Had hier nog nooit van gehoord. Ben zelf geen grote fan van cortisol. Studeer psychologie en heb kennis van psychiatrie, dus weet wat chronische effecten van cortisol doen op je lichaams- en geestelijk gestel. Zelf merk ik tijdens examenstress bij mij veel effecten van cortisol (ben een echt stresskonijn). Abdominale vetophoping, verkleuring en vermeerdering van striae, spierafbraak. Langetermijn-effecten van chronische cortisolniveaus zijn depressies en op NOG langere termijn maakt het lichaam te weinig cortisol aan, wat leidt tot auto-immuunziektes als CVS en fibromyalgie.
Jammer genoeg is er in de wetenschappelijke circuits op vlak van farmaceutica nog geen oplossing gevonden voor ontregelde cortisolniveaus. Behandelingen van CVS en fybromyalgie zijn dus vooral gericht op psychotherapie die acceptatie van de ziekte inhouden.
Ik ben aan het afdwalen. Mijn punt is, dat indien er in de psychiatrie/medische sector nog geen oplossing gevonden is voor ontregelde cortisolniveaus, het mij zeer straf lijkt dat dit in het bodybuilderscircuit wel zo is ! Ik ben dus eerder van het argwanende type ten opzichte van dit middel. Ik weet ook niet wat de werkzame componenten zijn en via welke weg het inspeelt op cortisolniveaus.
Misschien dat ik het product eens moet voorleggen aan mijn professor psychiatrie ?