XXL Nutrition

Snurken

Happy life = next wife!

Snurken komt doordat je ballen je anus afdichten, die creëert een vacuüm.
Omdat je wat ouder word hangen je ballen lager, probeer dit te voorkomen door handig ducttape gebruik of ga anders liggen.

Uiteindelijk gaat er maar 1 oplossing zijn.
Een slaaponderzoek laten doen naar apneu.
K heb dit onderzoek ook laten doen aangezien we in dezelfde situatie zaten.
Ik doe 42 apneu's per uur. In februari krijg ik mijn cpap-toestel.
In afwachting is het volhouden en slapen we, helaas, veel apart.
Zo'n toestel maakt toch ook een hoop herrie of niet?

Een snurkbeugel heeft bij mij geholpen. Eerste paar weken wat onwennig, maar heb het nu niet meer door als ik hem in heb.

Geen plek voor 1 persoonsbed/aparte slaapkamer?

Ik snurk niet maar werk nachtposten. Door de week slaap ik boven in 1 persoonsbed en in het weekend in mijn normaal bed. Werkt prima.

• Topic Starter Topic Starter
Geen plek voor 1 persoonsbed/aparte slaapkamer?

Ik snurk niet maar werk nachtposten. Door de week slaap ik boven in 1 persoonsbed en in het weekend in mijn normaal bed. Werkt prima.

Dat is echt de laatst mogelijke optie.
Snap dat het kan werken, maar liever niet.

Bijlagen

• Screenshot_20241205_200234_Chrome.jpg
    Screenshot_20241205_200234_Chrome.jpg
    104,1 KB · Weergaven: 41
Dit is een slaaptrainer, met heel veel geluiden, het is wel even vreemd in het begin, maar het werkt wel, het is wetenschappelijk bewezen, zelfs als je partner snurkt kan je gewoon lekker pitten.
550x550-1730146265.jpg

Van al degene die ik ken, heeft geen enkele partner last van lawaai vh toestel.
Ja inderdaad, voor m’n vrouw was het een hele verbetering. Soms fluit het een beetje als ik op m’n zij lig, maar verder is het echt stil. Voor mezelf went het niet helemaal want ik lig soms met die slurf te worstelen, maar het alternatief is mezelf kut voelen van het slaaptekort dus dat neem ik er bij.

• Like
Waarderingen: horn
Sowieso een slaaponderzoek laten doen. Als je apneu hebt, komen je hersenen iedere nacht meerdere keren zonder zuurstof te zitten. Los van het feit dat het irritant is voor je vrouw, heeft het ook een enorme impact op je gezondheid.

Was daarnet voor de dokter voor een bloedanalyse, daar ineens gevraagd.

Hij verwijst me eerst door naar de NKO. Had wat filmpjes laten zien die men vrouw had genomen en hij vermoed op basis van wat ik vertel en hij zag dat het niet meteen apneu is.
Mogelijk zal de NKO me een soort mondbit voorstellen.

Hematocriet 53.2%
Binnen 6 weken sowieso al een bloeddonatie plannen.
Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken maar in mijn opinie is bloed doneren nergens voor nodig. Hematocriet is een marker en geen oorzaak van iets dat zowel gezond als ongezond zou kunnen zijn.
Ik heb jaren lang op dit percentage gezeten toen ik nog aan hardlopen deed. Dit was gewoon een reactie van mijn lichaam op het zuurstof tekort van de inspanning. Was dit dan ongezond? Ik denk het niet. Bij slaapapneu is er ook een zuurstof tekort. Je lichaam reageert hier net hetzelfde op. Alleen is de nevenwerking een verstoorde slaap en dat is ongezond. En wat dan te denken van die mensen die op hoge hoogte wonen in de Andes met een hematocriet van boven de 70%. Hun bloed lijkt minder hard te klonteren dan bij iemand met een laag hematocriet.

Ik zag in jouw log dat je 500mg/week test injecteert. Dat veroorzaakt ook een verhoging van hematocriet.

Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken maar in mijn opinie is bloed doneren nergens voor nodig. Hematocriet is een marker en geen oorzaak van iets dat zowel gezond als ongezond zou kunnen zijn.
Ik heb jaren lang op dit percentage gezeten toen ik nog aan hardlopen deed. Dit was gewoon een reactie van mijn lichaam op het zuurstof tekort van de inspanning. Was dit dan ongezond? Ik denk het niet. Bij slaapapneu is er ook een zuurstof tekort. Je lichaam reageert hier net hetzelfde op. Alleen is de nevenwerking een verstoorde slaap en dat is ongezond. En wat dan te denken van die mensen die op hoge hoogte wonen in de Andes met een hematocriet van boven de 70%. Hun bloed lijkt minder hard te klonteren dan bij iemand met een laag hematocriet.

Ik zag in jouw log dat je 500mg/week test injecteert. Dat veroorzaakt ook een verhoging van hematocriet.

Dat de hematocriet verhoogt is door de TEST-E dat weet ik, dat was vorige keer ook. Op 350 ew had ik een hematocriet van 53.8% (nog iets hoger).
De reden dat ik meteen naar bloeddonatie kijk is omdat me die wordt aangeraden.

Er werd mij tot nu toe altijd gezegd dat die waarde zeker niet boven de 55% mag stijgen. En 53% eigenlijk 'veel te veel' is, waardoor ik beter bloed zou doneren.
Ik heb nu sinds gisteren wel voor de zekerheid ook nog mijn Omega-3 verhoogd, aangezien ik gelezen had dat EPA kan helpen om het risico op hoge bloeddruk/trombose te onderdrukken.
Mijn bloeddruk is trouwens de laatste 2 weken gemiddeld 130/70.

Terug
Naar boven