Wat vind jij van citrulline i versus arginine ?
http://www.ergogenics.org/supplement17.html
(en hoe smaakt citrulline eigenlijk in verhouding tot arginine ?)
had ik nog niets over gelezen, als je het hele onderzoek leest, zijn ze wel positief over arginine, alleen moeilijke opname en hoge doseringen buiten beschouwing gelaten (hoge dosering alcohol maakt mensen ook ziek weet je..

) voor de rest nog een aantal andere positieve onderzoeken gelezen onderzoeken
wat het verschil betreft, citrulline malaat heeft over het algemeen dezelfde eigenschappen als arginine denk ik. Met voordeel dat het geen aminozuur is en dat het niet wordt afgebroken door de lever. Wel bevatten veel pre-wo supplemeneten zowel arginine als citrulline.. dit is wsl omdat citrulline veel duurder is..
wat de smaak betreft, ik het zelf een potje citrulline malate staan, doe in mn bidon 1 schepje (=2gram) en dan smaakt mijn water gewoon een beetje zuurder, in begin even wennen maar nu vind ik het zelfs beetje lekker

en nu jij over meloensap begint, kan ik de smaak er mss wel een beetje aan linken meloen-limoensap dan ofzo
EDIT: nog wat info:
Arginine
Het aminozuur arginine wordt als prestatiebevorderend middel gebruikt omdat het als substraat dient voor stikstofoxide (NO). NO is een krachtige vasodilatator, en bevordert de doorbloeding van spieren. NO blijkt noodzakelijk te zijn voor de groei van spierweefsel na intense vermoeiing van de spieren. Na training zorgt NO ervoor dat sattelietcellen (stamcellen) in de spieren geprikkeld worden om volwaardige spiercellen te worden.
Meer NO kan een actiever immuunsysteem betekenen, soepelere bloedvaten en sterkere gewrichten. (L.W.Smith et al, 2002)
Citrulline
Het aminozuur citrulline blijkt nog beter geschikt dan arginine zelf om de concentratie van arginine in het lichaam op te krikken. Arginine als supplement wordt door het lichaam moeilijk opgenomen. De lever zorgt al voor een daling van 40% van het ingenomen arginine. Te veel arginine innemen maakt mensen ziek, en verdringt andere aminozuren in het lichaam. Citrulline verdringt geen andere aminozuren, en wordt ook niet afgebroken door de lever. In het lichaam zorgen enzymen voor de transformatie van citrulline naar arginine. (W.S.Jobgen et al, 2006)
Ideaal als preworkout om je pomp te bekomen, zoek je dus een product dat en arginine (eventuaal onder vorm van AAKG) en citrulline bevat. Omdat de plafondgrens van arginine-opname snel bereikt kan worden is de extra toevoeging van citrulline ideaal om je lichaam zelf arginine laten aan te maken.
Bron: Beschrijvend onderzoek naar sportvoedingssupplementen op basis van eiwitten en aminozuren, VAN DORPE, januari 2010
geraadpleegd 12 mei 2010