AndroidHealthClinic

BMW E39 4.4i

• Topic Starter Topic Starter
Lekker, en al getankt? Dat doet pijn, maar zodra je de sleutel weer omdraait is die pijn weer weg.
Nog niet getankt. we hadden afgesproken dat ik hem met volle tank zou krijgen (ca. 70l). Na 2 dagen zit er nog minder dan de helft in. Volgens de boordcomputer rijd ik zo'n 1 op 3.5. Maar ik moet zeggen dat ik iets te hard rij. Ik denk dat ik na een tijdje gewoon rustig aan ga doen (volgende tankbeurt:D). Op snelweg gebruikt ie ongeveer 1:8-10 als je aan de snelheidslimiet houdt.

Auto is btw een juweeltje om erin te rijden. hij is full option en je kan er zelfs tv in kijken. het aantal netten is beperkt, maar toch.

verder is het ondanks zijn leeftijd nog steeds mooi. Ik merk dat als ik hem parkeer er veel mensen naar staren

Waiting for pics.

Gisteren getankt en nadien rustig gereden (de behoefte om je geld er door heen te jagen is iets gedaald :D). Het verbruik is iets lager geworden 1:4.2 (korte ritten in de stad).
Ik ben benieuwd of handmatig schakelen met de steptronic zuiniger is.
Tot dusver geen problemen mee gehad, op een kapotte remlichtje na; voor 2.50 een nieuwe insteeklampje gehaald.
Binnenkort de auto een grote beurt geven en de automaatbak spoelen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Waarom zie ik jou op foto met mercedes a drerrie ?

Nog niet getankt. we hadden afgesproken dat ik hem met volle tank zou krijgen (ca. 70l). Na 2 dagen zit er nog minder dan de helft in. Volgens de boordcomputer rijd ik zo'n 1 op 3.5. Maar ik moet zeggen dat ik iets te hard rij. Ik denk dat ik na een tijdje gewoon rustig aan ga doen (volgende tankbeurt:D). Op snelweg gebruikt ie ongeveer 1:8-10 als je aan de snelheidslimiet houdt.

Auto is btw een juweeltje om erin te rijden. hij is full option en je kan er zelfs tv in kijken. het aantal netten is beperkt, maar toch.

verder is het ondanks zijn leeftijd nog steeds mooi. Ik merk dat als ik hem parkeer er veel mensen naar staren

Door je enthousiasme rijd je nu 1 op 3.5, maar als je een beetje gewend bent moet 1 op 6 wel haalbaar zijn. 1 op 8 ook wel als je veel snelweg zou rijden. Handmatig schakelen heeft echt geen zin, leuk om een keer te proberen, maar daar heb je geen automaat voor.

Voor bak spoelen zou ik naar Thomassen gaan in Lunteren

die van me schoonvader is nu rijp voor de sloop.
slangetje achter het blok was gescheurd door teveel druk.
nieuwe gezet en hij blaast elke keer de koelslangen op.
koppakking dus dood, beide koppen moeten eraf bla bla kost uiteindelijk op zn goedkoopst 1500 hoorde ik van m.

verder standaard dingen draagarm rechtsv niet goedmet 70kmu een rare trilling in stuur wat alleen met 70kmu is hoger of lager dan is t weg.
remmen had ie pas nog vervangen dus nu helemaal klaar met dat ding.
ik hoop dat je zelf wel een goede hebt aangeschaft want die van hem is een bodemloze put

Gisteren getankt en nadien rustig gereden (de behoefte om je geld er door heen te jagen is iets gedaald :D). Het verbruik is iets lager geworden 1:4.2 (korte ritten in de stad).
Ik ben benieuwd of handmatig schakelen met de steptronic zuiniger is.
Tot dusver geen problemen mee gehad, op een kapotte remlichtje na; voor 2.50 een nieuwe insteeklampje gehaald.
Binnenkort de auto een grote beurt geven en de automaatbak spoelen

Het verbruik van zo'n auto moet je idd voor lief nemen, mijn S8 heeft ongeveer een gelijk gebruik.
Het scheelt ook veel of je veel korte stukjes rijd of niet, mijn boord computer geeft in het begin nog weleens aan dat ie de 1 op 2 nog niet eens haalt :p

Het handmatig schakelen heb ik nooit geprobeerd om zuiniger ermee te rijden, je koopt immers een luxere ruimere auto niet om er een zuinigheidsprijs mee te halen ;)

Goed ook dat je meteen onderhoud uitvoert, dat is toch wel belangrijk bij een auto.
Zelf had ik meteen alle vloeistoffen, filters en de distributieriem laten vervangen toen ik pas had.
Tijdje terug ook de remschijven en blokjes laten vervangen, dat is wel duurder als bij een standaard auto.

Ik zou deppresief worden van dat verbruik

[Afbeelding niet meer beschikbaar] Waarom zie ik jou op foto met mercedes a drerrie ?

Gelukkig zie ik er totaal anders uit :roflol:
Door je enthousiasme rijd je nu 1 op 3.5, maar als je een beetje gewend bent moet 1 op 6 wel haalbaar zijn. 1 op 8 ook wel als je veel snelweg zou rijden. Handmatig schakelen heeft echt geen zin, leuk om een keer te proberen, maar daar heb je geen automaat voor. Voor bak spoelen zou ik naar Thomassen gaan in Lunteren

Thanks voor de tip!

die van me schoonvader is nu rijp voor de sloop. slangetje achter het blok was gescheurd door teveel druk. nieuwe gezet en hij blaast elke keer de koelslangen op. koppakking dus dood, beide koppen moeten eraf bla bla kost uiteindelijk op zn goedkoopst 1500 hoorde ik van m. verder standaard dingen draagarm rechtsv niet goedmet 70kmu een rare trilling in stuur wat alleen met 70kmu is hoger of lager dan is t weg. remmen had ie pas nog vervangen dus nu helemaal klaar met dat ding. ik hoop dat je zelf wel een goede hebt aangeschaft want die van hem is een bodemloze put

Heb het onderhoudsboekje gecheckt. Op de eerste 80:000 km na, was er gemiddeld iedere 20-30.000 km wel onderhoud gepleegd. De laatste was bijna 30.00 km geleden en zal binnenkort weer plaatsvinden. Ik denk dat ik wel een goed heb aangeschaft.

