Fitness Seller

BMW E39 4.4i

Dag iedereen.

Op dit moment heb ik een oude e28 2.5 turbo diesel 116 pk en 230 NM. Binnenkort ga ik hem wegdoen en ga ik een 5 serie halen van 1998-2002. De prijzen liggen rond de 3000 euries.

Mijn ogen zijn gevallen op een 4.4i V8 286pk en 440 NM.

Nou vroeg ik me af of iemand zo'n model heeft en wat hij/zij ervan vindt. Ook vraag ik me af of er nog dingen zijn waar ik rekening moet houden bij de aankoop.

Tot slot mijn laatste vraag: zijn die dingen makkelijk (lees niet te duur) om op te voeren. Chiptuning kost tussen de 350 en 500. Maar verder zie ik niet echt mogelijkheden om het verder op te voeren.
Iemand verder tips?

xx,

gladde mocro boy

Ewah Sahbi,

Gewoon kontje geven of kopjes wassen bij rijke mannengays voor geld en je kan zo nieuw BMW rijden door de buurt JWT, veel boyz doen dat maar ze houden gewoon geheim.

Beter koop je een Toyota Starlet de volgende keer.

• Topic Starter Topic Starter
Beter koop je een Toyota Starlet de volgende keer.

Aan nutteloze reacties heb ik echt niks aan.

---------- Toegevoegd om 06:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:31 ----------

Je bent wel heel erg bezig met het verbruik of niet? :o Zelf rij ik "maar" een 3 liter. Maar of ik nou 1 op 10 of 1 op 7 rij, zolang ik er lol aan beleef interesseert het me weinig.

Dat valt wel mee.
Het is meer dat ik te vaak onnodig hard rijd, wat ten koste gaat van het verbruik en eigelijk ook niet goed is voor de auto ( trouwens ik mag dromen van rijden op 1:7 :D).

Maar tussen 1:3 en 1:7 rijden is een heel verschil. Als mijn verbruik zakt naar 1:6-7, dan betekent dat voor mij dat ik gewoon normaal rij en niet als een randdebiel met 120 door de stad raas....

De kosten interesseren me niet zo heel erg. Voordat ik de auto kocht, wist ik waar ik aan toe was.

---------- Toegevoegd om 06:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:38 ----------

Duw hem anders door de stad. (op een normaal tempo) :hahaha:

Dat wordt dan wel flink duwen :D

Gewoon japans gaan, Suzuki Swift :)

is te doen als je maar niet teveel km doet toch

Wat een verbruik zeg... en dat met die hoge brandstofprijzen! :eek: :eek:
ja klopt. Ik tank ook de wat duurde brandstof. Maar jah, ik doe verder niks met mijn geld, dus het kan nog

:D
Een kleien update: heb 200 km gereden en de boordcomputer geeft aan dat ik nog 160 kan. Die 435 was iets te optimistisch.

---------- Toegevoegd om 17:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:31 ----------
is te doen als je maar niet teveel km doet toch
Dat is zeker waar. alleen is het rijden zo verslavend dat ik bij iedere trip mijn auto pak :D godskolere wat ik het toch verslavend.

ben nu lid van een BMW forum. foto staan daar op:
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=698&t=45056

Update: Ik ben nu een paar maanden verder en super tevreden met mijn auto. Het was en goede aankoop geweest. Ik heb besloten om de auto niet te tunen, maar gewoon origineel houden.

Auto rijdt en schakelt perfect en heb er geen problemen mee gehad. Verbruik is nu gemiddeld 1:5.2 dus dat valt ook wel mee en heb daarnaast nog aardig wat Freebees kunnen sparen :D

Verzekering en belasting valt trouwens ook reuze mee; respectievelijk 234 en 255 per kwartaal.
Al met al vallen de kosten mee en de tank heb je voor het grootste gedeelte zelf in de hand.

Fijn dat hij bevalt.
En je hebt gelijk dat je aardig wat freebees kunt sparen op deze manier.
Ik ben wel benieuwd of jij het ook hebt dat ze je nogal eens uit willen dagen tot een sprintje bij de verkeerslicht?
Paar dagen terug had ik er weer eentje in een golfje die me zat uit te dagen.
Mezelf toch laten gaan en de V8 laten werken en zo het golfje eruit getrokken, maar vind het niet echt een auto om mee te sprinten aangezien ik een andere auto heb die sneller is.
Zelf vind ik het relaxed rijden op de snelweg zo'n ruimere auto en dan tenminste voldoende vermogen om met het verkeer mee te kunnen.
Ik maak mezelf regelmatig schuldig aan het blijven plakken achter een vrachtauto op de snelweg luisterend naar wat muziek en zodoende relaxed te rijden ondanks dat de snelweg dan voor de rest leeg is en je vrij baan hebt.

