Body&Fitshop heeft de beste service van alle webshops die ik tot nu toe tegengekomen ben; alhoewel het geen gigantisch verschil is, je moet wel flink nuanceren. Als ik een probleem heb bij XXL is het ook gewoon een kwestie van een mailtje sturen en het wordt meteen opgelost, maar B&F vind ik beter bereikbaar, sneller en iets persoonlijker (minder die zakelijke instelling, heb vaak het gevoel alsof ik, als skld, bij buurman Ilco even iets doorgeef, bij XXL heb ik echt het idee dat ik bij een organisatie bestel als nummertje 3656 in hun automatische systeem). Ook geven ze iets meer samples, maar dat zal niet veel schelen (als ik bij XXL om iets vraag krijg ik het ook gewoon).
XXL heeft dan weer wel producten die B&F niet hebben en de kwaliteit van het huismerk XXL is bij sommige producten iets hoger dan bij B&F en andersom (allemaal mijn mening). Zo bestel ik micellar casein bij B&F omdat ik ervan overtuigd ben dat het beter is dan die van XXL, en aminozuren bestel ik weer vaker van het XXL huismerk. Daarbij hebben beide shops ook gewoon een ander assortiment; dipeptides van new science labs kan ik alleen krijgen bij XXL, evenals peptopro.
XXL heeft voornamelijk 'cookie cutter'-supplementen, d.w.z. populaire en effectieve supps zoals whey, creatine, amino's, ..., etc., allemaal van zeer hoge kwaliteit en haast geperfectioneerd (van B&F ook overigens, denk bv. aan protein revolution en whey perfection). Veel andere supplementen, buiten de NOW-foods lijn, zul je niet echt vinden. B&F heeft dan weer supps die wat minder bekend zijn en door veel mensen afgedaan worden als 'new age' en 'marketing hype crap', in 99% van de gevallen zeer onterecht. Zo heeft B&F bv.
fosfatidylserine, een supp dat ik persoonlijk schitterend vind omdat het je gewoon een perfecte concentratie geeft (heb weleens last van writer's block of angst voor de witte bladzijde, fosfa verhelpt dat in no time, het heeft me ook heel veel geholpen met boksen). Zoiets zul je van XXL niet zo snel zien denk ik, omdat het niet zo bekend is, want wees eerlijk: hoeveel van jullie wisten wat fosfatidylserine was voordat je deze post las?
Dan heb je vaak ook nog apostelen van bepaalde shops, denk bv. aan StevenG, Milkshakey, Brutez, DwarvenWarrior enz. - ik ben niet 100% pro-[shop], ik bestel bij allebei en het zijn allebei topshops waar vrijwel niets op aan te merken valt. Wel lijkt het vaak alsof B&F te veel probeert op te boksen tegen XXL (René klaagde weleens tegen mij dat B&F prijsverlagingen niet doorgaf, terwijl dat volgens mij omgekeerd wel het geval is), maar dat is gewoon gezonde concurrentie.
Sportfood is overigens ook erg fijn, bestel er altijd mijn grippers en heb er 1x een potje whey besteld.
---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------
Ik heb powersupplements niet vermeld zie ik, maar daar bestel ik omega 3 en ik ga binnenkort hun 'nieuwe' afslankproduct bestellen. Ook gewoon een goede service.