dit deed ik als volgt:
set 1: 8 reps 68KG
set 2: 7 reps 70KG
set 3: 6 rept 72KG
Daarna ging ik over op een andere oefening. De laatste 3 weken heb ik het probleem dat ik zelfs moeite heb met de 68KG (zonder de stang meegerekend dan). Ik heb dus een terug val gehad van een paar kilo's.
Ik krijg het ook niet voor elkaar om weer terug te komen op de 72KG in de afgelopen 3 weken. Het lijkt wel of het steeds slechter gaat. Misschien is dat psychisch omdat ik wat teleurgesteld ben haha maar goed.
Iemand enig idee hoe dit zo plotseling kan, en hoe ik het beste kan werken aan "meer gewicht" aan kunnen?
Overigens... de eerste 5 maanden ging het van "plankje" naar een jongen met vorm in zijn lichaam. Daarna is het eigenlijk een beetje stil blijven staan. Ik zie niet veel verschil meer komen of toename van spieren.
Is het mogelijk dat dit tijdelijk even blijft "hangen" om het zo te noemen of train ik verkeerd?
Ik trainde 5 dagen in de week alle spiergroepen. Ik ben sinds 2 maanden ongeveer over gegaan naar een splits schema. Ik zal deze hier onder opschrijven.
Maandag - borst + bicep (3 sets van 8 opbouwend)
- Bench Press (plat)
- Brench Press decline
- Fly's
- Dips (naar voren hangend) met 13kg extra gewicht
- Curl
- Hammer
- Z-stang
Dinsdag - shouders + benen (3 sets van 8 opbouwend)
- Raise side
- Raise front
- Shoulder press
- Squat (met halter achter je hoofd op nek/rug rustend)
- Leg extension
- Kuiten (geen idee hoe die oefening heet)
Woensdag - rug + triceps
- Deadlift
- Pull down
- Dips (recht op) met 13kg extra gewicht
Donderdag = maandag maar dan zwaarder
Vrijdag = woensdag maar dan zwaarder
Met zwaarder bedoel ik in plaats van bijvoorbeeld 68 / 70 / 72 KG doe ik 70 / 72 / 74
Ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb kunnen geven. Ik hoop dat jullie mij wat tips en suggesties kunnen geven zodat ik langzaam maar zeker toch wat meer gewicht aan kan want het gewicht waar ik nu op zit dat stelt natuurlijk niks voor
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
ik train nu ongeveer een maandje of 7 serieus. Ik train 5 dagen per week (maandag tot en met vrijdag). De zaterdag en zondag doe ik niks qua training of inspanning, dit zijn dus echte rust dagen voor mij.
Toen ik begon met trainen woog ik 62KG op een goede dag, wat natuurlijk erg weinig is voor iemand van mijn lengte en leeftijd (29 jaar oud 1.85 meter). Inmiddels weeg ik 78KG en heb eigenlijk nog steeds weinig massa.
Ik ben een Ectomorph en je ziet duidelijk dat ik train maar het is niet het resultaat dat ik graag zou willen zien. Ik zie vaak mensen, bijvoorbeeld op YouTube die met een goed dieet en 16 weken trainen het viervoudige behalen van wat ik heb behaald in deze gehele tijd. Natuurlijk ligt het er ook aan of je aanleg hebt maar jullie begrijpen mijn punt wel

Over het algemeen eet ik het volgende elke dag:
Ochtend
- Bord Brinta (naturel) met volle melk
- 2 Muesli repen
- Creatine
Middag
- 2 Bruine boterhammen met pindakaas
- 3 tot 6 crackers (volkoren) met een dikke laag pasta
- 2 tot 3 eieren met spek en zout (gebakken)
Avond
- Avond eten bestaand uit groentes, aardappelen met jus en vlees
- Blik worstjes
- Halve liter kwark
- Creatine
- Vitamine bom (alle vitamines dus)
- Mass Gainer (Mutant - Weight gainer)
Vrijwel altijd eet ik tussen door ook nog wel een boterham of 2 met pindakaas en 2 met kip extra.
Regelmatig ook nog een zak chips, een banaan en zo voort.
Zoals gezegd weeg ik nu 78KG maar hoger kom ik niet. Ik heb een kleine 2 maanden lang véél meer gegeten als bovenstaand maar ik kom geen gram boven de 78KG.
Het probleem nu, of eigenlijk mijn frustratie en meteen vraag aan jullie:
Ik heb een ongeluk gehad op mijn 17e waardoor ik altijd pijn heb in mijn boven rug, nek, schouders, hoofd. Ik Moet het gewicht waarmee ik train dus langzamer opbouwen als iemand anders.
Tot 3 weken geleden deed ik bij het bankdrukken 72KG op de halter. De halter stang weegt ongeveer 7 a 10KG dus zeg een totaal van 80KG. Dit deed ik als volgt:
set 1: 8 reps 68KG
set 2: 7 reps 70KG
set 3: 6 rept 72KG
Daarna ging ik over op een andere oefening. De laatste 3 weken heb ik het probleem dat ik zelfs moeite heb met de 68KG (zonder de stang meegerekend dan). Ik heb dus een terug val gehad van een paar kilo's.
Ik krijg het ook niet voor elkaar om weer terug te komen op de 72KG in de afgelopen 3 weken. Het lijkt wel of het steeds slechter gaat. Misschien is dat psychisch omdat ik wat teleurgesteld ben haha maar goed.
Iemand enig idee hoe dit zo plotseling kan, en hoe ik het beste kan werken aan "meer gewicht" aan kunnen?
Overigens... de eerste 5 maanden ging het van "plankje" naar een jongen met vorm in zijn lichaam. Daarna is het eigenlijk een beetje stil blijven staan. Ik zie niet veel verschil meer komen of toename van spieren.
Is het mogelijk dat dit tijdelijk even blijft "hangen" om het zo te noemen of train ik verkeerd?
Ik trainde 5 dagen in de week alle spiergroepen. Ik ben sinds 2 maanden ongeveer over gegaan naar een splits schema. Ik zal deze hier onder opschrijven.
Maandag - borst + bicep (3 sets van 8 opbouwend)
- Bench Press (plat)
- Brench Press decline
- Fly's
- Dips (naar voren hangend) met 13kg extra gewicht
- Curl
- Hammer
- Z-stang
Dinsdag - shouders + benen (3 sets van 8 opbouwend)
- Raise side
- Raise front
- Shoulder press
- Squat (met halter achter je hoofd op nek/rug rustend)
- Leg extension
- Kuiten (geen idee hoe die oefening heet)
Woensdag - rug + triceps
- Deadlift
- Pull down
- Dips (recht op) met 13kg extra gewicht
Donderdag = maandag maar dan zwaarder
Vrijdag = woensdag maar dan zwaarder
Met zwaarder bedoel ik in plaats van bijvoorbeeld 68 / 70 / 72 KG doe ik 70 / 72 / 74
Ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb kunnen geven. Ik hoop dat jullie mij wat tips en suggesties kunnen geven zodat ik langzaam maar zeker toch wat meer gewicht aan kan want het gewicht waar ik nu op zit dat stelt natuurlijk niks voor

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!