Mensen mensen, waarom zo vijandig?
Blowen is inderdaad niet gezond en lijdt tot verschillende nare bijwerkingen.
Maar dit geldt ook voor roken, alcohol, slecht eten en noem maar op...
Ik maak een groot verschil tussen 's avonds een jointje roken of een lekkere leffe drinken voor de tv als je niets meer
moet doen en in je luie zetel zit, dan heel de dag door te smoken of te drinken.
Ik ben ervan overtuigd dat we in fases leven en iedereen heeft wss wel
iets of heeft iets gehad dat hij een 'beetje' verslaafd aan is.
Immers leven we in een samenleving waar we toch een beetje afleiding kunnen gebruiken.
Dan bouwen dit af met de nodige wilskracht en raken we aan iets anders verslaafd...
Ik bedoel hier wel met verslaafd, iets zodanig leuk vinden dat we er moeilijk kunnen afblijven, niet zoals sommige junks natuurlijk, want zover mag je het dus niet laten komen.
Voor de 1 is een glaasje alcohol 's avonds de hemel op aarde, voor de ander is dit een jointje, nog iemand anders voelt zich goed met een stukje taart, het moet allemaal kunnen vind ik, maar als je er niet meer normaal kan door functioneren, is het toch tijd om aan de alarmbel te trekken. De kunst is gewoon het zover niet laten komen!
En het is makkelijk om als niet-smoker, de smoker af te breken, maar als smoker moet je dan ook weer 'de joint' niet gaan ophemelen al weet je diep binnenin dat het niet goed is. Iedereen heeft zijn goede en minder goede kanten, maar probeer daar een mooi evenwicht in te krijgen, werk eraan en
voel wat voor jou het beste werkt en laat de anderen dan maar zeggen!
Edit: B.B.Junkie was mij een beetje voor...