Fijn dat hij bevalt.
En je hebt gelijk dat je aardig wat freebees kunt sparen op deze manier.
Ik ben wel benieuwd of jij het ook hebt dat ze je nogal eens uit willen dagen tot een sprintje bij de verkeerslicht?
Paar dagen terug had ik er weer eentje in een golfje die me zat uit te dagen.
Mezelf toch laten gaan en de V8 laten werken en zo het golfje eruit getrokken, maar vind het niet echt een auto om mee te sprinten aangezien ik een andere auto heb die sneller is.
Zelf vind ik het relaxed rijden op de snelweg zo'n ruimere auto en dan tenminste voldoende vermogen om met het verkeer mee te kunnen.
Ik maak mezelf regelmatig schuldig aan het blijven plakken achter een vrachtauto op de snelweg luisterend naar wat muziek en zodoende relaxed te rijden ondanks dat de snelweg dan voor de rest leeg is en je vrij baan hebt.

Thanks voor je reactie. Tot nu toe ben ik nul keer bij een stoplicht uitgedaagd. Hoelang doet die van jou over van 0-100? Die van mij doet daar 7 seconden over (fabrieksopgave 6.4), maar wanneer het beest echt op gang komt is bij de wat hogere snelheden(of een rollende start). Op de snelweg (in Duitsland uiteraard) ziet ie zo op de 250 :D.
Wat is de consumptie van jou Audi op de snelweg als je 'achter een vrachtwagen rijdt?' :roflol:

Ik moet bekennen het zelf nooit geklokt te hebben de 0-100 tijd, ik heb ook echt heel weinig met vol vermogen weg getrokken met de auto.
De auto gaat heel rap naar de 250 en ook daarboven aangezien oftewel het stuk bij autoweek klopte dat de begrenzer pas bij 285 erin gaat of de begrenzer eraf is gehaald, maximale dat is uitgetest is op 265 met nog gas over.
Maar ja dat was testen helemaal in het begin, daarna heeft ie maximaal 139 km/u gezien omdat ik per ongeluk een keer niet oplette :p
Op gang is hij wel rap mede door de 4 wiel aandrijving heb je toch voldoende grip, dat was ook 1 van de punten die ik meenam tijdens mijn keuze tussen de BMW 750 en de mercedes S500 waar ik ook op zat te kijken.

Ik geef weinig om hard rijden, ik kreeg al opmerkingen waarom ik destijds een 309 met 205 GTI blok kocht aangezien ze mijn rijstijl kenden.
Je snapt dat de reactie's toen helemaal raar waren toen ik uiteindelijk mijn huidige 309 turbo kocht die een stuk sneller weg trekt als de S8.
Het rijd gewoon een heel stuk prettiger als je weet dat je wat extra vermogen hebt als je bv moet invoegen op de snelweg :)
Het verbruik bij hangen achter een vrachtauto op de snelweg heb ik trouwens nooit op gelet, ik zal eens een keer kijken wat de boordcomputer aangeeft kwa verbruik als ik dat doe. :p

Achter een vrachtauto rijdend met een gangetje dus van ongeveer geeft de boordcomputer aan rond de 7,5 liter per 100 km, dat valt dus nog mee. :)

Verbruik is wel bizar hoog, mijn vorige auto had ook 280 pk en reed 1/11 maar reed wel wekelijks 200+ km/h. Zou helemaal gek worden van verbruikcijfers van 1 op 4

Ik rijd een 528i, iets minder gemotoriseerd dus, met een verbruik van 1 op 7.
Is niet fijn, maar het rijplezier is het wel waard, een e39 was toen zijn tijd ver vooruit, de opties die je toen had, zitten nu vaak nog niet eens standaard in een auto.

Ik rijd een 528i, iets minder gemotoriseerd dus, met een verbruik van 1 op 7.
Is niet fijn, maar het rijplezier is het wel waard, een e39 was toen zijn tijd ver vooruit, de opties die je toen had, zitten nu vaak nog niet eens standaard in een auto.
indd, qua opties mag ik zeker niet klagen. In die van mij kan je zelfs TV kijken, terwijl je reet en rug goed wordt opgewarmd :roflol: (srs). Ik rij er ook altijd met een big smile in; het verveelt nooit.

Wat ik graag over 2-3 jaar wil rijden is een 760il de e66 facelift of nieuwere met twee turbo's :nowai: :wanker:

De tijd zal het leren of dat ook gaat lukken (denk het wel)

Terug
Naar boven