- Waardering
- 10.233
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 84kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Precies wat ik ook dacht en zei aan de mensen daar. Maar aangezien veiligheid van de ontvangenden super belangrijk is, gooien ze liever weg dan een infectie of besmetting te riskeren.Dus je doneert bloed om het vervolgens te laten vernietigen?Ik dacht dat je niet kon doneren als je niet geschikt was(bijvoorbeeld als je een ziekte hebt). Maar om het bloed zomaar te laten vernietigen lijkt me wel erg zonde.
Dus zelfs al hebben ze niks aan je bloed mag je het doneren? Toch wel handig voor jezelf dan. Maar ze controleren toch zelf op infecties? De kans dat je er 1 krijgt door het injecteren is vrijwel nihil(indien je fatsoenlijk en steriel werkt). Beetje zonde om het weg te laten gooien zonder te testen, wat ook wel weer mooi meegenomen is zo'n testPrecies wat ik ook dacht en zei aan de mensen daar. Maar aangezien veiligheid van de ontvangenden super belangrijk is, gooien ze liever weg dan een infectie of besmetting te riskeren.
.Geen idee, heb ik ook niet gevraagd. Tamelijk verdachtok, maar denk niet dat je nog een volgende x bloed zal mogen geven als je alsnog 'anoniem' aangeeft dat ze beter je bloed weggooien?
. Ik heb ook niet gekozen om het te laten weggooien, wie weet word je dan inderdaad uitgesloten in de toekomst. Aangezien ze enkel testen voor infecties, virussen en ziektes denk ik dat het wel safe zit. Je bloed word sowieso ook ontleed in een labo, ze halen enkel de belangrijke stoffen uit die ze nodig hebben. Al het overschot wordt gesift.Erg handig! Wist niet dat je je uitslag ook zo mooi terug krijgt. Alleen maar voordelen dusBij ons op het werk organiseren ze 2x per jaar een bloeddonatie dag. Heb er paar maanden geleden ook aan mee gedaan.
Je moet inderdaad een hele vragenlijst invullen. Welke ziektes je al gehad hebt bv. Heb je de laatste 4 maanden een nieuwe bedpartner gehad of heb je onlangs gereisd en zo ja, naar waar enz.
Een paar weken na je donatie ontvang je dan een document thuis in de bus waar je de resultaten van je bloedonderzoek ziet.
Daar staan dan de waardes bij alsook - of + tekens op bij elke waarde naargelang hoeveel je afwijkt van de aanbevolen waardes. Bv hematocriet was bij mij ++ (je kan tot max 3 x + of - tekens hebben, naargelang hoeveel je afwijkt van de normale waarden). Bij de legende zie je dan welke betekenis het aantal - of + tekens heeft. Een ++ meen ik me te herinneren raden ze aan de huisarts te raadplegen.
Een +++ is hoogste score en is het sterk aangeraden onmiddellijk je huisarts te raadplegen.
Kan me niet alle gemeten waardes herinneren maar dacht dat cholesterol er ook bij was bv.
Best handig om gratis je bloed eens te checken dus ;-)
.Erg handig! Wist niet dat je je uitslag ook zo mooi terug krijgt. Alleen maar voordelen dus.
Hmm denk dat dit toch wel overal hetzelfde zal zijn? Nja zie het dan anders wel over een paar weken, neem aan dat ze wel wat laten horen als ik iets heb wat enorm buiten de waarden zal zijn. Zou een beetje raar zijn als mijn hematrociet bv extreem verhoogd is en ze het niet even doorgevenja echt wel. Althans, toch bij die donatie dagen bij ons op het werk.
Weet natuurlijk niet of je dit krijgt in een ander donatiecentrum. Nog nooit naar een andere bloedbank geweest om te doneren.
.