Het verbruik van zo'n auto moet je idd voor lief nemen, mijn S8 heeft ongeveer een gelijk gebruik. Het scheelt ook veel of je veel korte stukjes rijd of niet, mijn boord computer geeft in het begin nog weleens aan dat ie de 1 op 2 nog niet eens haalt :p Het handmatig schakelen heb ik nooit geprobeerd om zuiniger ermee te rijden, je koopt immers een luxere ruimere auto niet om er een zuinigheidsprijs mee te halen ;) Goed ook dat je meteen onderhoud uitvoert, dat is toch wel belangrijk bij een auto. Zelf had ik meteen alle vloeistoffen, filters en de distributieriem laten vervangen toen ik pas had. Tijdje terug ook de remschijven en blokjes laten vervangen, dat is wel duurder als bij een standaard auto.
Van welke BJ is jou S8? en hoeveel pk?

Vergeet niet ze rijden met 5 marokkaantjes in 1 auto meestal dus delen ze de kosten.

Tot nu toe heb ik maar een keer met vrienden gereden. Dat was een Marokkaan en een Turk. Verder geen Marokkaanse vrienden en ben zeker geen stereotype Marokkaan.

On topic: Ik merk elf dat ik steeds wat zuiniger begin te rijden. ik maak er een sport van om niet te veel te gassen ;D

Dus nu met een snelle auto, als een oma rijden? :P

Tazzz Adil

Koopt 8 cil om zuinig mee te rijden

Wat is deze :scratch:

Dus nu met een snelle auto, als een oma rijden? :P
Tazzz Adil Koopt 8 cil om zuinig mee te rijden Wat is deze :scratch:

haha, daar komt het op neer.

NAh, wat dat zuinig rijden betreft, dan valt wel mee. Ik bedoelde meer dat ik niet constant wil gaan volgassen.

Op marktplaats zag ik een supercharger te koop voor ongeveer 1000€.Jullie raden het al wat mijn volgende vraag zal zijn... :roflol:

een 8 cilider koop je voor geluid er van toch

Van welke BJ is jou S8? en hoeveel pk?

Mijn S8 is uit 1998 en heeft 340 pk. :)

---------- Toegevoegd om 07:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:18 ----------

haha, daar komt het op neer.

NAh, wat dat zuinig rijden betreft, dan valt wel mee. Ik bedoelde meer dat ik niet constant wil gaan volgassen.

Op marktplaats zag ik een supercharger te koop voor ongeveer 1000€.Jullie raden het al wat mijn volgende vraag zal zijn... :roflol:

Je hoeft niet perse hard te rijden als je een 8 cylinder hebt.
Ik heb mijn S8 nu nog net geen 2 jaar en het is op 1 hand te tellen dat ik hem echt op zijn staart heb getrapt en die paar keer dat het was was het enkel een keertje bij het verkeerslicht.

Bij mij willen ze nog weleens een sprintje proberen uit te lokken omdat ze dan van te voren hebben gezien hoe rustig ik rijd en dus verwachten dat er geen pit in de auto zit. :o

Ik zocht gewoon een auto waarbij je wat ruimte had voor als er een keer mensen meerijden en die dan niet meteen achterin zo krap zitten, maar wel pit genoeg had om fatsoenlijk met het verkeer mee te kunnen.
En na het bekijken van een paar bmw's 5 en 7 serie, mercedes E en S klasses en een audi a8 besloten dat het een audi zou worden omdat dit model me het meeste aansprak en de 4wd me erg aansprak.

Ik rijd er wat dat betreft wel als een oud omatje in :o
Als ik echt snel wil sprinten kan ik overigens toch beter de 309 turbo daarvoor gebruiken, die is sneller kwa acceleratie als een S8, alleen ook daarbij geld dat de keren dat ik hem op zijn staart heb getrapt op 1 hand te tellen is terwijl ik hem al bijna 10 jaar heb :o

Vandaag grote beurt gehad (inspection 2). De monteur gaf mij complimenten; een (paar) filter(s) hoefden niet vervangen te worden, omdat ze nog goed waren (en ook nog iets anders, maar weet niet meer wat). De prijs kwam in totaal 150euro goedkoper uit dan vooraf met de monteur besproken. Wel moest ik nog een nieuwe slang van het koelsysteem kopen en laten vervangen. Deze lekt een beetje (niet veel).

Mijn rij stijl is iets aangepast. Ik rijd nu 1:5 in de stad en tank alleen ongelood 98 (super plus). Vandaag volgetankt (112 euro). De boordcomputer gaf aan dat het bereik met mijn huidige rijstijl 435km is. ik zal proberen om de 500 te halen (Door alleen in de stad te rijden en op een "normale" tempo)

Laatst bewerkt:
112 euro/435 km.

Damn bro.

Duw hem anders door de stad. (op een normaal tempo)

:hahaha:

Je bent wel heel erg bezig met het verbruik of niet? :o Zelf rij ik "maar" een 3 liter. Maar of ik nou 1 op 10 of 1 op 7 rij, zolang ik er lol aan beleef interesseert het me weinig.

Terug
Naar boven