MuscleMeat

Peiling Bodybuilding Moet Een Olympische Sport Worden

Peiling Peiling Bodybuilding Moet Een Olympische Sport Worden

• Totaal stemmers
    156
Status
Niet open voor verdere reacties.
powerlifting zou dan weer wel kunnen, omdat je dan ook sportprestaties levert

Ik heb op oneens gedrukt, maar eigenlijk vind ik het een stuk meer bij de olympische spelen passen dan voetbal, beachvolleybal en van dat soort onzin.

oneens want dan worden ze gecontroleerd op doping

Zou het graag als olympische sport zien en weet ook dat de IFBB daar ook al jaren voor in het lobby circuit zit, vandaar al wel de aansluiting bij het IOC dact ik.......obstakels blijven, hoe je het ook ziet...het gear verhaal;).

Er zijn natuurlijk wel meerdere jurysporten die bij uitstek een olympisch karakter hebben. Denk aan turnen, figuurschaatsen, schoonspringen, etc. Dit zou dus BB niet per definitie uitsluiten, je zou kunnen denken aan iets dergelijks als op het bokstoernooi gebeurt, namelijk alleen voor jeugdige amateurs. En dan is er nog het probleem met doping... Zie het allemaal niet gebeuren, ook al waren er in China dit jaar vele nieuwe olympische disciplines toegevoegd.

Oneens

Gaat er een discussie ontstaan waarom wel anabolen gebruiken bij bodybuilding en andere sporten is het dan weer verboden. Zo gaat bodybuilding nog in een slechter daglicht komen en bodybuilding bijna synoniem worden voor anabolen

Nee.

het doping verhaal vind ik nogal naïef, je moest s weten in hoeveel andere sporten er nog volop doping wordt gebruikt. er wordt zelfs veel op insuline getest! ken je nagaan.
cleane topsport is een utopie. dus van mij mag bodybuilding door als OS discipline.

Ik heb oneens gestemd maar ben nu toch wel aan het twijfelen.
Want ook bij BB wordt enorm veel geperiodiseerd, misschien wel het meeste.
Daarbij komt ook dat bodybuilders veel experimenten met voedsel, hoevaak lees je niet dat er RECENT bewezen is dat er iets goed is voor spiermassa op te bouwen terwijl bb'ers dit 15-20 jaar geleden al deden. Dat brengt sport in het algemeen misschien wel tot een hoger niveau.

Daarbij komt ook nog dat paaldansen ook een Olympissche sport is geworden en daar staan ze ook in een stringetje op het podium.

j/k :D
kon het niet laten

aangezien het eens om de 4 jaar is waarom niet he :)

Oneens, het heeft er niets te zoeken en bovendien zijn er naar mijn idee veel en veel te veel sporten en verschillende klasses op de olympische spelen.

Oneens. Buiten het feit dat er binnen het BB-wereldtje ontzettend veel dope wordt gebruikt, levert men geen directe sportieve prestatie op het podium. Een beetje poseren is geen sport, en al helemaal geen olympische.

Zou het graag als olympische sport zien en weet ook dat de IFBB daar ook al jaren voor in het lobby circuit zit, vandaar al wel de aansluiting bij het IOC dact ik.......obstakels blijven, hoe je het ook ziet...het gear verhaal;).

Het gear verhaal telt natuurlijk ook mee, maar een BB-wedstrijd is helemaal geen sportwedstrijd. De BBer die er het best uitziet wint de wedstrijd, niet de BBer die het beste was tijdens een bepaald wedstrijdelement.

hahaha, als het natural is zie ik het al gebeuren dat er ff een turner voor de lol komt meedoen aan de bodybuildingwedstrijd!!

Ik heb neen gestemd omdat het gewoon onmogelijk is. BB staat nu eenmaal in een slecht daglicht bij het publiek omdat het zo overduidelijk is dat er steroiden enz. gebruikt worden. Daar bij zijn de mensen niet geneigd om mensen die poseren in een zwembroek als sportmensen te zien, onterecht natuurlijk want de topbuilders moeten vaak meer doen voor hun sport dan veel andere sporters die wel als volwaardig aanzien worden.
Ook wat doping betreft wordt BB onterecht in het verdomhoekje gezet vindt ik, al die mensen die builders aanvallen vanwege steroidengebruik denken ze nu echt dat er ook maar één goede Tour de France renner is die de bergen oprijdt op spek met eieren alleen. Als ze de Amerikaanse basketballers zien, denken ze dan dat deze heren niets gebruikt hebben om toe te nemen in spiermassa. Snelt een man als Usain Bolt naar alle sprintrecords door het eten van grote biefstukken? Pakken tennissers niets om een match van vele slopende uren vol te kunnen houden? Hebben boksers alleen maar een grote biceps door op de bokszak te kloppen? En zo kan ik nog heel lang doorgaan, in elke sport wordt er gebruikt, zelfs in het snooker en darten pakken ze beta blokkers om rustig te blijven en een vaste hand te behouden.
Er bestaat geen volledig naturel topsport, maar helaas zijn het altijd de body builders die meer veroordeeld worden dan de anderen.

Ik heb neen gestemd omdat het gewoon onmogelijk is. BB staat nu eenmaal in een slecht daglicht bij het publiek omdat het zo overduidelijk is dat er steroiden enz. gebruikt worden. Daar bij zijn de mensen niet geneigd om mensen die poseren in een zwembroek als sportmensen te zien, onterecht natuurlijk want de topbuilders moeten vaak meer doen voor hun sport dan veel andere sporters die wel als volwaardig aanzien worden.
Ook wat doping betreft wordt BB onterecht in het verdomhoekje gezet vindt ik, al die mensen die builders aanvallen vanwege steroidengebruik denken ze nu echt dat er ook maar één goede Tour de France renner is die de bergen oprijdt op spek met eieren alleen. Als ze de Amerikaanse basketballers zien, denken ze dan dat deze heren niets gebruikt hebben om toe te nemen in spiermassa. Snelt een man als Usain Bolt naar alle sprintrecords door het eten van grote biefstukken? Pakken tennissers niets om een match van vele slopende uren vol te kunnen houden? Hebben boksers alleen maar een grote biceps door op de bokszak te kloppen? En zo kan ik nog heel lang doorgaan, in elke sport wordt er gebruikt, zelfs in het snooker en darten pakken ze beta blokkers om rustig te blijven en een vaste hand te behouden.
Er bestaat geen volledig naturel topsport, maar helaas zijn het altijd de body builders die meer veroordeeld worden dan de anderen.

Niks aan toevoegen ! +1

Zeker geen oly sport, het heeft alleen met uiterlijk te maken, en niets met prestatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven