Het is geen crashdieet omdat ik in principe geen honger heb over de dag en het is gewoon vol te houden, mits ik er genoeg motivatie voor heb. Want het dieet is vrij eenzijdig.
De verhouding is 48,7% eiwit, 17,7% koolhydraten en 33,6% vetten. Cal is circa 1.600 op het moment en mijn vetpercentage daalt nog steeds.
Je zou denken dat ik ver onder mijn onderhoud eet, indien je ervan uitgaat van de BMR en de LBM berekeningen. Buiten dat, doe ik nog aardig wat cardio op een dag.
Die BMR en LBM berekeningen vind ik bullsh*t, aangezien ik volgens de berekeningen zo'n 2.500 cal kan eten en dan zou ik nog steeds afvallen. Nou mooi niet, ik was dan nog steeds dik geweest en het heeft mij alleen maar op het verkeerde been gezet met een hoop frustratie omdat het niet werkt, althans niet bij mij.
Voor een endomorph werken die berekeningen gewoon niet, want je blijft er nog steeds dik door. Als je een ectomorph bent, dan denk ik dat de berekeningen wel aardig klopt.
De stofwisseling van een ecto is vele malen beter dan een endo, en heb je ook weer andere verhoudingen. Sowieso heb je dan meer cal en koolhydraten nodig.
Vandaar dat ik me niet zo meer laat leiden wat een ander zegt of doet, omdat iedereen verschillend is en het is gewoon een kwestie van trial en error en kijken wat het beste bij je past. Ook denk en doe ik alles op de lange termijn, en niet op de korte termijn want dat gaat niet werken. Het is een levensstijl.
Junkfood eet ik zo af en toe en als ik het eet, eet ik er niet zo veel van. Ik probeer ervoor te zorgen dat het in mijn cal past, en mocht het toch daarboven uitkomen dan maak ik de cardio wat langer. Zo blijf ik nog steeds 'lean'.