AndroidHealthClinic

Snurken

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag me af waar men die 55% vandaan haalt. Maar goed, dit is een debat dat waarschijnlijk nog jaren gaat duren. Ondertussen weet men al dat niet hoog maar laag testosteron verband houd met trombose.

Ik ook niet.. Ik voel me goed, doe elke dag minstens 7500 stappen, eet gezond, neem de juiste supplementen, mijn bloeddruk lijkt onder controle. Maar enkel die hematocriet staat hoog en hemoglobine is ook licht verhoogd.

Interessante studie, maar als ik het goed interpreteer was er maar 1 patiënt in die studie met een hematocriet hoger dan 54%? Gemiddelde hematocriet en hemoglobine waardes uit deze studie zitten perfect binnen de normale waardes.

Ik ook niet.. Ik voel me goed, doe elke dag minstens 7500 stappen, eet gezond, neem de juiste supplementen, mijn bloeddruk lijkt onder controle. Maar enkel die hematocriet staat hoog en hemoglobine is ook licht verhoogd.

Interessante studie, maar als ik het goed interpreteer was er maar 1 patiënt in die studie met een hematocriet hoger dan 54%? Gemiddelde hematocriet en hemoglobine waardes uit deze studie zitten perfect binnen de normale waardes.
De boodschap uit deze studie is dat er belangrijker markers zijn betreffende klontervorming. En dat testosteron een remmend effect heeft op deze laatste. Nog een belangrijk punt om te onthouden is dat het 6 maanden duurt voor er normalisatie is. Iets waar andere studies rekening moeten mee houden.

Dat de hematocriet verhoogt is door de TEST-E dat weet ik, dat was vorige keer ook. Op 350 ew had ik een hematocriet van 53.8% (nog iets hoger).
De reden dat ik meteen naar bloeddonatie kijk is omdat me die wordt aangeraden.

Er werd mij tot nu toe altijd gezegd dat die waarde zeker niet boven de 55% mag stijgen. En 53% eigenlijk 'veel te veel' is, waardoor ik beter bloed zou doneren.
Ik heb nu sinds gisteren wel voor de zekerheid ook nog mijn Omega-3 verhoogd, aangezien ik gelezen had dat EPA kan helpen om het risico op hoge bloeddruk/trombose te onderdrukken.
Mijn bloeddruk is trouwens de laatste 2 weken gemiddeld 130/70.
Heb je wel goed gedronken voor het bloedprikken?

• Topic Starter Topic Starter
Misschien verstandig om over 2-3 weken nog eens een test te doen, maar enkel hematologie. Iets later op de dag dan, dat ik zeker voldoende gehydrateerd ben.

Terug
Naar boven