MuscleMeat

Peiling Bodybuilding Moet Een Olympische Sport Worden

Peiling Peiling Bodybuilding Moet Een Olympische Sport Worden

• Totaal stemmers
    156
Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ja, maar dat zal echt nooit gebeuren.

Nee. Met alle respect. Ronnie en Jay om er maar eens 2 te noemen zijn gewoon geen olympische atleten. Zie je ze al door dat olympische dorp lopen.

Er wordt toch ook geen sportieve prestatie geleverd tijdens de wedstrijd zelf. Er is alleen een showelement waarin de heren in veel te kleine slipjes op het podium hun kunstje doen.

Zou mooi zijn maar dan wel 'clean', maar hoe die regels dan precies moeten worden lijkt me een grote taak.

Oneens.

Ook oneens, mensen van buitenaf zullen bepaalde eisen stellen...

Wel eens.maar dan kan je de massamonster zoals Jay en Rhul wel vergeten.

eens, maar besef dat het daar weinig of niets te zoeken heeft...

Meer dan 100% oneens.

oneens,bodybuilding zonder anabolen is als de paralympics etc etc

Ik vind Bodybuilders niet echt atleten. Respect voor hun en hun doelen, maar ik zou zeggen dat dit niet echt voor de olympische spelen bestemd is. Omdat er veel met anabolen enzo te maken is. Naturel wedstrijden daarentegen :P

Powerliften vind ik wel waardig als Olympische sport.

Ik zie het niet meteen als een olympische sport

• Topic Starter Topic Starter
Er wordt toch ook geen sportieve prestatie geleverd tijdens de wedstrijd zelf.
Zeg dat maar niet tegen de amateurs en profs die op de podiums hebben gestaan, dat er daar geen prestatie geleverd wordt...

Je weet duidelijk niet dat het poseren een vrij zware inspanning is, qua inspanning soms zelfs zwaarder dan bepaalde Olympische sporten. En de BB trainingen zijn waarschijnlijk bij de zwaarste die je in de topsport kan vinden.

Ik vind het een beetje vreemd dat zelfs op een BB board, het BB als sport hier door velen als "minderwaardig" gezien wordt, en zelfs een beetje op een denigrerende toon de grond in geboord wordt. Aan die mensen: hebben jullie geen respect voor je eigen sport, of kom je hier alleen om te chatten?

Ik zelf ben er niet uit of BB een olympische sport moet worden, ik denk dat het met de doping erg moeilijk ligt, maar als men de tests / controles sterk kan aanscherpen moet het toch mogelijk worden om een naturel tak voor elkaar te krijgen.

nee.

Er wordt een prestatie geleverd het hele jaar door tijdens trainingen/voedingschema's/etc. De Olympische spelen is gericht op een piekmoment. Juist tijdens de OS moet de topprestatie worden neergezet. Imo is dat niet mogelijk bij BB

zeker!

Zeg dat maar niet tegen de amateurs en profs die op de podiums hebben gestaan, dat er daar geen prestatie geleverd wordt...

Je weet duidelijk niet dat het poseren een vrij zware inspanning is, qua inspanning soms zelfs zwaarder dan bepaalde Olympische sporten. En de BB trainingen zijn waarschijnlijk bij de zwaarste die je in de topsport kan vinden.

Ik vind het een beetje vreemd dat zelfs op een BB board, het BB als sport hier door velen als "minderwaardig" gezien wordt, en zelfs een beetje op een denigrerende toon de grond in geboord wordt. Aan die mensen: hebben jullie geen respect voor je eigen sport, of kom je hier alleen om te chatten?

Ik zelf ben er niet uit of BB een olympische sport moet worden, ik denk dat het met de doping erg moeilijk ligt, maar als men de tests / controles sterk kan aanscherpen moet het toch mogelijk worden om een naturel tak voor elkaar te krijgen.

tja.. goed voor de Mister10 en BigTiees onder ons he!
Straffe controles etc... jullie kunnen direct al mee met de Belgische "brigade".. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven